Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Mayländer: Maradnék az F1-ben, még sok-sok évig!

Mayländer: Maradnék az F1-ben, még sok-sok évig!

Áron  2014.08.07. 12:12

Először a garázsban, az autók között találkoztam Bernd Mayländerrel, a Forma-1-es biztonsági autó sofőrjével, akivel korábban időpontot egyeztettünk az interjúhoz. Számára csütörtökön megkezdődött a körözés a versenypályán: már overállban, ám még kissé fáradtan üdvözölt, majd az FIA motorhome-jába invitált.


Mayländer minden Forma-1-es hétvégén együtt utazik a mezőnnyel, és készen áll arra, hogy ha szükség van rá, pályára guruljon – habár elmondása szerint ezt a versenyeket megelőzően egyáltalán nem kívánja. Egy biztonsági autós teszt miatt ugyan félbeszakadt az interjú, ám ahogy megígérte, gyorsan körbeért a Hungaroringen a Mercedesszel és folytathattuk a beszélgetést.

Ezután csak néhány pillanatra hagyta abba a mesélést, amikor Herbie Blash, az FIA helyettes versenyigazgatója belépett a motorhome-ba: „Vigyázz, újra van festve a pálya, kerüljük a kerékvetőket, amennyire csak lehet!”

Berta Kitti: Kérlek, mesélj arról, hogyan kezdődött a versenyzői karriered. Hogyan jutottál el a Német Túraautó-bajnokságig (DTM), majd a Forma-1-ig?

Bernd Mayländer: 1984-ben gokartozással kezdtem, de csak hobbi szinten, nem versenyeztem. 1989-ben és 1990-ben az apukámmal sok versenyre eljártam, Porsche klubversenyekre. 1991-től a Formula Ford 1600-ban versenyeztem. Ekkor már sok futamon vettem részt, hosszú távú versenyeken a Porschénál is, majd kicsit otthagytam a formaautókat, hogy sportautókat vezethessek. Sok évet töltöttem a Porschéval, 1994-ben megnyertem a Carrera Kupát – még nagyon fiatal pilótaként. Ez év végén a Mercedes megkérdezte tőlem, hogy nem akarnék-e a DTM-ben versenyezni náluk. Ez egy nagyon nagy és fontos lépés volt számomra, mert hirtelen professzionális szinten kezeltek a Mercedes-Benznél. Pénzt kaptam, felépítették a tudásom, trénerekkel edzhettem, oktatást kaptam. A DTM-ben a Mercedes ITC-nél 4 szezont töltöttem 1999-ig.

1999-ben újra a Porschénál versenyeztem különböző bajnokságokban, majd a San Marinói Nagydíjon az FIA megkérdezte tőlem, hogy lenne-e kedvem a Safety Cart vezetni. Igent mondtam, így 2000-től vagyok a biztonsági autó sofőrje, azóta minden versenyen részt veszek. 2004-ben a Porschéban, majd később a Mercedesszel a DTM-ben is részt vettem. 2005 óta pedig az FIA-s munkám mellett márkatanácsadó vagyok a Mercedes Benznél. Tehát tulajdonképpen még mindig kötődöm a német autógyárhoz, mivel a Safety Car is Mercedes, de az igazi munkáltatóm valójában az FIA.

BK: Az FIA hatáskörébe tartozó feladatokon kívül milyen sporttal, autókkal kapcsolatos tevékenységeket folytatsz?

BM: Dolgozom a Mercedesnél márkatanácsadóként, a DTM-ben én csinálom a RaceTaxit, amikor egy igazi DTM-es autóba beülhetnek a vendégek. A Német Motorsport Egyesületben is részt veszek, mint tanácsadó. Amit még nagyon szívesen csinálok, az az Allianznál folytatott tevékenységem az utcai biztonság területén.

BK: Hogyan lehet ennyi feladatot kézben tartani?

BM: Működik, de nagyon sokat utazom. Ezen a hétvégén ugye az FIA-val vagyok, a következő hétvégén a DTM-en leszek. Ugyan nem vagyok már versenyző, de a versenynapokon ott vagyok, interjúkat csinálok a Mercedesnek, márka -illetve autós sajtómegjelenések vannak. Szóval ezeket a dolgokat még a Mercedesnek csinálom, de leginkább az FIA-nak dolgozom.

BK: Amikor mindemellett akad egy kis szabadidőd, mivel töltöd legszívesebben?

BM: Nagyon sokat vagyok a barátaimmal, sportolunk, teniszezünk, futunk, biciklizünk, a szabadban vagyunk. Ezeket nagyon szívesen csinálom. Nagyon kötődöm a családomhoz, így szeretek velük és a barátaimmal lenni. Kétszer-háromszor tudom ezt egy hónapban megtenni, de megpróbálok olyan gyakran együtt lenni velük, amilyen gyakran csak lehet.

Berta Kitti és Maylander

BK: Térjünk vissza a munkádhoz: minden versenyhétvégére együtt utazol a mezőnnyel. Hogyan néz ki egy hétvége számodra?

BM: Az én versenyhétvégém csütörtöktől vasárnapig tart. Csütörtökön korán a pályán kell lennem, vasárnap a verseny után pedig újra szabad vagyok. Csütörtök délután van egy tesztünk, illetve interjúkat adok, mint most neked is. A teszt kettőkor kezdődik, amikor az autót tesszük próbára: a rádiót, a rendszert ellenőrizzük, hogy minden rendben működik-e. Kipróbáljuk azokat a dolgokat, amelyek a hétvégén is kellenek, a GPS-t, tévés dolgokat és az időmérő-rendszert. A versenyirányítás nézi, hogy minden rendben van-e, ők látják az adatokat az autóról. Pénteken még tudunk ezeken változtatni. Csütörtökön 17 órától 17:30-ig vannak a versenyzői megbeszélések a GP2 és GP3 pilótáival. Én ekkor nem mondok semmit, csak ott vagyok, ha valakinek kérdése van. Ezután van egy kis szabadidőm, amikor elmegyek Budapestre és eszek valamit. Pénteken reggel van egy találkozónk, valamint egy egészen rövid teszt a GPS miatt, hogy minden jól működik-e, majd este újra megbeszélés a versenyzőkkel. Szombaton ugyanez a meeting, GPS és a jelzőrendszerek tesztje, és két kör a Safety Carral. Ezután következik a GP2 és GP3 első versenye. Vasárnap pedig minden széria versenye, majd végül a Forma-1.

BK: A versenyek előtt, illetve a versenyek közben mit kívánsz magadnak? Szeretnél pályára gurulni, vagy nem?

BM: Nincs semmi baj, ha nem kell dolgozom futam közben. Ezen kívül is van munka bőven, autóban kell ülnöm, vezetnem kell. Ha a Safety Car a pályán van, az mindig azt jelenti, hogy valami történt, és jobb, ha nem történik semmi baj. Ma (csütörtök) délután is pályán leszek, szóval van elég időm, hogy vezethessek, ennek nem kell feltétlenül a versenyen történnie. De természetesen nagyon jó dolog pályán lenni, a Hungaroring pedig egy különleges helyszín, jó itt vezetni.

biztonsagi

BK: Van kedvenc versenypályád?

BM: Kedvenc nem feltétlenül, de vannak olyan pályák, ahol szívesebben vezetek, mint máshol. A magyarországi ezek közé tartozik, nagyon szép emlékeim vannak Budapestről az aktív versenyzői éveimből. Nagyon jó ide jönni, nincs is messze Stuttgarttól, ahol én lakom.

BK: 2000 óta vagy állandó sofőrje a Safety Carnak. Van olyan verseny, amely számodra a legemlékezetesebbnek mondható?

BM: Sok emlékezetes van, de ahol a legtöbbet kint voltam a pályán, az a 2011-es montreali verseny, ami a leghosszabb Forma-1-es futam volt a sport eddigi történelme során. Ez volt számomra a legintenzívebb futam, 34 kört teljesítettem, vagyis a versenytáv 47%-át. Ez az a verseny, amire mindig emlékezni fogok.

BK: Némely pilótával már hosszú évek óta együtt dolgozol. Milyen kapcsolatot ápolsz velük?

BM: Minden versenyzővel van kapcsolatom, ismerem őket, ők is ismernek engem – már egy jó pár éve munkában vagyok. Egészen normális, baráti viszony van köztünk. Odajönnek hozzám, kérdeznek, én is odamegyek hozzájuk, így jó a kapcsolatom mindenkivel, tisztelem őket. Nico Rosberget különösen régóta ismerem, a DTM-ben az édesapja ellen versenyeztem, 10 évvel később pedig a csapatában. Így Nicót egészen kicsi kora óta ismerem, szóval tényleg baráti viszony van köztünk.

Bernd

BK: A német pilótákkal szorosabb a kapcsolatod?

BM: A német versenyzőkkel természetesen több kapcsolatom van, többet látom őket, de minden versenyzővel jóban vagyok. Nem tudnék kiemelni senkit, akivel többet vagyok együtt, mert mindenkivel egy kicsit. Nem szurkolok senkinek, szeretem, ha Mercedes nyer, de ha végül más győz, annak ugyanúgy örülök. Az a legfontosabb számomra, hogy gyönyörű sportot lássunk. Ha a másik jobb, akkor ő nyer, nincs igazi kedvencem.

BK: Michael Schumacherrel milyen viszonyt sikerült kialakítanod? Tartod mostanában a kapcsolatot a családjával?

BM: Michael Schumacherrel is volt természetesen kapcsolatom a múltban, de a családjával nem szoktam beszélni. A testvérét [Ralf Schumacher – a szerk.] gyakran látom a DTM-ben, mivel csapatot vezet ott, így sokat találkozunk. Csak remélni és kívánni tudom, hogy Michael mihamarabb egészséges lesz.

BK: Vissza a Safety Carhoz: az eddigi autóid közül melyik a kedvenced?

BM: Az SLS GT a leglátványosabb autó, a legszebb. De van egy másik kedvencem is, a CL 63-as típus, ami egy csodálatos autó volt számomra, és nagyon szívesen emlékszem vissza rá.

A Safety Car belülről

BK: Sokszor különösen extrém körülmények között kell pályára gurulnod. Volt már olyan helyzet, hogy féltél az autóban?

BM: Nem, soha nem féltem sem a Safety Carban, sem másik versenyautóban. Mindig nagyon jól érzem magam, természetesen vannak pillanatok, amikor a határon autózok, de ez egészen normális. Félni tehát nem féltem sosem, de a tiszteletet mindig megadom – nem az autónak, hanem a szituációnak. Úgy gondolom, ezt a helyén kell kezelni.

BK: Elcserélted volna valaha az állásodat egy Forma-1-es ülésért?

BM: Ezt a kérdést még soha, senki nem tette fel nekem. Nagyon jó kérdés! Hmm... Ha tesztelhetnék egy Forma-1-es autót és 10 évvel fiatalabb lennék, akkor talán igen.

BK: Meddig szeretnéd folytatni a karriered?

BM: Most 43 éves vagyok, Safety Car sofőrként még jó néhány évet eltölthetek, és szeretném is még sok-sok évig csinálni! Egészséges vagyok, nagyon szeretek utazni, az FIA-nál sokrétű feladataim vannak, és igazi örömet okoz nekem az is, hogy folyamatosan fejlesztjük a Safety Cart, sőt, egy új autót hozunk létre, ami a közeljövőben megtörténik. Ez igazán érdekessé teszi a munkámat.

Készítette: Berta Kitti

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!