Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Schumi a másodhegedűs szerepében

Schumi a másodhegedűs szerepében

Nem sokszor fordult elő, hogy Michael Schumachert a vízhordó szerepében láthattuk, azonban 1999-ben nem ő volt az első számú versenyző a Ferrarinál. Az ok egyszerű: Silverstone-ban balesetet szenvedett, ami miatt pihenőre kényszerült.

1999-ben ismert volt a recept, kezdjünk mindent elölről. A teszteken a McLaren egyetlen ellenfele saját maga volt. Az első versenyen verhetetlen tempóban süvített elöl a két ezüstnyíl, miközben Irvine küzdött Frentzennel mögöttük (Schumachert a felvezető körbeni indulásképtelensége miatt az utolsó helyre sorolták). A safety car többszöri berendelése nyomán Schumacher már a 4. helyen volt, de ez a verseny nagyon balszerencsés volt számára, kapott egy defektet, végigment de nem jutott pontokhoz, miközben Irvine kitartott az élen Frentzen előtt és megnyerte első futamát. Az ellentábor őrjöngött a gyönyörtől, Schumi utolsóként ért célba, körhátránnyal. Azt érdemes lett volna megfigyelniük, hogy ki futotta a leggyorsabb köröket Melbourne-ben. De hát, mint tudjuk, az ember néha csak azt hajlandó észrevenni, ami őt igazolja.

Irvine máris lelkendezni kezdett, mert a szerződés szerint amelyiküknek több pontja van 4 futam után, a továbbiakra az lesz a csapat első számú pilótája. Ez a lehetőség kissé fejébe szállt Irvine-nak, aki kijelentette: "Jó lenne, ha Schumacher kiesne Brazíliában, mert akkor már én lehetnék az első számú". Nem hiszem, hogy jól esett ez Schumachernek, de nincs idő tépelődni, indul a verseny. Barrichello remekül futott, Schumacher körökön át vezetetett, de az elején még váltóhiba miatt egyet botló Hakkinen jött ki győztesen a kerékcserékből. Irvine csak az 5. helyre tudott befutni, maradt 6 pont előnye Schumacherrel szemben. San Marinóban dőlhet el, ki lesz az első számú...

Hakkinen hibázott Imolában, Schumacher pedig lenyelte a hezitáló Coulthardot, és behozta győztesként a Ferrarit, ezzel mindjárt a tabella élére állt 16 pontjával. Irvine széthajtotta a kocsiját, pedig biztos harmadik lehetett volna. Így helyreállt a rend a csapatban, a gyorsabb és tehetségesebb pilóta lett a hivatalos első számú versenyző. Az ajándékozás öröme meghatja Schumachert, könnybe lábadt szemmel hallgatja a himnuszt. Utoljára 1983-ban nyert a Ferrari
Imolában. Tizenhat éve!

Coulthard elmondta, hogy félt, mert a szurkolók meg akarták lincselni a tavalyi ütközés miatt, és maga Schumacher csillapította le a rajongókat, amiért köszönetet mondott neki.

Spanyolországban gyenge rajt után Villeneuve-öt sem tudta visszaelőzni, 1'27-es köröket futott, aztán amikor kiment cserélni, valami megváltozott: 1'25-ös köröket produkált, köztük a verseny leggyorsabb körét, majd a következő tankolás után újra csak 1'27-es köröket futott. Ez felszínre hozott egy új gyanút, a régi nótát, miszerint a Ferrari csal - most - az üzemanyag összetételénél...

Michael Schumacher / Ferrari


Ezt igen nehéz volna kivitelezni, hiszen a töltőtartályokat leplombálják, és az ellenőrök bármikor vehetnek mintát ezekből, még verseny közben is!

Schumacherről még mindig nehezen hiszik el, hogy mennyire ki tudja aknázni magából a rejtett tartalékokat. Inkább azt terjesztik róla, hogy egészen biztosan csal, és csak azért olyan gyors. A legszívesebben azt tenném ezekkel a tamáskodókkal, hogy elvinném őket egy tesztre, és beültetném őket Schumacher Ferrarijába azzal a szöveggel: na tehát ennyit ment Badoer tegnap, mérem az idődet pajti, te meg csalj ahogy csak bírsz! Amit Lauda annak idején mondott, szinte mindenki félreérti, jobb Schumacher 1 másodperccel bárkinél a mai mezőnyben, de nem mindenkoron. Ha nagyon muszáj, akkor ki tudja hozni magából azt a bizonyos másodpercet. Miközben a többiek kezdenek elfáradni, ő még felerősödik a verseny derekán. Az elején mindenki lelkes és kemény tud lenni, de a későbbiekben már nem bírják a terhelést úgy, mint Schumacher. Arról van szó, hogy kifáradnak az izmok, és csökken az összpontosítás. Arról van szó, hogy ez az ember nem egyszerűen csak tehetséges és gyorsabb kezű-lábú gépész, mint kortársai, hanem mentálisan és fizikálisan arra született, hogy rekordokat állítson fel. Aki ütőképes autót tud alá tenni, az jelképesen hátradőlhet a karosszékben, a többit rábízhatja Schumacher adottságaira. Jobban, mint bárki másra a mai mezőnyben. Lelkes önfejlesztő típus, és halad a korral. Remekül megtanult angolul, olaszul, és a többiek szakzsargonbeli motyogása helyett ő kifogástalanul beszél. Mindezek mellett belül megmaradt kerpeninek, nem hajlandó egy fillérrel sem többet adni a lekvárért, mint amennyibe az a sarki boltban kerül. A lekvársztorira felfigyelt egy multinaconális lekvárgyár, elkészítették vele Dél-Amerikában a reklámfilmet, cserébe minden mennyiségben kaphatja szeretett lekvárját.

Monaco csodálatos versenyt hozott. Már az időmérésen ő volt a legesélyesebb. Amikor belengették a sárga zászlót Schumacher lassított és kiment a boxba, Hakkinen viszont teljes gázzal hajtott, és így szerezte meg az első rajtkockát. Furcsa volt, hogy a finn csak menetközben felemelte a kezét, és ezzel ki volt váltva a szabálytalanság. A második helyre szorított Ferrari pilóta vasárnap már a rajtnál búcsút intett a finnek, meg is jelent a karikatúra, ahogy Schumacher az első kanyarban átveszi a vezetést, és átszól Mikának: "Mégis te vesztettél!" Irvine 2. helye megerősítette a Ferrari tabellaelsőségét.

A kanadai verseny meghatározó nap lehetett volna Schumacher és a Ferrari kapcsolatában. Vezette a tabellát, megszerezte a pole-pozíciót, és elöl autózott, ezzel egyszer s mindenkorra papírformailag is átvehette volna a domináns szerepét. De sajnos elrontotta a célkanyar sikánját, és hiába korrigált, falhoz csúszott a Ferrari. Ez nagy hiba volt Schumachertől, ami szokatlan. Így Hakkinen győzött, és az előny odalett. Egyébként annál az ominózus falnál két másik világbajnok, Villeneuve és Hill is szintén a falra kente kocsiját.

Franciaországban az edzésen és a versenyen esett az eső. Schumacher néhány kör alatt felment az első helyre, stabil előnyt épített ki, majd kiment tankolni, és már csak várnia kellett, hogy a többiek is kimenjenek, és újra élre kerüljön. Csakhogy teljesen váratlanul kicsúszott a pályáról, és megrongálódott a hűtője, ami miatt csak csökkentett sebességgel tudott haladni. Itt is egy győzelem ment fuccsba, akárcsak Montrealban. Michael elmondta, hogy ezúttal nem látott ki a sisakjából a szokott módon. A futam legvégén az ötödik helyen ment Schumi, és Irvine már előzési távolságban volt mögötte, amikor jelezték a depóból, hogy Eddie maradj Michael mögött. Az Irvine-tól megtagadott előzésnek, és az általa szerezhető plusz 1 pontnak később lesz jelentősége, de ki láthatta előre a következő verseny eseményeit? Ki gondolta volna ekkor, hogy pár nap múlva Eddie Irvine lesz a Ferrari első számú pilótája?

Ezután jött Silverstone, ahol az indítást követően a 2.-4. kanyar között végig Irvine visszaelőzésén fáradozott, amikor lefutott a pályáról és nyílegyenesen a gumifalba csapódott. A csontok reccsenésével elszálltak a világbajnoki remények... A videofelvételen látszik, hogy padlóféket nyomott, és hiába tekerte a kormányt a kanyar ívére, az első kerekei nem fordultak el. Esélye sem volt bevenni a kanyart. Az autóban azért sérült meg, mert (ellentmondásos módon) pont a kirakott gumik közé fúródott a Ferrari. Egy pillanat alatt beszorult a kocsi eleje, a kocsi test még fordult volna tovább, megfeszült az egész, ennek hatására tört el a cockpit orra, hajszálpontosan úgy, mint Olivier Panis esetében (1997 Kanada). Az osztrák verseny előtt Irvine elkezdte a maga választási beszédét, mint első számú Ferrari pilóta. A brit sajtó címlapon üzente neki: Kevesebb duma Eddie, és több gáz!

Malajziában tért vissza Schumi. Hat futamot kihagyott. A sajtó kikezdte volna, ha nem száll versenybe (az nem számított nekik, hogy fájó lábbal is tesztelt közben, hogy ütőképesebb kocsit rakhassanak Eddie feneke alá). Távollétében a Ferrari pontelőnye elfogyott, és Irvine sem volt annyira magabiztos. De már itt volt a sportág egyik legjobbja, eljött, hogy az ő rendelkezésére álljon. Meglepő, de végül is érthető, hogy egy olyan kvalitású embert, mint ő, vízhordó szerepkörre lehetett kényszeríteni. Most segítenie kellett Irvine-t, hogy megnyerje a vb-címet. Ez az eset is mutatja, hogy nem mindenáron, nem mindenek fölött ő körülötte forog az egész csapat. A Ferrarinál a csapat a legelső. Ha a csapatérdek megkívánja, akkor bizony Schumi maga elé engedi Irvine-t a pályán. Az, hogy erre elég ritkán kerül sor, arról Schumi kezdeti és kiteljesedő pontelőnye tehet, a mindenkori csapattársával szemben.

A maláj pálya, Sepang új volt a Forma-1-eseknek. Mindenkinek. Meg kellett tanulni a féktávokat, az íveket. Ki tanult leggyorsabban? Schumi. Kié volt az első rajtkocka? Schumié. Kié volt a győzelem? Az övé lett volna, de meglátjuk, hogyan engedi át Irvine-nak. Az a hétvége a német szenzációs visszatéréséé volt. Az első pár körben kegyetlen gyors volt, megmutatta, hogy mit tud ő, ha akar! Megmutatta, mit tudna autózni, ha saját magáért hajtana. De most Irvine volt a fontos. Ezért Schumi fokozatosan lassított. Elengedte társát, hogy nyerjen, világbajnok legyen. Később újra elengedte Irvine-t, (mert a kerékcserék után megint csak Michael nyert volna, egyszer nem is volt elég félreállnia!) Komédiába illő volt látni: a bajnokjelöltet úgy kell előre tessékelni.

Michael Schumacher / Ferrari


A pálya a magny-coursi-ra hasonlított leginkább, a két gyors egyenese után egy technikás rész jött, és lássunk csodát, Schumi a kanyargós részen - tehát egyetlen másfél kilométeres szektorban - körönként 0.6 másodpercet adott a többieknek, holott az egyenesben mért végsebességével nem volt az első helyen... Mert ő gyorsabban és jobban veszi a kanyarkombinációkat. A sikert beárnyékolta a botrány, a Ferrarikon lévő gumik csaknem simára lekoptak, és az egyik terelőszárny mérete is nagyobb volt mint a szabályzat szerinti érték. Ezért kizárták a csapatot, és egy tárgyaláson nyerték vissza a pontjaikat. A döntő futam előtt 4 pont előnye volt Irvine-nak és a Ferrarinak. Japán következett, a döntő verseny, ahol Irvine elmondta, hogy könnyű dolga lesz, mert Michael majd megnyeri a futamot, és akkor neki a 4. helyen is elég befutnia. Na persze ember tervez, Isten végez. (Állítólag a Ferrarinál majdnem gyomorfekélyt kaptak a gondolattól, hogy a primadonna Irvine-ból egyéni világbajnok lehet.)

Schumacher a pole-ból indult, de nem valami jól, miközben Hakkinen (a mérések tanúsága szerint) a szezon legjobb rajtját produkálta, és átvette a vezetést. Schumacher azon fáradozott, hogy behozza az elején meglépett finn pilótát, de hiába igyekezett, ráadásul a körhátrányban lévő Coulthard (már megint ez a David) feltartotta őt egy igen csúnya manőverrel. Jól látszik a feltartás hatása, a Schumacher mögött haladó Herbert abban a körben több mint két kanyar hátrányból teljesen felzárkózhatott a Ferrarisra, aki négy másodperccel ment rosszabb kört akkor.

Ez bosszantotta Schumachert, és elmondta, tavaly kibékültek Coultharddal Belgium után, de ezt újraértékelni kénytelen a látottak miatt. Erre Coulthard kijelentette, ha neki áll feljebb, akkor ő most megy és feljelenti Schumachert a bíróságon rágalmazásért. Tulajdonképp nagyszerű csapatjátékos ez a Coulthard, mert ahol tud segít. Talán ezért is hosszabbította meg szerződését a McLaren-Mercedes, mert az eredményei, a teljesítménye alapján aligha...

Az 1999-es vb végeredménye:


1. Hakkinen McLaren 76 pont
2. Irvine Ferrari 74 pont
3. Frentzen Jordan 54 pont
4. Coulthard McLaren 48 pont
5. M.Schumacher Ferrari 44 pont
6. R.Schumacher Williams 35 pont

 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal