Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Születésnapos világbajnok - Alain Prost, a nehéz természetű Professzor

Születésnapos világbajnok - Alain Prost, a nehéz természetű Professzor

Áron  2009.02.24. 20:31

A franciák első, és máig egyetlen Forma-1-es világbajnokának kétségtelenül bérelt helye van a legnagyobbak között, bár a négyszeres világbajnok Alain Prost eredménylistája talán csak szúrós természete miatt nem lett még hosszabb.

A négyszeres Forma-1-es világbajnok számtalan örökranglistán az előkelő második helyet foglalja el, egészen Michael Schumacher uralkodásáig a legfontosabb kategóriákban ő volt a listavezető.

Franciaország egyetlen F1-es bajnoka a királykategóriában versenyei 25 százalékát megnyerte, nála többször csak a már említett rekordhalmozó Schumacher pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokán. A Professzornak is becézett zsenivel azonban nem volt egyszerű kijönni, sem csapattársként, sem csapatfőnökként, sem sajtósként. A McLarennél kis híján vérre menő Prost-Senna párharc - sőt, igazából ez már háború volt - a legdurvább csapaton belüli viaskodásként vonult be a Forma-1 történetébe.

Alain Prost nem éppen simulékony modora miatt egyéves kényszerpihenőre is kényszerült, amikor pedig megtudta, hogy munkaadója, a Williams a következő idényre Ayrton Sennát szerződtette, inkább visszavonult. Igaz, ezt a csúcson tehette, ami csak a legnagyobbaknak adatik meg.

Pedig focistának készült...

1955. február 24-én egy keddi napon a közép-franciaországi Lorette-ben megszületett Alain Marie Pascal Prost, aki később az egyszerűség kedvéért két középső nevét elhagyva Alain Prostként parádés karriert futott be a Forma-1-ben. Prost nagymamája, Victoria Örményországból menekült Franciaországba, ahol évekkel később lánygyermeket szült szintén örmény férjének. A kislány, Marie-Rose Karatchian felcseperedett, és az 1950-es években feleségül ment André Prosthoz.

A fiatal házaspár Saint-Chamond-ba költözött, ahol konyhai bútorok gyártására specializálódott asztalosműhelyt nyitottak (a vállalkozás évről évre fejlődött, a ’60-as évek vége felé már 25 alkalmazottjuk volt). 1952-ben megszületett Daniel nevű első gyermekük, majd elérkezett a bekezdés elején említett dátum, amikor is a kis Alain is csatlakozott a Prost családhoz.

A két lurkó ízlése megegyezett abban, hogy mindketten rajongtak a sportért, Daniel az autósportot kedvelte, míg Alain jobban odavolt a motorokért. Főhősünk birkózott, görkorcsolyázott, a családi nyaralások alkalmával vízisíelt, de igazából a foci volt a mindene. Olyannyira, hogy nyolcévesen leszerződött a helyi klubhoz, és profi labdarúgónak készült. Nyilvánvalóan most nem írnánk róla, ha valóban abba az irányba indul el, de szerencsére nem világhírű jobbszélső, hanem egy kivételes autóversenyző lett belőle - azt persze nem tudhatjuk, hogy a labdarúgó-társadalmat mekkora veszteség érte a váltás által...

Alain az iskolában valahol a középmezőnyben húzódott meg, nem ő volt az osztályelső, de soha nem is kellett azon aggódnia, hogy valamelyik tantárgyból nem fog tudni átmenni. Mikor 15 éves volt, édesanyja középiskolába íratta. 1970 mégsem emiatt volt meghatározó a számára. A kisebbik Prost testvér ebben az évben került először kapcsolatba a Forma-1-gyel, apjuk ugyanis elvitte a fiait a Monacói Nagydíjra. A hercegségbeli futam remek kedvcsinálónak bizonyult, hiszen roppant izgalmas körülmények közt végül James Hunt nyert.

Csak a foci!



Visszatérve a mindennapokba azonban ismét a foci került előtérbe, a monacói élmények gyorsan feledésbe merültek. A család ismét Cannes-ban nyaralt, csakhogy Alain egy szép kis gipszet is magával vitt, nem sokkal korábban ugyanis eltörte a karját. Az aprócska fiú viszont így sem bírt magával, és mivel kedvenc vízi sportjainak, az úszásnak és a vízisízésnek nem hódolhatott, más elfoglaltság után nézett. Bátyjával így tévedtek be egy élményparkba, ahol egy gokartpálya is volt. Alain még nem töltötte be a 16-ot, így szülői engedélyre volt szüksége ahhoz, hogy autóba ülhessen. A két gézengúz gyorsan le is gyártotta a szignót, és kezdődhetett az egésznapos száguldás. A kisebbik Prost fél kézzel is nagyon belejött, majd mikor néhány nappal később ismét visszatért a pályára, már biztosan tudta, ezt bizony neki találták ki.

A gokartozás lett a mindene

Szülői részről viszont komoly ellenállásba ütközött, hiszen mikor előállt a világmegváltó ötlettel, hogy neki bizony saját gokart kell, azt javasolták neki, hogy ezt azonnal felejtse is el. Az intelem persze falra hányt borsó volt. Alain felkutatta a hozzájuk legközelebb eső gokart-klubot, ami Rive-de-Gier-ben volt, ám gokart nélkül nem sokra ment, 700 francia frankja viszont nem volt rá, hogy vegyen magának egyet. Elszántsága azonban már itt megmutatkozott: iskola után besegítet apjának az üzemben, bevásárolt anyja helyett - persze mindezt megfelelő bérezés ellenében -, de például a mozira kapott pénzt is félretette, így másfél év alatt összejött egy öreg, leharcolt gokart ára.

A szülők persze féltették fiukat, és úgy érezték, hogy Alain hibát követ el azzal, ha az autósport felé veszi az irányt, a csotrogyányra szánt összeget pedig egyenesen kidobott pénznek tartották. Ebben nem is tévedtek nagyot, hiszen az első teszteken Alain többet szerelt, mint amennyit vezetett, de ez sem szegte kedvét. 17 évesen úgy döntött, felhagy a focival (a döntést sérülékeny, fájós térdei megkönnyítették), és csak a gokartozásra koncentrál. 1972. végén túladott első gépét és beruházott egy komolyabb technikába. Az új gokarttal egyre többet versenyzett, ráadásul klubja elnöke, Guy Pelletier is láthatott benne fantáziát, ugyanis a szárnyai alá vette.

Az első gokartok egyike



Hamar kiderült, hogy Alain elég jó ahhoz, hogy a francia bajnokságban is elinduljon, a felnőttek közt rögtön egy második helyezéssel nyitott. Franciaországban sorra gyűjtögette a győzelmeket és a bajnoki címeket, 1973-ban pedig már a nemzetközi porondon is megmérette magát. Miközben Alain a pályán brillírozott, apja a bokszban építgette a kapcsolatrendszerüket. Alain már ekkor ismert lett arról a tulajdonságáról, hogy az autóról és a motorról rengeteg hasznos információval tud szolgálni már egy-egy kör után is, ennek pedig később ő maga is nagy hasznát vette.

Évekig Michel Fabre gokartjaival versenyzett, és akkor is kitartott a francia alakulat mellett, amikor Olaszországa csábították, ahol már 2000 frankos havi fizetést is kapott volna. Alain már a továbbtanulással is felhagyott (korábban testnevelő tanárnak készült), csakhogy a versenyzésre koncentrálhasson, és ennek meg is lett az eredménye. 1975-ben, húszévesen megnyerte a francia gokart-bajnokságot, amolyan jutalomként pedig a következő szezonban már a Formula Renault sorozatban versenyezhetett. Itt két bajnoki címet szerzett, majd 1978-ban következhetett a Forma-3. A sikerek itt sem maradtak el, sőt, 1978-ban és 1979-ben a francia és az európai F3-as szériát is megnyerte, így pedig igen előkelő helyre került a Forma-1-es csapatok kívánságlistáján.

McLaren-Renault-McLaren körúttal kezdett

A királykategóriás bemutatkozás ekkor már borítékolható volt. Az ajánlatok alapos áttanulmányozása után Alain Prost végül úgy döntött, azt a szerződést írja alá, amelynek fejlécét a McLaren logója díszíti. Néhány hónappal később kiderült, hogy ez nem a legjobb döntés volt, ugyanis a wokingiak meglehetősen pocsék szezont fogtak ki, az aktuális autónak állandóan műszaki problémája volt.

Prost négyszer végzett pontszerző helyen (összesen 5 egységgel zárt év végén), de nem csak a műszaki problémák miatt fejezett be a vártnál kevesebb futamot, ugyanis több alkalommal is balesetbe keveredett. Ezek egyikén eltörte a csuklóját, egyszer pedig agyrázkódást szenvedett. A csalódást keltő bemutatkozó szezon el is vette Prost kedvét a McLarentől, és csapatváltásra szánta el magát, aláírt a Renault-hoz.



Az 1981-es idény első hét futama után azonban úgy tűnt, Prost újabb baklövést követett el: az említett periódusban mindössze egy versenyt tudott befejezni (Argentínában lett negyedik). A francia csapat francia pilótájának azonban a Francia Nagydíjon megfordult a szerencséje, győzelmet ünnepelhetett. Az első F1-es sikert újabb kettő követte az idény hátralévő részében, és ha az évad első felében több pontot tudott volna termelni, akkor biztosan megszorongathatta volna a későbbi bajnokot, Nelson Piquet-t. Így Prostnak be kellett érnie az összetett rangsor 5. helyével, de mindenki számára egyértelművé tette, ő bizony a csúcsra pályázik.

A következő szezonban (1982) azonban csak a helyezést tekintve tudott előrébb lépni (negyedik lett év végén), az idény első két versenyét megnyerte ugyan, de a soron következő hét GP-n nem szerzett pontot, a bajnoki címért zajló küzdelmet így csak kívülről nézhette. 1983-ban újra megpróbálta, de ismét elbukott, igaz, a brabhames Piquet csak az utolsó versenyen tudta a maga javára fordítani a pontversenyt.

Türelmetlensége és a francia sajtóval kialakított nem éppen baráti viszonya ekkor újabb váltásra ösztönözte, két nappal a 83-as szezonzáró futam után már alá is írt a McLarenhez. A felek második házassága lényegesen hosszabbra, és ami ennél is fontosabb, sokkal eredményesebbre sikeredett, botrányból persze ekkor is volt bőven, de haladjunk szép sorjában.



1984-ben a veterán Niki Lauda csapattársa lett a McLarennél, amely TAG-Porsche motorokat használt ebben az évben. A jellegzetes piros-fehér festésű versenygépeknek nem volt párjuk akkoriban, Lauda és Prost mindössze négy futamgyőzelmet engedett át a többieknek. A francia hét, az akkor kétszeres világbajnok osztrák pedig "csak" öt versenyt nyert meg, viszont mégis Lauda örülhetett az idény végén, fél ponttal(!) ugyanis több szerepelt a neve mellett. Igen, ez volt minden idők legszorosabb világbajnoksága, a fél pont pedig Monacóból származott, ahol a viharos eső miatt a futamot a teljes versenytáv megtétele előtt leintették, a pilóták a szabályok értelmében pedig csak fele pontszámot könyvelhették el (a győztesnek akkoriban 9 pont járt, Prost ezért kapott 4,5-öt).

Végre bajnokként pezsgőzhetett

Két világbajnoki második helyezés után azonban megvalósult az, amire mindig is hajtott, vagyis megszerezte első bajnoki címét a Forma-1-ben. A siker évében, 1985-ben is Lauda volt a csapattársa, de az osztrák ekkor már csak levezetett. Prost nagy ellenlábasa Michele Alboreto lett, az olasz és a Ferrari a hajrában azonban már nem tudta tartani Alain ritmusát, így megszületett Franciaország első F1-es bajnoka. 1986-ban kicentizte ugyan, de két ponttal verve Nigel Mansell-t összejött a címvédés is, ami előtte csak Alberto Ascarinak és Juan Manuel Fangiónak sikerült.

1987. a Williams éve volt, Prost nem tehetett mást, végignézte Piquet és Mansell csatáját, de ebben az évben Ayrton Senna is előtte végzett, akivel később "különleges" kapcsolatot ápolt. Három nagydíjgyőzelme azonban elég volt ahhoz, hogy letaszítsa a trónról Jackie Stewartot, legalábbis ami a futamgyőzelmeket összesítő listát illeti.

Háborús övezetté vált a McLaren

A sikerek ellenére a Honda elhagyta a Williams istállót, és 1988-ban már a McLaren motorszállító partnereként indult harcba. A wokingiak Prost mellé szerződtették Ayrton Sennát, és ezzel kezdetét vette az öldöklő rivalizálás. A brazil leigazolását állítólag maga Prost is szorgalmazta, igaz, akkor még nem tudhatta, hogy ezzel maga alatt vágja a fát. Ebben az évben a McLaren-dominanciája minden korábbinál brutálisabb volt, egyedül Gerhard Berger tudott elvenni egyetlen győzelmet Ron Dennis fiaitól. Senna és Prost kőkemény csatát vívott egymással, ám ekkor (látványosan) még nem lépték át a sportszerűség határait. Alain hiába szerzett 11 ponttal többet, mint brazil csapattársa, az akkori pontszámítási szabályok értelmében (a legjobb 11 eredmény számított, és Senna több futamot nyert) Prost csak második lehetett Senna mögött.

A balhés páros



Prostot a visszavágás vágya hajtotta előre 1989-ben, amikor a McLarennek szintén nem volt párja a Forma-1-es mezőnyben, így a két klasszis kedvére oszthatta egymást. Amellett, hogy kölcsönösen káprázatos teljesítményre ösztönözték egymást, ezúttal túl is lőttek a célon. Prost egész szezonban jobban állt, mint Senna, és amikor már csak két futam volt hátra, 16 ponttal vezetett a brazil előtt. A Japán Nagydíj 46. körében Senna - talán kissé optimistán - előzésre szánta el magát, Prost viszont - talán nem véletlenül - ráhúzta az autóját a jobbos kanyar belső íven érkező Sennára. Mindketten a pálya szélén ragadtak, Prost azonnal kiugrott az autójából, Sennát a pályabírók azonban még visszatolták. A brazil utána mindent beleadott, és megnyerte a versenyt, ám utólag diszkvalifikálták. Ez egyben azt jelentette, hogy a szezonzáró Ausztrál Nagydíj eredményétől függetlenül Prost harmadszorra is világbajnok lett, a körítés miatt azonban a franciának is csak rémálmaiban jön elő ez az esztendő.




A Ferrarihoz menekült

Ebben az évben az is egyértelművé vált, hogy ez így nem mehet tovább, Senna és Prost egy mezőnyben még csak-csak megfér egymás mellett, de csapattársként nem folytathatják. Prost nem is habozott sokat, szedte a sátorfáját és Maranellóig meg sem állt, és kis híján rögtön a csúcsra vezette a Ferrarit. Senna azonban bosszút állt: Szuzukában, ahol egy évvel korábban az ominózus koccanás is történt, a mclarenes a start után az őt lerajtoló Prostot hátulról eltalálta. Mindketten a bukótérben landoltak, de ez azt jelentette, hogy Senna az idényzáró eredményétől függetlenül bajnok lett. Alain gusztustalannak minősítette a brazil tettét, de nem tehetett mást, bele kellett törődnie, hogy pályafutása során immáron negyedszer is második lett.





1991. ezzel homlokegyenest ellentétes idényt hozott, legalább is Prost szemszögéből nézve. Főhősünknek és a Ferrarinak nem ment, Alain futamot sem tudott nyerni és mindössze 34 ponttal az 5. helyen zárt összetettben. Prost nem is rejtette véka alá csalódottságát, amikor csak tehette, nyíltan kritizálta az olasz istállót (a vörös versenygépet kezelhetősége alapján előszeretettel hasonlította egy kamionhoz...). A Ferrari erre úgy válaszolt, hogy kiadta az útját a "nagyszájú" pilótának, aki így hoppon maradt, és egy évet ki kellett hagynia, ugyanis már sehol sem volt hely számára.

A PROFESSZOR
Becenevét természetesen nem doktori végzettsége után kapta, hiszen mint az a szövegből is kiderült, a középiskola elvégzésével befejezettnek tekintette iskolai életútját. Az autókhoz viszont remekül értett (a négy világbajnoki cím is jól példázza ezt), a beállítások és a finomhangolás terén verhetetlen volt. Remekül együtt tudott dolgozni a mérnökökkel, mindig rendkívül értékes információkkal szolgált a motorral, a gumikkal, a fékekkel és magával az egész autóval kapcsolatban. A Professzori "titulus" kiérdemlésében mindemellett könnyed, mégis precíz vezetési stílusa is szerepet játszott.



Azzal, hogy a Ferrarit elhagyta, túl nagyot nem hibázott, a vörösök ugyanis 1992-ben sem tudtak talpra állni. A mezőnyben Mansell egyeduralkodó kiskirály volt, és meglehetősen könnyedén szerezte meg a korábban hiába hajszolt bajnoki trófeát.

Egy ekkora klasszist azért mégsem hagyhat elveszni a Forma-1, a Williams 1993-ra le is szerződtette az akkor már 38 éves Prostot. A címvédő alakulatnál Damon Hill csapattársaként bajnok lett, legkitartóbb üldözőjének ezúttal is Ayrton Senna bizonyult, de a brazil most tehetetlen volt ellene. Sir Frank Williamsnek azonban Sennára fájt a foga, és amikor kiderült, hogy 1994-re le is igazolta a brazilt, Prost gondolkodás nélkül bejelentette visszavonulását, hiszen azzal ő is tisztában volt, hogy annak nem lehet jó vége, ha ők ketten ismét egy csapatnál versenyeznének. Ráadásul Alain ekkor már közelített a 39. születésnapja felé, így négy világbajnoki címmel, négy vb-második helyezéssel a csúcson hagyhatta abba a versenyzést - az alkalom tehát kínálta is magát.

Utolsó F1-es csapatával, a Williamsszel



Prost utolsó versenyét (szám szerint a 199.-et) Senna - ki más!? - elrontotta ugyan, hiszen Ausztráliában a francia előtt nyert, de a dobogón a brazil átölelte a Professzort, jelezvén, nem kívánja folytatni a sárdobálást.

Alain Prost Forma-1-es mérlege:

Év Csapat Vb-helyezés Pont Nagydíj Győzelem Pole
1980  McLaren 16 5 11 - -
1981  Renault 5 43 15 3 2
1982  Renault 4 34 16 2 5
1983  Renault 2 57 15 4 3
1984  McLaren 2 71,5 16 7 3
1985  McLaren 1 73 16 5 2
1986  McLaren 1 72 16 4 1
1987  McLaren 4 46 16 3 -
1988  McLaren 2 87 16 7 2
1989  McLaren 1 76 16 4 2
1990  Ferrari 2 71 16 5 -
1991  Ferrari 5 34 14 - -
1993  Williams 1 99 16 7 13
Összesen     768.5 199 51 33


Prost vs. csapattársak:
Év Csapat Prost
pontjai
Csapattárs Csapattárs
pontjai
1980 McLaren 5 John Watson 6
1981 Renault 43 René Arnoux 11
1982 Renault 34 René Arnoux 28
1983 Renault 57 Eddie Cheever 22
1984 McLaren 71,5 Niki Lauda 72
1985 McLaren 73 (76) Niki Lauda 14
1986 McLaren 72 (74) Keke Rosberg 22
1987 McLaren 46 Stefan Johansson 30
1988 McLaren 87 (105) Ayrton Senna 90 (94)
1989 McLaren 76 (81) Ayrton Senna 60
1990 Ferrari 71 (73) Nigel Mansell 37
1991 Ferrari 34 Jean Alesi 21
1993 Williams 99 Damon Hill 69

* - zárójelben a megszerzett pontok, előttük a bajnokságba beszámított pontszám

Csapatfőnökként elbukott

Nem igazán volt oka mosolyogni

A Forma-1-től persze Prost sem tudott teljesen elszakadni. A saját csapat alapításának gondolata már a Sennával vívott háború idején is felmerült benne, de a megvalósítással még évekig várt. 1997-ben Flavio Briatorétól megvette a Ligier istállót, átnevezte Prost Grand Prix-re, majd a Mugen-Honda motorjaival nekivágott az F1-nek. Kapcsolatai révén 1998-tól már a Peugeot látta el erőforrásokkal a gárdát, de a sikerek messze elkerülték Prostot. Öt szezon kellett ahhoz, hogy Prost belássa, ez nem az ő világa, nem tud megküzdeni a sorozatban uralkodó politikai viszonyokkal és a szükséges anyagiakat sem tudja összegereblyézni. A 2001-es idény végén lehúzta a rolót.

Mióta kivonult a sorozatból, előszeretettel kritizálja napjaink Forma-1-ét. Nem is olyan régen fejtette ki, hogy bár anyagilag megtehetné, esze ágában sincs visszatérni.

Prost 1980-ban vette feleségül Anne-Marie-t, aki két fiúgyermeket szült neki. Az idősebbik srác, Nicolas tavaly megnyerte az európai F3-as bajnokságot, idén pedig az A1GP-s francia istállónál versenyez. A Forma-1-ben még nem merült fel komolyabban Nicolas Prost neve, és a 27 éves fiúnak valószínűleg már nem is lesz lehetősége F1-es karriert kezdeni. Alain másik fia, Sacha még csak 18 éves, de ő egyelőre nem kacérkodik a kormányforgatás versenyszintre fejlesztésének gondolatával. Alain Prostnak egy törvénytelen lánya is van, akit Bernadette Laffite-Cottin szült neki 1996-ban.

A Prost csapat F1-es eredményei:

Év Motor Vb-helyezés Pont Nagydíjak
száma
2001 Acer 9. 4 17
2000 Peugeot 11. 0 17
1999 Peugeot 7. 9 16
1998 Peugeot 9. 1 16
1997 Mugen-Honda 6. 21 17
 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal