Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Születésnapos világbajnok - A legfiatalabb: Lewis Hamilton

Születésnapos világbajnok - A legfiatalabb: Lewis Hamilton

Áron  2009.01.07. 18:32

Születésnapos világbajnok sorozatunk következő részében a Forma-1 történetének legfiatalabb világbajnokát, Lewis Hamiltont mutatjuk be, akinek már a sorozatban töltött második évében sikerült elhódítania a trófeát 2008-ban.

Hamilton életútját ugyan első világbajnoki címe megszerzése után, novemberben már olvashatták oldalunkon, sorozatunkból a brit pilóta azonban már semmiképpen sem maradhat ki.

A színesbőrű pilóta még csak január 7-én ünnepli a 24. születésnapját, ám máris beírta magát a történelemkönyvekbe, és rövid F1-es pályafutása alatt sikerei mellett azt is elérte, hogy alaposan megossza a szurkolókat, ez pedig valljuk be, nem kis teljesítmény ilyen rövid idő alatt.

Hamiltont ugyanis sokan kritizálják olykor agresszív vezetési stílusa miatt a pályán, de nem egyszer éri bírálat amiatt is, hogy nyilatkozatai túltengenek az önbizalomtól. Többmillió rajongója viszont éppen ezen vonások miatt (is) kedvelte meg, miután 2007-ben szinte berobbant a Forma-1-be.

"Nem tudom, hogy mit gondol. Közvetlenül mellette voltam, de nem hagyott helyet. Néha úgy vezet, mintha teljesen egyedül lenne a pályán. Következő alkalommal ugyanilyen helyzetben pontosan én is ugyanígy fogok viselkedni vele"- Timo Glock a 2008-as Olasz Nagydíj után kritizálta a britet.



Akár focista is lehetett volna

Lewis Carl Davidson Hamilton tehát 1985. január 7-én született a nagy-britanniai Stevenage-ben, nevét a kiváló amerikai sprinter, Carl Lewis után kapta. A kis Hamilton vegyes házasságban született, hiszen édesanyja, Carmen Larbalestier fehérbőrű, míg a pilóta apai nagyszülei Grenadából vándoroltak be az Egyesült Királyságba még az 1950-es években. Hamilton azonban alig töltötte be a második életévét, amikor a szülei elváltak. A pilóta 12 éves koráig élt édesanyjával, akinek Lewison kívül új párjától két lánygyermeke, Nicola és Samantha született. Időközben Hamilton édesapjának is új felesége lett, Linda, akivel közös gyermekük, a Forma-1-es futamokon is gyakran feltűnő Nicolas rajongásig szereti bátyját. A versenyző nagyon büszke öccsére, aki még kiskorában szélütést kapott és.

Hamar fény derült Hamilton tehetségére

Hamilton a The John Henry Newman iskolában tanult, amely egy katolikus intézmény Stevenage-ben. Iskolájának labdarúgócsapatában együtt focizott az angol válogatott középpályásával, Ashley Younggal, és a pilótának olyannyira jól ment a labdarúgás is, hogy elmondása szerint ha nem autóversenyző lett volna, akkor biztos a bőrt rúgta volna, de a krikettben is jó eséllyel próbálkozhatott volna.

Hamilton hatévesen kóstolt bele először abba, hogy milyen is az autóversenyzés, édesapjától ugyanis egy távirányítós autót kapott ajándékba, és egy év múlva a kisfiú második lett hazája bajnokságban. A kis Hamilton felnőtteket vert meg a versenyek során, és már akkor látszott, hogy van érzéke az autókhoz. Hatévesen kapta első gokartját is, amivel ugyancsak az édesapja lepte meg karácsonykor, és aki kikötötte, hogy mindaddig támogatja versenyzői karrierjét, amíg azt látja, hogy az iskolában is keményen tanul. Anthony Hamilton pedig olyannyira komolyan gondolta ajánlatát, hogy nem volt ritka, hogy több állása is volt egyidőben, hogy anyagiakkal segíteni tudja fia karrierjét. Később saját számítógépes céget alapított, miközben a fia menedzselésével kapcsolatos feladatokat is ellátta, sőt a mai napig is ellátja.

Hamilton pályafutása is gokartozással indult

Hamilton nyolc évesen, 1993-ban kezdett el komolyabban gokartozni, és hamarosan versenyeket, illetve bajnokságokat nyert. Sokat emlegetett történet az, amikor a tízesztendős pilóta odaállt jelenlegi főnöke, a McLaren-Mercedes első embere, Ron Dennis elé autogramért, és a következőt mondta neki: "Üdvözlöm. Lewis Hamilton vagyok. Megnyertem a Brit Bajnokságot és egy napon a versenyautóit akarom vezetni." Dennis azt válaszolta a céltudatos kisfiúnak, hogy hívja fel őt kilenc év múlva. Nos, arra a bizonyos telefonbeszélgetésre nem kellett kilenc évet várni, ugyanis Dennis korábban felhívta a pilótát, miután Hamilton felhívta magára a figyelmét tehetségével. 1998-ban a 13 éves apróság tagja lett a McLaren pilótaprogramjának, ami magában rejtette azt az esélyt is, hogy egy napon a Forma-1-ben vezessen, ami Hamilton nagy álma volt.

"Képzett pilóta, nagyon erős és még csak 16 éves. Ha így folytatja, biztos vagyok benne, hogy eljut a Forma-1-be. Nagyon különleges egy ilyen korú srácot a pályán látni. Egyértelmű, hogy a megfelelő versenyzői mentalitással rendelkezik"- dicsérte Michael Schumacher Hamiltont.

A pilóta komolyan is vette az ölébe hullott lehetőséget, hiszen sorra nyerte a különböző gokartbajnokságokat, 2000-ben például maximális pontszámmal lett Európa-bajnok, ugyanebben az évben a Brit Autóversenyzők Klubja (BRDC) a jövő sztárjaként emlegette és bevette tagjai közé. Egy 2001-es gokartversenyen együtt vett részt az akkor már többszörös F1-es világbajnokkal, Michael Schumacherrel, de az eseményen megmérettette magát Vitantonio Liuzzi és Nico Rosberg is. Hamilton végül a hetedik helyen végzett, Schumacher pedig a harmadik lett, aki már akkor az egekig magasztalta a tehetséges ifjú britet.

A papa fontos szerepet tölt be Hamilton életében

Hamilton aztán 2001-ben váltott gokartról formaautóra, először a Forma Renault téli sorozatában indult, ahol az ötödik helyet szerezte meg. Ennek köszönhetően 2002-ben már a Manor Motorsportnál versenyzett a Brit Forma Renault sorozatban, és három győzelme, illetve három pole pozíciója az összetettbeli harmadik helyhez volt elegendő. A következő évben azonban már senki sem tudta megállítani és bajnok lett. Mivel 2003-ban már két futammal az idény vége előtt bebiztosította bajnoki címét, nem is indult a hátra lévő két versenyen, helyette a brit Forma-3-ban debütált. A bemutatkozás nem sikerült túl jól, ugyanis az első futamon defekt miatt kellett kiállnia, míg a másodikon úgy összetörte autóját és magát is, hogy kórházba kellett szállítani. Később azonban remek teljesítménnyel feledtette két balszerencsés versenyét.

Szakítás, majd kibékülés a McLarennel

2004-ben egy igen jelentős változás történt az életében, ami miatt a jelenleginél eltérően is alakulhatott volna pályafutása. Hamiltonéknak ugyanis nézeteltérésük támadt a McLarennel, amellyel rövid időre meg is szakították minden kapcsolatukat. Édesapjával ekkor kerestek fel egy másik brit F1-es csapatot, a Williamset, amely csak akkori motorszállító partnere, a BMW ellenállása miatt nem szerződtette az ifjú tehetséget. A pilóta végül kibékült a McLarennel, majd 2004-ben a Forma-3 Eurószériában állt rajthoz, de ugyanebben az évben tesztelhetett először a F1-es autót a McLarennel Silverstone-ban.

2005-ben Hamilton megnyerte az Eurószériát, a 20 fordulóbál álló sorozatban 15 győzelmet aratott, mindemellett Zandvoortban első lett a Marlboro Masters Forma-3-ban is. A sikerek után nem volt kérdés, hogy a pilóta melyik szériában is folytassa pályafutását, 2006-ban következett a Forma-1 előszobája, a GP2. Az ART csapat versenyzőjeként első próbálkozásra bajnok is lett.

Piquet-t (balra) verte a GP2-ben, akivel manapság az F1-ben csatázhat


Ekkor már köztudott volt, hogy a 2006 végére kétszeres világbajnokká váló Fernando Alonso 2007-ben a McLaren-Mercedes versenyzője lesz, a spanyol pilóta csapattársának kiléte azonban nem volt ismert, és sok pletyka is keringett arról, hogy Ron Dennis kit ültet majd a másik versenygépbe. Végül a választás nem a tesztpilóták egyikére esett, hanem a McLaren pilótaprogramjának jeles tagjára, Lewis Hamiltonra esett, aki bár már 2006 szeptemberében tisztában volt a wokingiak döntésével, hivatalosan csak novemberben lett Forma-1-es pilóta. Utóbbinak az volt az oka, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher szeptember elején közölte, hogy a 2006-os szezon végén befejezi F1-es pályafutását, a McLaren pedig nem akarta, hogy az ő bejelentésükkel foglalkozzanak.

Hamilton alaposan bekezdett a Forma-1-ben

Hamiltonra tehát az várt, hogy a kisebb szériák után a motorsport csúcsának tartott Forma-1-et is meghódítsa, ami majdnem elsőre sikerült is neki. A brit pilóta első szezonja többek között arról marad emlékezetes, hogy az utolsó futamon vesztette el a világbajnoki címet, illetve Alonsóval a szezon második felében heves rivalizálás alakult ki közöttük.

Eleinte minden rendben volt

Az első nagydíján Ausztráliában a negyedik helyről indulhatott, és végül egy helyet javítva kvalifikációs pozícióján, harmadikként intették le. Malajziában második lett, Bahreinben pedig az első sorból kezdhetett, majd a futamon ismét a második lett, a Spanyol Nagydíj után pedig már a brit vezette a világbajnoki pontversenyt, miután harmadik második helyezését szerezte meg. Monacóban újra közvetlenül a győztes mögött intették le, majd a következő fordulóban Kanadában élete első futamgyőzelmét aratta a Forma-1-ben. Indianapolisban ismét nem talált legyőzőre, míg a két elsőség után két harmadik pozíció következett Franciaországban és hazai nagydíján, Nagy-Britanniában. Zsinórban kilenc dobogós helyezés után az Európa Nagydíjon a Nürburgringen csak kilencedikként ért célba, a következő fordulóban Magyarországon azonban győzelemmel tért vissza.

Gumiprobléma miatt Törökorságban be kellett érnie egy ötödik pozícióval, míg Monzában második lett Alonso mögött. Spa-Francorchamps-ban nem állhatott dobogóra, miután negyedikként haladt át a célvonalon, Fudzsiban azonban begyűjtötte negyedik F1-es győzelmét. Első szezonjának utolsó két versenye nem sikerült a legjobban számára, ugyanis Kínában először az idény során kiesett, míg a szezonzáró Brazil Nagydíjon csak a hetedik lett. Mivel akkor a ferraris Kimi Räikkönen nyert, a vb-címért ugyancsak harcban álló Alonso pedig csak a harmadik pozícióban tudta befejezni a versenyt, így a finn nyerte a sorozatot, Hamilton egy ponttal lecsúszott az egyéni trófeáról.

Üröm is vegyült az örömbe

Spái előzése sokáig vitatéma volt 2008-ban

A brit pilóta azonban nem lehetett elégedetlen első F1-es évével, bár biztosan voltak olyan időszakok, amelyekre nem szívesen gondol vissza. Ilyen lehetett Alonsóval való kapcsolatának megromlása, amely a Hungaroringen érte el csúcspontját. Bizonyára sokan emlékeznek arra, ahogyan a spanyol pilóta feltartotta a bokszutcában a kvalifikáció alatt Hamiltont, aki emiatt nem tudott még egy utolsó gyors kört megtenni, így esélye sem volt arra, hogy pole pozíciót szerezzen. Alonso állítólag azért tette mindezt, mert csapattársa korábban nem tartotta magát a pályán egy megállapodáshoz. Az incidensnek az lett az eredménye, hogy a spanyolt és a McLarent is megbüntették, Alonso pedig a szezon végén szerződést is bontott a wokingiakkal.

Hamilton számára a másik kellemetlen élményt a kémbotrány jelentette, amelyben a csapatát bűnösnek találták Ferraritól származó titkos dokumentumok birtoklása miatt és amellett, hogy kizárták a konstruktőrök versenyéből, még 100 millió amerikai dollár bírság megfizetésére is kötelezték a Motorsport Világtanács tagjai. A mclarenes pilóta végig csapata mellett állt, és támogatásáról biztosította munkadóját.

Huszonkettesből egyes

A brit versenyző autójára tehát a 22-es szám került 2008-ban, új csapattársa, a Renault-tól érkező Heikki Kovalainen versenygépére pedig a 23-ast festették. Azt pedig már előre sejteni lehetett, hogy a finn pilótával sokkal nyugodtabb szezonra készülhet Hamilton, aki egyébként 2008 januárjában 2012 végéig kötelezte el magát a McLarennel. Nemrégiben pedig azt mondta, a wokingiaktól szeretne nyugdíjba vonulni.

Győzelemmel kezdte...

A brit számára remekül indult a második szezon, ugyanis megnyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat, ráadásul legnagyobb riválisai, a ferrarisok műszaki problémákkal küszködtek. Aztán Malajziában csak egy ötödik helyezést sikerült elérnie, míg Bahreinben, a rajtnál felmerült műszaki problémája miatt csak a 13. pozícióban ért célba. Sokan temették akkor a fiatal britet, aki aztán Spanyolországban egy harmadik, Törökországban pedig egy második helyet szerzett. Monacóban is dobogóra állhatott, a hercegségben megszerezte második szezonbeli győzelmét, és összetettben is átvette a vezetést.

A Kanadai Nagydíjra valószínűleg nem szívesen emlékszik vissza, ugyanis azt követően, hogy megszerezte a pole pozíciót, a futamon egy biztonsági autós fázist követően a bokszutca végén figyelmen kívül hagyta a piros jelzést, és McLarenjével belerongyolt Räikkönen Ferrarijába. Ennek köszönhetően a francia futamot 10 rajthelyes büntetéssel kezdhette, és végül csak tizedikként intették le. A versenyen egyébként újabb büntetést gyűjtött be, miután a sikán levágásával előzte meg Sebastian Vettelt.

...és vb-címmel zárta az 2008-as idényt

Nagy-Britanniában csak a negyedik pozícióból rajtolhatott, de végül megnyerte hazai versenyét. Németországban újabb futamgyőzelem következett, Magyarországon azonban azt követően, hogy Felipe Massa lerajtolta őt és csapattársát, egy defekt miatt el kellett búcsúznia a pódiumtól, majd ötödikként haladt át a célvonalon. Az Európa Nagydíjon Valenciában Massa mögött be kellett érnie egy második hellyel, míg Belgiumban egy sokat vitatott manővert követően, amelynek során Räikkönent előzte meg, 25 másodperces időbüntetést kapott. Hamilton első lett Spában és át is vette a trófeát, később azonban a büntetésnek köszönhetően visszacsúszott a harmadik helyre. Az Olasz Nagydíjat a gumiválasztás terén hozott rossz döntés miatt csak a 15. pozícióból kezdhette, majd végül a két pontot érő hetedik helyen ért célba.

"Láttam, hogy a csapattagok, a szerelőim, a mérnökeim, a kiszolgáló személyzet, a főnökök, az apám, mindenki annyira boldog volt. Én pedig csak ülni tudtam ott némán. Olyan érzés volt, amit nem lehet szavakba foglalni. Nagyszerű érzés és többé már nincs a 22-es szám az autómon. Az egyes kerül a versenygépre, és ez a legklasszabb dolog, ami valaha is történt velem"- mondta Hamilton vb-címe megszerzése után.

A versenysorozat első éjszakai futamán Szingapúrban dobogóra állhatott, miután nem kellett feltétlenül nyernie, a biztos pontszerzést választva harmadikként futott be a célba. Mivel Massa nem szerzett pontot az ázsiai városállamban, Hamilton jelentős előnyre tett szert összetettben. Japánban a brit felesleges hibát követett el a rajtnál, ami miatt verseny közben megbüntették, és bár a pole pozícióból kezdhetett, pont nélkül, a 12. helyen zárt Fudzsiban. A 23 esztendős pilóta Kínában hibátlan hétvégét pipálhatott ki, majd következett a mindent eldöntő Brazil Nagydíj. Sok szó esett már a szezonzáróról, amelyen végül drámai küzdelemben az utolsó kanyarban véghez vitt előzésének köszönhetően, Hamilton megszerezte első világbajnoki címét. A britnek elég volt az ötödik hely is a dicsőséghez, miközben Massa hazai közönsége előtt bár elsőként haladt át a célvonalon, végül egy ponttal kikapott a mclarenestől.

Hamilton már majdnem egy éve hű Scherzingerhez

Hamilton a népszerű énekesnő oldalán keresi a boldogságot

Hamilton és a McLaren öröme azonban nem lehetett maradéktalan, hiszen a Ferrari 2008-ban is megnyerte a konstruktőrök versenyét. A brit első világbajnoki címéne, családja mellett világhírű barátnője is nagyon örült, a PussyCat Dolls együttes frontembere, Nicole Scherzinger Interlagosba is elutazott kedvesének szurkolni. A 23 éves pilóta életében - és valószínűleg ágyában - egyébként több nő is megfordult tavaly óta, ám több hónapja csak a 30 éves gyönyörű énekesnővel randizik, aki egy dalt is írt kedvesének. Sőt, a rendkívül dekoratív hölgy azt sem bánná, ha gyermeke születne a pilótától. Azt persze nem tudni, hogy Hamilton mit szólt mindehhez...

A 24. életévét január 7-én betöltő pilóta tehát a Forma-1 legfiatalabb világbajnoka lett, és bőven van ideje arra, hogy gyarapítsa egyéni trófeáinak számát, sőt, minden esélye megvan arra, hogy lekörözze Schumachert, bár állítása szerint egyelőre nem ezen gondolkozik. Már 2009-ben sem lesz könnyű dolga, ha meg akarja védeni címét, ám a fiatal brit mentalitását és önbizalmát elnézve, a riválisoknak is keményen kell hajtaniuk, ha meg akarják szorongatni.

Fiatal kora ellenére Hamilton számos rekordot könyvelhet el a Forma-1-ben, és bár még csak két éve szerepel a sorozatban, már több jelentős díjat söpört be.
Rekordjai:
- Zsinórban kilencszer állt dobogón első versenyétől kezdve, a 2007-es Ausztrál Nagydíj és a Brit Nagydíjak között.
- Hamilton minden idők legfiatalabb listavezetőjének mondhatja magát, 2007-ben 22 évesen, 4 hónaposan és 8 naposan állt a tabella élére.
- A briten kívül Jacques Villeneuve tudott még négy győzelmet aratni debütáló szezonjában, 1996-ban.
- Első Forma-1-es évében hat pole pozíciót szerzett, újoncként mindez még senkinek sem sikerült, Villeneuve és Juan Pablo Montoya (2001) három első rajtkockával közösen birtokolták az eddigi rekordot.
- A Forma-1 történetének legfiatalabb világbajnoka 23 évesen 9 hónaposan és 26 naposan.
Elismerései:
- GQ magazin: Az év sportolója Nagy-Britanniában 2007-ben
- A Bild Am Sonntag Arany Kormánykerék nyertese 2007-ben
- Autosport magazin: Az év versenyzője 2007-ben és 2008-ban, Az év újonca és Az év brit autóversenyzője 2007-ben
- Laureus-díj, az év felfedezettje
- A Brit Birodalom Lovagrendjének Tagja (Member of the Order of the British Empire, MBE)

 

 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal