Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Schumi bajnoki címmel távozott a Benettontól

Schumi bajnoki címmel távozott a Benettontól

Az 1995-ös év ugyanúgy kezdődött, ahogy az előző véget ért. Továbbra is Schumi és Hill szolgáltatta a szenzációt, ám ekkor már mindkettejük autójában azonos motor dobogott. Schumi ismét elverte riválisát, és kétszeres bajnokként búcsúzott a Benettontól.

Ebben az évben a Benetton erősített: a leglelkesebb kerítővadász, Briatore sikerrel járt, megszerezte a Renault V10-es motort (igaz, ehhez előbb meg kellett vennie a Ligier csapatot), így Schumacher pihenőidejét azzal tölthette, hogy a Ligier rakétáját nyúzta, ismerkedvén a motorral.

Ezt mondta a sajtónak januárban: "Eddig is sejtettem, de most már megbizonyosodtam róla, a Renault motor az F1 legjobbja". Állítását igazolta a tény, Estorilban a négy Williams-Renault volt a leggyorsabb: Hill, Coulthard, Boullion és Collard vezetésével. A teszteken részt vehetett egy ifjú német is, Jörg Müller, F-3-as pilóta - közvetlenül Schumi meghívására, aki így hozzásegítette a fiatal tehetséget egy komoly lehetőséghez. A tesztelésen jelen lévő IndyCar csapatfőnök, Roger Penske szereplési vágytól hajtva kijelentette: Schumacher 96-ban a McLarennel versenyzik majd. Na igen.

1995-ben a Benetton már a csapat világbajnoki címet is megnyerte, amiben oroszlánrésze volt Schumacher 102 pontjának, illetve megbízható csapattársának, Herbertnek, (45 pont) aki a második számú versenyzők mindkét futamát megnyerte (Angliában és Olaszországban Hill hátulról ütközött Schumacherrel, mindkétszer kiestek).

A télen még többesélyesnek tűnő versenyfutás hamar kétesélyessé apadt, újra Schumacher és Hill kergette egymást a tabellán, viszont ezúttal egyforma, V10-es Renault motorjuk volt. A Ferrari elhatározta magát a 10 hengeres motor mellett (de végül nem vetette be), a McLaren kirúgta Peugeot-t és a Mercedesszel egyezett meg, de túlságosan friss volt ez a kapcsolat, nem termékeny, inkább szűz.

A szezonkezdetet izgalmas búvárkaland előzte meg. Schumi: "Lehorgonyoztuk a yachtot, lemerültünk a barátaimmal, és amikor az oxigénpalack kezdett kiürülni, feljöttünk a felszínre. A hajónknak nyoma sem volt. A távolban láttunk egy parányi pontot, nem volt más választás, elkezdtem teljes erőből úszni, reménykedve, hogy a yacht lesz az. Teljesen elkészültem az erőmmel, mire utolértem, gyorsan sodródott. Órákkal később is remegtem az izgalomtól, akkor éreztem először halálfélelmet."

Hill kicsúszott az idénynyitón, Schumacher örökölte a vezetést, úgy győzött, miközben Coulthard (Williams) második lett. Az ELF-et benzinmanipulációkkal vádolták, sebtiben elvették a két istálló brazíliai pontjait. Michael többet kockáztatott, mint valaha (aminél többet felvállalni szinte lehetetlennek tűnt, amennyit csak a Ferrarinál fog produkálni), szinte állandóan esett-kelt az edzésen, egy elfékezés itt, egy megpördülés ott, egyre csak csúszkált, korrigált. A tavalyinál motorikusan erősebb Benetton alvázával gondok voltak, elégtelen volt a kocsi útfekvése kis önsúlynál, kevés benzinnel (edzéskörülmények között). Az argentin futamon Hill győzött, majd megismételte azt San Marinóban - Schumacher nagy hibát követett el a nedves pályán, kicsúszott és összetörte a kocsiját! Elképesztő hiba volt. A spanyol és a monacói versenyen szerzett győzelmekkel tápászkodott fel újra, és ezután már ő diktálta a világbajnokság kimenetelét.


A kanadai eset jól mutatja, hogy a mindenáron győzni akarás érzése (akár a korábbi nagy versenyzőket) néha őt is becsapja. Figyelmeztették, kímélje a motort. Nem hallgatott az okos szóra, nyírta az autót, megpróbált másképp vezetni, még erőteljesebben. A kormány váltógombját oly vadul nyomkodta, hogy az tönkrement. Ki kellett mennie új kormányért, és egy elektronikai felülvizsgálatért. Ez a győzelmébe került, utána már hiába futotta a körrekordokat, hiába hozott az előtte haladó Panison körönként 3 másodpercet, már képtelenség volt felzárkóznia. A tiszteletkörben felvette a stoppoló Alesit, a francia első és egyetlen győzelmét a Benetton tetején lovagolva ünnepelte.

Az edzések - mily meglepő - Williams-Renault fölényt mutattak. Gyakran már a pénteki idejével kibérelte az elsőséget Hill vagy Coulthard, ami jól demonstrálta a Williams kocsikban lévő műszaki tartalékokat. A verseny viszont kihozta Schumacher kvalitásait. Úgy vezetett, mintha időmérő köröket futna, ádáz, elszánt munkát végzett a volán mögött, felvitte az élre a Benettont, és ott is tartotta. Hogy is mondta Jackie Stewart? "A verseny az, ami a legerősebbnek kedvez". Ezen túlmenően a kerpeni józanul, számítóan is vezetett, nem készített előre taktikai terveket, hanem mindig rugalmasan fogta fel a dolgokat. Ross Brawn összegyűjtött annyi tapasztalatot, hogy a tudás magasabb fokát prezentálja, a csapat menet közben képes volt taktikát változtatni. Schumacher maga erőltette a tempót rendesen, de eközben figyelt, értékelt és gondolkodott. Miközben lekörözött 1-2 versenyzőt még arra is volt energiája, hogy rádión megbeszélje elképzeléseit Ross Brownnal...

A taktikai versenyzés ékes példája volt a Francia Nagydíj. Hill vezetett, Schumi követte, amikor befogták az utolsókat. Hill nem tudott elmenni mellettük, hiába próbálkozott, és volt még tíz köre a kerékcseréje előtt. Schumi viszont kapcsolt, látva a forgalmat azonnal kiment a depóba, mintsem feltartsák. Amikor aztán kijött, tiszta volt előtte a pálya, ment ami a csövön kifért, miközben Hillt még mindig feltartották ugyanazok. Amikor aztán Hill is túltette magát a tervezett kerékcserén, és bejött a pályára, Schumi már 10 másodperccel vezetett...

Tanulságos volt még taktikai szempontból az Európa GP. Jean Alesi 45 másodperc előnyből sem tudott győzni, mert Schumi több részre szabdalta a távot, és mindig friss abroncsokkal és kevés üzemanyaggal ment, nagykanállal ette meg a közöttük lévő különbséget. Három körrel a cél előtt beérte és megelőzte a gumijával takarékoskodó Alesit.


Adelaide azért volt csak érdekes, mert az egy évadban szerezhető 10. győzelem lehetősége a levegőben lógott Schumi számára - amely új világcsúcs beállításával kecsegtetett. Mansellé volt a rekord még ekkor, 9 győzelemmel, 1992-ből. A rajt után a két Rothmans Williams húzott elöl: Coulthard és Hill. Mögöttük Berger (Ferrari), Schumi és Alesi (Ferrari) következett. Schumi megelőzte Bergert, majd később ment kereket cserélni, és az élről mehetett a depóba. Amikor visszatért, Alesi mögött volt egy kocsihosszal. A megtankolt Benettonnal azonnal megpróbálta előzni a franciát, az egyenes végén belülre is került, de mindketten elszámították az egymástól becsült távolságot, a Ferrari kereke hozzáért a Benettonéhoz, mindkét autó megpattant, ugrott egyet, de úgy tűnt, mehetnek tovább. Pár perc múlva viszont Alesi a depóba kanyarodott, és kiszállva feladta a viadalt. Schumi gépét fél percig vizsgálgatták, aztán kiengedték a pályára. De ezzel még nem volt megoldva a gond, a német visszatért a szerelőihez, újabb fél perc várakozás, a kocsi javíthatatlannak bizonyult, Schumi is feladta a versenyt. Elgondolkodtató volt, hogy relatíve több üzemanyaggal ment olyan gyors köröket, mint az ellenfelei üresebb tankkal! Amikor viszont az ő autója volt könnyebb, akár egy másodperccel is gyorsabban teljesítette a köröket.

Véget ért egy korszak Schumi életében, 4 és fél év után elvált a Benettontól. Ilyenkor érdemes visszatekinteni, mérleget vonni. Nézzük most meg, hogy az 1986-ban debütált Benetton csapatnál ki és milyen eredményeket ért el eddig (1995 végéig):

BENETTON STATISZTIKA 1986-1995


S VBP PÁ GY Pole LK
M.Schumacher 69 303 4,39 19 10 24
M.Brundle 16 38 2,38 - - -
N.Piquet 32 70,5 2,20 3 - -
J.Herbert 24 50 2,08 - - -
A.Nannini 45 65 1,44 1 - 1
T.Boutsen 32 43 1,34 - - -
R.Patrese 16 20 1,25 - - -
G.Berger 16 17 1,06 1 - 2
J.Verstappen 10 10 1,00 - - -
E.Pirro 2 2 1,00 - - -
R.Moreno 15 14 0,93 - - -
T.Fabi 32 14 0,44 - 2 2
J.J.Lehto 6 1 0,17 - - -

S = Start
VBP = VB-pontok
PÁ = Pályaátlag
GY = Győzelem
LK = Leggyorsabb kör


Hihetetlen fölény! Schumacher egymaga jobb eredményeket ért el, mint mindegyik, az összes Benetton versenyző együttvéve. Természetesen több alkalma volt erre, mint az akkor még egy Benetton szezonos Bergernek (ezért számítottam pontátlagot) , de bármelyik teljes szezonját ragadjuk ki, teljesítménye mindenhol kimagasló. Szép-szép, mondták a szkeptikusok, de meglátjuk jövőre, vajon a Ferrarival, amellyel sem Prost, sem Mansell nem boldogult, mire fog jutni?

Az 1995-ös vb végeredménye:


1. Schumacher Benetton 102 pont
2. Hill Williams 69 pont
3. Coulthard Williams 49 pont
4. Herbert Benetton 45 pont
5. Alesi Ferrari 42 pont
6. Berger Ferrari 31 pont

 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal