Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
A csodagyerek felnőtt

A csodagyerek felnőtt

2008. szeptember 19.

Napok óta Sebastian Vettel nevétől hangos a nemzetközi sportsajtó, hiszen a szemtelenül fiatal német pilóta igazolva tehetségét, a múlt hétvégén Monzában végérvényesen berobbant a nagyok közé. Egy tökéletesen felépített pályafutás az övé, ám az első Forma-1-es futamgyőzelem még csak az első állomást jelenti.

Vettelről mindenki tudta, hogy pokolian tehetséges. Persze érkeztek már hasonló "címkével" mások is a Forma-1-be, akik közül sokan el is tűntek azzal a lendülettel.

A Forma-1 kíméletlen üzem, ha egy feltörekvő fiatal egy gyengébb autóba ül be, akkor onnan nehéz kitörnie, tisztelet az üdítő kivételnek, hiszen például Fernando Alonso a harmatgyenge Minardival is fel tudta hívni magára a figyelmet anno.

A másik végletet Lewis Hamilton jelenti, aki rögtön az egyik legversenyképesebb technikában foglalhatott helyet tavaly a McLarennél, a fanyalgók pedig így joggal mondhatják, könnyű dolga volt.

Vettel valahová Alonso és Hamilton közé helyezhető, már ami a Forma-1-es első lépéseket illeti, hiszen a Toro Rossónál egy középszerű autóban kezdhette meg pályafutását (igaz, előtte egy versenyt teljesített a BMW Sauberrel is) a királykategóriában. De hogyan jutott el eddig? Első győzelme apropóján talán érdemes kicsit ezt is szemügyre venni.

A gokarttól a Forma-3-ig

Schumacherrel korán megismerkedett

A sokak által Schumacher-utódnak tartott Vettel - bár a hasonlat hallatán már mindkét felet kirázza a hideg - 1987. július 3-án a németországi kisvárosban, Heppenheimben látta meg a napvilágot. Gokartozni hamarabb tanult meg, mint biciklizni (arról nincs információnk, hogy utóbbit elsajátította-e egyáltalán...), első versenyére viszont "csak" hétévesen nevezett.

Tehetségével már ekkor kitűnt, hiszen sorra nyerte a versenyeket. A körzeti bajnoki címektől szép lassan eljutott az országosakig, de 1999-ben már külföldön is maradandó nyomokat hagyott maga után. A gokartos csúcsot a 2001-ben elhódított junior Európa-bajnoki cím jelentette.

Ekkor már egyértelmű volt, hogy a versenypálya lesz az igazi otthona. 2003-ban a gokartból formaautóba ült át, a bemutatkozás pedig remekül sikerült, a Forma BMW sorozatban ő lett az év újonca.

2004-ben aztán - nincs rá találóbb szó - tönkreverte a BMW-s sorozat mezőnyét, a 20 futamból tizennyolcat megnyert, győzelméhez nem férhetett kétség. Vettel ezzel azt is egyértelművé tette, hogy megérett a továbblépésre.



A BMW érthető módon már ekkor szorosabbra fűzte a kapcsolatot a szupertehetséggel, de a Red Bull is a közelébe férkőzött, a német sorozatban már ott virított a vörös bikás logó az overallon és az autón is. Ösztönös tehetségével és két ilyen bivalyerős támogatóval a háta mögött már ekkor tudni lehetett, egyenes útja van a Forma-1-be.

2005-ben a Forma-3-ban kapott lehetőséget, és bár remekül versenyezett, a futamgyőzelem elmaradt. Erről elsősorban Lewis Hamilton tehetett, aki másodévesként egész idényben dominált, a húszból 15 versenyt megnyert. Vettelt háromszor is közvetlenül Hamilton mögött intették le a szezonban, összetettben ötödik lett.

Hamiltonnak (középen) a Forma-1-ben vághat vissza


A következő idényben sem sikerült felülnie Európa trónjára, Paul de Restának jobban jött ki a lépés a hajrában. Az azóta már a DTM-ben szereplő skót nemrégiben ki is fakadt, hogy Vettelnek csak szerencséje volt, és igazából neki kellene most a Forma-1-ben vezetnie a német helyén.

Az első F1-es lépések

2006-ban viszont már a Forma-1 is fontos szerepet játszott az életében. A BMW segédletével a Williams BMW-nél már 2005-ben tesztlehetőséget kapott, majd átkerült a BMW Sauberhez, ahol 2006-ban már hivatalos tesztpilóta lett, akkor még csak Robert Kubica mögött. Mivel a csapat azonban a szezon utolsó futamain már nem akart tovább kínlódni Jacques Villeneuve-vel, a kanadai helyett Kubica lett Nick Heidfeld csapattársa. Ez egyben azt is jelentette, hogy Vettel is automatikusan feljebb lépett.

Az akkori szabályok értelmében egyes csapatok (köztük a BMW is) péntekenként alkalmazhattak egy harmadik pilótát is, így Vettel szolgálataira is nagy szükség volt. A fiatal lurkó Törökországban mutatkozott be a Forma-1-ben, és rögtön gondoskodott róla, hogy megjegyezzék a nevét: a második szabadedzés legjobb időeredményeit összesítő lista ugyanis vele kezdődött. A soron következő Olasz Nagydíjon még rátett egy lapáttal, mindkét gyakorlást megnyerte. Ekkor még alig múlt 19 éves, de már csak idő kérdése volt, hogy mikor kap valahol versenyzői szerződést.

Debütálás rekorddal

A 2007-es szezont a BMW-vel kezdte teszt- és tartalékpilótaként, de nem sok teendője akadt, ekkor már ugyanis lényegesen szigorúbbak voltak a tesztelésre vonatkozó szabályok, és a pénteki hárompilótás rendszer is megszűnt. Éppen ezért a World Series by Renault sorozatban indult, ahol előző évben a második helyig jutott. A sors azonban úgy hozta, hogy 2007 nyarán az F1-ben is bemutatkozhatott. Robert Kubica Kanadában horrorisztikus balesetet szenvedett, így kénytelen volt kihagyni az Amerikai Nagydíjat. A csapatnál nem hezitáltak sokat (a másik tesztpilóta, Timo Glock jöhetett még számításba), Indianapolisban Vettel pályafutása első versenyére készülhetett a Forma-1-ben.



Zöldfülűként remekül helytállt, a hetedik helyre kvalifikálta magát, a versenyen pedig nyolcadikként intették le, vagyis pontot szerzett. Az elmúlt napokban elért újabb rekordjai kapcsán sokszor felemlegettük már, de ezzel ő lett minden idők legfiatalabb pontszerzője az F1-ben.

Vettel Forma-1-es rekordjai:
Legfiatalabb pontszerző: 19 évesen, 350 naposan (2007 - Amerikai Nagydíj)
Legfiatalabb pole pozíciós: 21 évesen, 2 hónaposan és 11 naposan (2008 - Olasz Nagydíj)
Legfiatalabb dobogós és futamgyőztes: 21 évesen, 2 hónaposan és 12 naposan (2008 - Olasz Nagydíj)



A sikeres bemutatkozás után visszatért tesztpilótai szerepkörébe, illetve tovább versenyzett a WSR-ben, és talán maga sem gondolta volna, hogy hamarosan újra a legjobbak közt lehet. A Red Bull kiscsapatánál, a Toro Rossónál elégedetlenek voltak Scott Speed munkásságával, az amerikaival ráadásul elmérgesedett a kapcsolat (állítólag Franz Tost csapatfőnök a számonkérés hevében felpasszírozta a falra a pilótát), így neki nem volt maradása.

Vissza a Red Bullhoz

Vettel remek kapcsolatot ápol a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel. A Forma-1-es legenda évekkel ezelőtt több korosztályos gokartverseny után is találkozott már Vettellel, általában ő adta át a trófeát a győztesnek - rendszerint Sebastiannak. A legutóbbi télen pedig a Bajnokok Tornáján (Race of Champions) vállvetve küzdöttek a nemzetek versenyében, ahol meg is szerezték a győzelmet Németországnak.

A tavalyi Magyar Nagydíj előtt Vettel már a Toro Rosso szerelésében villanthatta fel jellegzetes mosolyát, és a szezonból hátralévő hét futamot végigversenyezte. Sőt, ennél azért több volt az, amit ő művelt! Az özönvízszerű esővel színesített Japán Nagydíjon már a harmadik(!) helyen autózott, ám a biztonsági autó mögött egyszer nem tudta lereagálni a Red Bull Racinges Mark Webber mozgását (milyen napja lehetett volna az energiaital-gyárosoknak...), és hátulról eltrafálta az ausztrált. Mindketten a kavicságyban végezték, Vettel pedig sokáig nem merte levenni a sisakot sem. Persze nem Webber haragjától és jobbegyenesétől tartott, hanem így próbálta takargatni könnyeit.

Japánban vigasztalhatatlan volt



Egy héttel később azonban Kínában mindent jóvá tett, a szenzációs negyedik helyen ért célba, ezzel pedig elérte, hogy az olasz kiscsapat vezetősége nyugodt szívvel kínáljon neki versenyzői szerződést 2008-ra is.

A BMW-től való elszakadás csak így papíron tűnik egyszerűnek, valójában nem volt az. Érthető okokból Mario Theissenék sem akartak lemondani a gyöngyszemről, a Red Bullnak pedig a régi kapcsolatra alapozva volt némi joga elvinni a fiút. Végül a felek megállapodtak (a részleteket jótékony homály fedi azóta is), de Theissen (a BMW motorsport-igazgatója) többször sejtelmesen utalt rá, hogy a jövőben visszavárja a csodabogarat.

Nyilván a BMW-nél azt is megtehették volna, hogy aszalják a kispadon Vettelt (talán a GP2-ben versenyezhetett volna a tesztpilótai állás mellett), de milyen jó, hogy nem így tettek!

Egyre feljebb

Vettel a bemutatkozó részidény után tehát nekivághatott első teljes Forma-1-es szezonjának - amelyből négy futam ugye még hátra van -, ami nem indult éppen tervszerűen. Az első négy futamot nem tudta befejezni, ráadásul ezek közül hármon az első kört sem élte túl, mindig belekeveredett valami balhéba. Törökországban már eljutott a célig, Monacóban pedig megszülte idei első pontjait is. Attól kezdve stabilizálódott a teljesítménye, három kivételtől eltekintve mindig a pontszerzők között végzett. Sőt!

Az első siker



Idény közben David Coulthard bejelentette, hogy év végén befejezi. A korelnök utódjának kinevezésével nem sokat várt a Red Bull Racing vezetősége, magától értetődő módon Vettel ül majd a skót helyére 2009-től. Persze csak akkor, ha minden a tervek szerint halad, ugyanis látva például a legutóbbi versenyhétvégén nyújtott teljesítményét, az sem kizárt, hogy valamelyik nagyágyú váratlanul megveszi kilóra.

Egyelőre azonban természetesen az a valószínűbb, hogy Vettel jövőre Mark Webber oldalán gyűjtögeti majd a pontokat a RBR-nél. Az olaszországi, váratlan győzelemmel végérvényesen bebizonyította, hogy ő a győzelemre született, és innentől kezdve csak a csillagos ég a határ.

Azzal, hogy már pályafutása 22. futamán felállhatott a dobogó legfelső fokára, egy olyan gátat szakított át igen hamar, amely a mostani mezőnyben többeket is hátráltat még. Neki már biztosan nem lesz olyan problémája, hogy százegynéhány futammal a háta mögött még mindig görcsösen az első sikerre hajt.

Ugyanakkor ezzel némi teher is kerül a ránézésre törékeny vállaira, hiszen innentől kezdve mindenki várja majd tőle az eredményeket. Jelen pillanatban pedig őrültségnek tűnik, hogy elhagyja a felszálló ágba kerülő Toro Rossót, hiszen az olasz istálló autója hatványozottan jobban teljesít, mint a testvércsapat a leendő munkaadó, a Red Bull Racing masinája. Hogy az erőviszonyok miként alakulnak 2009-ben, az egyelőre talány, hiszen számtalan szabályváltozás lép majd életbe, az mindenestre látszik, hogy Vettel előmenetele a továbbiakban sem fog megtorpanni.

A Red Bull Racingnek azonban össze kell kapnia magát, ha mondjuk két évnél tovább meg akarja tartani Vettelt. Ha ugyanis az autó nem lesz versenyképes, nem fogják tudni maradásra bírni a németet, aki hamarosan a legnagyobb csapatok elsőszámú célpontjává válhat.

A roppant szimpatikus fiatalember vélhetően sok hívet szerzett magának a hétvégén hazánkban is, hiszen nehéz okot találni, amiért nem lehet őt nem kedvelni. Istenadta tehetsége mellett gyermeki, őszinte mosolyával mindenkit lekenyerez, a beképzeltségnek pedig a legapróbb jelét sem lehet felfedezni rajta. Remélhetőleg a jövőben sem változik majd hátrányára, hiszen akkor hosszú-hosszú éveken keresztül a Forma-1 egyik legkedveltebb figurája lehet.

Vettel jelenleg a győzelem ünneplése mellett azzal van elfoglalva, hogy bizonygassa, továbbra sincs szüksége menedzserre. Előbb-utóbb azonban neki is be kell látnia, hogy nem húzhatja sokáig így, hiszen ez is az egyik feltétele a profivá válásnak.

Azt pedig már bebizonyította, hogy a pályán vérbeli profi.

 

 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal