Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Ausztráliában megkezdődik a Forma-1-es pontvadászat (2009)

Ausztráliában megkezdődik a Forma-1-es pontvadászat

Áron  2009.03.26. 20:34

Közel öt hónapja ért véget a 2008-as Forma-1-es világbajnokság, március utolsó hétvégéjén, Ausztráliában azonban ismét felbőgnek a motorok. Szinte lehetetlen megjósolni, hogy ki nyerheti a 2009-es szezonnyitót, a téli tesztek alapján azonban borítékolható a minden eddiginél izgalmasabb küzdelem.

A 2009-es szezonban rengeteg új szabály lépett életbe, amelyektől a szakemberek a show izgalmasabbá válását várják, és bár minden bizonnyal beletelik egy kis időbe, amíg hozzászokunk a számos új előírásnak megfelelően épített, különös látványt nyújtó autókhoz, a pilóták minden bizonnyal mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy a pályán folyó küzdelmekkel megkönnyítsék ezen dolgunkat.

Ami a mezőnyt illeti, idén csak egyetlen újonc mutatkozik be, a Toro Rossónál Sébastien Buemi kezdi első szezonját a Forma-1-ben, aki tizenkilenc társával gyűjtheti a világbajnoki pontokat idén. S ha már a fiatal svájciról esett szó, a pilóta esőt vár a futam idejére. Ha igazuk lesz azonban a meteorológusoknak, akkor Bueminek nem teljesül a vágya, ugyanis a verseny alatt napos, meleg időt jósolnak a melbourne-i Albert Park térségébe.

Kellemes idő és politika Melbourne-ben

A csapatok az első két szabadedzésen tizenkilenc fok körüli időre számíthatnak, vagyis a résztvevők kissé hűvös időben kezdhetnek hozzá az autók helyes beállításaihoz, és kisebb eső sem elképzelhetetlen. Szombaton azonban már lényegesen jobbnak ígérkezik az idő, és bár elszórtan zápor nem zárható ki, a kvalifikáció idején a huszonnégy fokot is elérheti a levegő hőmérséklete. Csakúgy, mint az időmérőre, a versenyre is sok napsütést jósolnak a meteorológusok, és az első futamon már huszonhat fokig is felkúszhat a hőmérő higanyszála.

Meleg van, de strandolásra nem alkalmas az idő

Csütörtökön, illetve az azt követő napokban is égszakadás, földindulás is lehetséges Ausztráliában, ám mindez nem az időjárásra utal, hanem arra, hogy a három csapatot, a Williamst, a Toyotát és a Hondából lett Brawn GP-t érintő diffúzor-ügy olyan mértékben elfajult, hogy a Red Bull Racing már kedden jelezte, óvást nyújt be a versenybírákhoz, ha szabályosnak találják a gépátvételen az autókat. A botrány már a téli teszteken kezdett kibontakozni, a riválisok már akkor a Williams és a Toyota versenygépeit vizsgáltatták volna a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA). Az óvásra végül sor is került, három csapat is panaszt emelt a vitatható diffúzort használók ellen, végül azonban mindhárom érintett autóját legálisnak találták, így a Williams, a Toyota és a Brawn GP is elindulhat a vasárnapi futamon.

Mindezek mellett a csapatok és a sorozat kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone között folyó vita is borzolja a kedélyeket, a brit ugyanis felfedte, hogy a Renault és a McLaren azzal fenyegetőzött, hogy nem kelnek útra Ausztráliába, amíg Ecclestone ki nem fizeti az indulóknak a szériába befolyt bevételek nekik járó részét. A két szószóló, Flavio Briatore és Ron Dennis azt is elmondta, hogy a többiek is csatlakoznak hozzájuk, de erre végül nem került sor, hiszen minden csapat megérkezett Ausztráliába. Nem lehet azonban egyelőre továbbra sem kizárni, hogy az alakulatok valamilyen módon visszavágnak a britnek, aki állítólag csak akkor hajlandó átutalni a pénzt, ha a csapatok aláírják az új Concorde Egyezményt. Annak azonban elég kicsi a valószínűsége, hogy bojkott miatt elmarad a vasárnapi futam az Albert Parkban.

Biztonsági okokból két kanyar is megváltozott az Albert Parkban

A Melbourne-ben nagyrészt közúton, kisebb részben állandó versenypályán kialakított helyszín egyébként 1996-ban került bele a Forma-1-es versenynaptárba, miután az addigi házigazdától, Adelaide-től tíz év után Melbourne-be került a nagydíj. Nem szokványos pályáról van szó, érdekes kanyarváltozatokkal és folyamatosan változó aszfaltfelülettel találkozhatnak a versenyzők. Timo Glock az előző évben hatalmasat bukott a Toyotával a futamon, miután a bukótérben egy bukkanó megdobta versenygépét. Ennek hatására a 2009-es verseny előtt a szervezők két kanyaron is finomítottak.

A pálya 5,3 kilométer hosszú, és leggyorsabb pontján a versenyzők autóikkal elérhetik a 300 kilométer per órás sebességet is, az átlagsebesség pedig 225 kilométer per óra.

Az F1-es pálya egy óriási park közepén fekszik


Az autók beállítása nem kis kihívás elé állítja a résztvevőket, hiszen a tizenhat teljesen különböző kanyar mindegyikében tulajdonképpen más beállításra lenne szükség. Ami az aerodinamikai kihívásokat illeti, a melbourne-i pályát Szepanghoz vagy Silverstone-hoz lehetne hasonlítani, így közepes és magas leszorítóerős beállítások az ideálisak. Az idén életbe lépő aerodinamikai szabályok ugyanakkor lehetővé teszik, hogy a versenyzők a pilótafülkéből, a kormányon elhelyezett gomb segítségével állítsák futam közben az első szárny egyese elemeinek szögét (körönként kétszer hat fokkal).

Az aszfaltcsíkon van néhány meglehetősen gyors kanyar, a 11-es és a nemrégiben kissé módosított 12-es, amelyek Fernando Alonso szerint különösen is nagy kihívást tartogatnak a versenyzők számára. A spanyol szerint az aszfaltcsíknak ezen a pontján rendkívül precíznek kell lenni, és elmondta, hogy ha valaki hibát követ el a 11-es kanyarnál, akkor annak a következő ívnél is issza a levét, és lőttek is a jó körnek.

Az Albert Park a fékek számára is megterhelő, ugyanis hat olyan fékezési zóna található a pályán, ahol több mint 200 kilométer per órás sebességről kell szinte állóra fékezni a versenygépeket. Mivel Ausztráliában általában meleg időjárás fogadja a csapatokat, és ez az előrejelzések szerint a mostani vasárnap is így lesz, ezért az istállóknak a fékek megfelelő hűtésére is nagy figyelmet kell fordítaniuk.

2009-ben visszatérnek a sorozatba a sima futófelületű, vagyis más néven slick abroncsok, amelyek nagyobb tapadást biztosítanak. A melbourne-i pályán a Forma-1-en kívül nem rendeznek más sporteseményt, ezért az aszfaltcsík a hétvége elején meglehetősen csúszós, ám ahogy telik az idő, úgy lesz egyre jobb minőségű az aszfalt állapota. Egy másik cikkünkben már esett szó bővebben a gumikról és az idei változásokról, nem változott ugyanakkor az, hogy a pilótáknak továbbra is két különféle keveréket kell használniuk a versenyen. A Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Bridgestone Ausztráliába a közepes és a szuperlágy keverékeket viszi (a köztes 'sima' lágy keverék kimarad), az összetevők között tehát az ígéreteknek megfelelően jelentős lesz a különbség, vagyis várhatóan egyáltalán nem lesz mindegy, hogy mikor, melyik gumit használják majd a versenyzők.

Idén nem akarnak lemaradni a dobogóról

A motorokat érő terhelésről még nem esett szó a melbourne-i pálya kapcsán, pedig az Ausztrál Nagydíjon igencsak jól lehet tesztelni az erőforrásokat. A V8-asok ugyanis a kör 66 százalékában maximális fordulatszámon működnek, és ahhoz, hogy az autókkal a lassabb kanyarokból a lehető legjobban lehessen kigyorsítani, elengedhetetlenül szükség van kiváló nyomatékra. Ez különösen is igaz a 14-es, 15-ös és a 16-os kanyarokra, amelyek mindegyike rendkívül szűk és trükkös kanyar. Ezen kanyarokból való kigyorsításkor segíthet az idei évtől engedélyezett úgynevezett kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS) is, amelynek működése egy korábbi cikkünkben került bemutatásra.

A Forma-1-es csapatok közül eddig a Ferrari, a Renault és a McLaren-Mercedes erősítette meg, hogy egészen biztosan beveti a szerkezetet Melbourne-ben, a többség azonban majd csak valamikor a szezon során aktiválja autóiban először a rendszert.

Érdekes lesz ugyanakkor azt látni, hogy a KERS-t használó csapatoknak vajon származik-e bármilyen előnyük is a szerkezet használatából, valóban segít-e előzésekkor. A versenyhétvége egyik nagy kérdése éppen azért az, hogy hogyan alakul a KERS-sel vagy a KERS nélkül versenyző istállók "különmeccse". Ausztráliában egyébként általában két kiállásos taktikával versenyeznek a pilóták, idén azonban a stratégia érthetőbb lesz a közönség számára is, hiszen az időmérő után nyilvánosságra hozzák a versenygépek súlyát. Ennek köszönhetően sokkal könnyebben ki lehet számítani, ki és mikor fog kiállni szerelőihez.

Ferrari, Brawn vagy Renault győzelmet jósolnak a fogadóirodák

Maguk a pilóták rendre azt hajtogatják, hogy az esélyekről leghamarabb a kvalifikáció után lehet majd beszélni, hiszen az időmérőn dől el, hogy mennyire voltak valósak, avagy éppen megtévesztők a teszteken elért eredmények. Jósolni mi sem fogunk, de arról azért érdemes szót ejteni, hogy a bukmékerek miként vélekednek az Ausztrál Nagydíj, illetve a 2009-es világbajnokság esélyeiről. Fogadni ugyanis már jó ideje lehet a melbourne-i, de a végső győztesre is.

A

Brawn GP az egyik favorit'>A szabályváltozások miatt valóban nehéz az esélyekről beszélni, ez már sokszor bebizonyosodott, és a fogadóirodák sem tudnak biztosra menni. Az általunk felkeresett bukmékerek mindezek ellenére a Ferrarit tartják a legesélyesebbnek arra, hogy idén is konstruktőri világbajnok legyen, kivétel nélkül minden helyen a maranellóiak győzelme ér a legkevesebb pénzt. Az olaszok mögött azonban már változó a helyzet, hiszen nagyjából azonos esélyűnek tartják a BMW Saubert, a McLarent és a Hondából lett Brawn GP-t, ez a három gárda osztozik a Ferrari mögötti pozíciókon, ilyen-olyan sorrendben.

Ami az egyéni világbajnokot illeti, a fogadóirodák többsége Kimi Räikkönen végső győzelmét tartja a legvalószínűbbnek, de van olyan bukméker, aki Fernando Alonso harmadik világbajnoki címe esetén fizetne a legkevesebbet, illetve egy-egy iroda Lewis Hamiltont, illetve Jenson Buttont tartja a legesélyesebbnek a trófea megszerzésére. A neves brit fogadóiroda, a WillHill is legutóbbi táborba tartozik.

Az általunk felkeresett bukmékerek egyike sem számít arra, hogy a McLaren-Mercedes, így Hamilton vagy Heikki Kovalainen győzelmével ér véget az Ausztrál Nagydíj, a ferrarisokat, Alonsót, illetve Buttont viszont annál inkább esélyesnek tartják a 2009-es év első elsőségének megszerzésére. Úgy tűnik, nemcsak a McLarennél nem számítanak sikerre Melbourne-ben, hanem a fogadóirodáknál sem.

Alonso Ausztráliában és az év végén is győzni akar

Egy évvel korábban egyébként wokingi győzelemmel ért véget a kontinensnyi ország nagydíja, Hamilton ugyanis elsőként haladt át a biztonsági autós szakaszokkal tarkított versenyen. A brit mellett a BMW-s Nick Heidfeld, illetve a williamses Nico Rosberg bonthatott még pezsgőt a dobogón. Érdekesség, hogy tavaly ténylegesen csupán hat versenyzőt intettek le a kockás zászlóval a futamon.

Már három napot sem kell várni ugyanakkor arra, hogy kiderüljön, idén kik ünnepelhetnek majd a pódiumon, hiszen közép-európai idő szerint az Ausztrál Nagydíjra vasárnap reggel kerül sor. Az biztos, hogy izgalmakban nem lesz hiány, és bár idén még nem a futamgyőzelmek száma alapján avatnak majd világbajnokot, de minden bizonnyal enenk ellenére is nagy csata várható az idény első trófeájáért.

Melbourne-ben az első szabadedzést itteni idő szerint pénteken hajnalban fél háromtól rendezik, a szombati kvalifikáció hét órakor kezdődik, míg vasárnap a versenyre egy kicsit még később kell felkelnie annak, aki élőben szeretné figyelemmel követni az eseményeket, a futam ugyanis reggel nyolckor kezdődik majd.

 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal