Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Luca Badoer, aki tíz évet várt a Ferrari versenyzői ülésére

Luca Badoer, aki tíz évet várt a Ferrari versenyzői ülésére

Áron  2009.08.18. 11:28

Talán nem csak az olaszok, hanem a világ nagy része is így látja: ferraris versenypilótának lenni a világ legjobb dolga. Akkor viszont Luca Badoer tíz éve a világ második legjobb elfoglaltságát űzi a Forma-1-ben: 1998 óta ugyanis az ágaskodó paripa jelével ellátott márka versenygépeit teszteli. És most, ha nem kívánatos körülmények között is, de teljesül álma: a hétvégi Európa Nagydíjon, a rajtrácson várhatja a piros lámpák kialvását.

Badoer 1971. január 25-én látta meg a napvilágot az olaszországi Montebellunában. Karrierjét olasz gokart bajnokként kezdte, majd a Forma-3000-ben is bajnokként végzett 1992-ben (4 győzelem, 5 pole pozíció), a Team Cryptonnal versenyezve. 1991-ben Forma-3 Masters-ben két futamon állt rajthoz, 4. és 12. helyet érte el.

1993-ban következhetett a Forma-1. A Scuderia Italiánál debütált, a Ferrari-motor hajtotta Lola kasztnis autó azonban nagyon gyengén ment. De így is rendszeresen jobb volt csapattársánál, Michele Alboretónál, 1994-re meglepetésre mégiscsak Badoernek jutott a tesztpilótai poszt a kisebb Scuderiánál. Első Forma-1-es évében produkálta eddigi pályafutása legjobb eredményét, amikor az 1993-as San Marinó-i Nagydíjon hetedikként ért célba, ám mivel egészen 2003-ig csak az első hat befutó kapott pontot, az olasz lemaradt az utolsó pontszerző helyről. Összesen 12 versenyen állt rajthoz ebben a szezonban, ebből hatszor azonban nem láthatta meg a kockás zászlót, mert egy kiesése kivételével minden alkalommal a technika mondta fel idő előtt a szolgálatot. A magyarországi futamon saját hibája miatt kellett kiállnia a versenyből egy kicsúszást követően.
 

A Ferrari hűséges eminenciása


A Minardival való egyesülést (Minardi Scuderia Italia) követően legközelebb 1995-ben vezethette a másik autót, amikor is Alboreto kiszállt a Forma-1-ből. A csapat azonban akkor is nagyon gyenge lábakon állt anyagilag, és ez az autó teljesítményén is meglátszódott. Az M195 kódjelű versenygéppel ebben a szezonban a legjobb eredménye két 8. helyezés volt, az egyiket a Kanadai, a másikat a Magyar Nagydíjon érte el.
 

Badoer teszteléssel töltött kilométereinek száma 131 934 (ebbe beleszámítandó az 1994-es minardis adag is), míg versenyeken eddig összesen 10 642 km-t tett meg. Ez 2 264 kört jelentett, míg a tesztek során ez a szám 31 374-re rúg.

Aktív éveiben egy szezonnyitót sem tudott befejezni, igaz 1996-ban nem is kvalifikált az évadnyitó ausztrál futamra. 1996-ban már a Forti Grand Prix-nél versenyzett, Andrea Monterminivel az oldalán, ám sem az első, sem a második Ford motoros konstrukció nem vezetett eredményre. Ebben az évben csak hat versenyen állt rajthoz, és csak kétszer ért célba (11. hely Brazíliában és 10. hely San Marinóban).



Ugyanabban az évben a monacói futamon kiütötte Jacques Villeneuve-öt, ezért első felindulásból két versenyre elmeszelték, mellette pedig kiállítottak számára egy 5000 dollár befizetésére felszólító csekket. Badoer ennek ellenére a következő négy versenyhétvégén még megjelent a Fortival, igaz a francia futamról ő is és Montermini is kiállt a Cosworth motorok meghibásodása miatt. Nagy-Britanniában nem tudták kvalifikálni magukat a versenyre, a 11. fordulót pedig már anyagilag sem tudták vállalni, így Németországba már el sem utaztak Badoerék. 1997-ben a FIA GT bajnokságban 7 futamon állt rajthoz.



1998-ban Badoer már a Ferrarinál szerepelt tesztpilótai státuszban, mígnem 1999-ben ismét a Minardi-Fordhoz vezette a sors, versenyezni hívták a régi csapatához. A szezonnyitón váltógondok akadályozták meg abban, hogy végigérjen. A második fordulóban, a Brazil Nagydíjon Stéphane Sarrazint ültették a helyére, de a francia sem tudott csodát tenni, a következő versenyen, Argentínában pedig már ismét Badoer ült a Minardiban. Csapattársa, Marc Gené is vegyes eredményekkel szolgált a 99-es szezonban, igaz ő csak hatszor esett ki, ellentétben Badoerrel, aki kilencszer kényszerült feladni a küzdelmet. Gené az Európai Nagydíjon a pontszerző 6. helyen ért célba. Badoer ugyanekkor sokkal jobb helyen állt, a 4. helyen haladt, amikor 13 körrel a futam leintése előtt a váltó tönkretette az olasz minden reményét, nem csoda, hogy zokogásban tört ki a pálya szélére leparkolt autó mellett gubbasztva. Badoert legtöbbször a váltó meghibásodása akadályozta, de a felfüggesztés, ütközések és kicsúszások okozta kiesések is felkerültek a listára.
 



1999-ben soha nem tapasztalt közelségbe került Badoer F1-es karrierje első pontjainak megszerzéséhez, ám a Minardi-Ford technikai meghibásodása kiejtette a 4. helyről az olaszt, aki végül könnyekben tört ki.


Badoer évekkel ezelőtt a következőket nyilatkozta:
"A Ferrari a csúcs. Egyedül azt bánom, hogy sosem nyílt alkalmam versenyképes autóval versenyezni. Lola, Minardi, Forti, Minardi... De most a Ferrarinál vagyok! Valóban, hiányzik a nagydíjakkal járó izgalom, a versenyzés, az illatok, a közönség, a nagy pillanatok, de én így is büszke vagyok arra, hogy hasznomat veszik a Ferrarinál, sőt, esélyem van arra, hogy a legnagyobb bajnoktól, Michaeltől tanuljak. Be kell valljam, a legnagyobb örömet az okozná, ha nyerhetnék egy futamon, de annak is örülnék, ha akár csak pontot is szerezhetnék."

Badoer ugyanis egy dologban csúcstartó a Forma-1-ben: rajta kívül soha senki nem teljesített még 48 futamot pontszerzés nélkül. Most változtathat ezen. A valenciai verseny napján, augusztus 23-án lesz 16 éve, 5 hónapja és 10 napja, hogy megfutotta élete első Forma-1-es versenyét. Ezt a rekordot (az első és utolsó futam közt eltelt idő) tekintve, mindössze ketten előzik majd meg: Riccardo Patrese (16 év 8 hónap 8 nap) és Alain Prost (16 év 5 hónap 16 nap). És, ami szintén döbbenetes: ő lesz a második azon a ranglistán, amely a legtöbb kihagyás után visszatérő versenyzőket rangsorolja. Csak Jan Lammers előzi meg, a holland 10 évet és 3 hónapot hagyott ki, miután 1982-t követően 1992-ben visszatért a pályára. Badoer 9 évet, 9 hónapot és 24 napot hagy ki.



Utolsó Forma-1-es szezonjától sokkal többet remélt Badoer. Mivel ekkor már a Ferrari tesztpilótája volt, arra számított, hogy Michael Schumacher Brit Nagydíjon elszenvedett kettős lábtörése után őt ültetik az akkor még csak kétszeres világbajnok tűzpiros autójába. Ehelyett a maranellóiak Mika Salót választották, Badoernek így a hétvégi Európa Nagydíjon tíz év elteltével most nyílik először alkalma arra, hogy versenyezhessen a Ferrarival.



Ugyanakkor vannak, akik erősen kétkednek abban, hogy a tesztpilótából versenyzővé avanzsált 38 éves Badoer eredményes lehet beugróként. A háromszoros világbajnok Niki Lauda szerint a maga 60 évével ő is képes lenne a mezőny végén kullogni, merthogy az osztrák erre számít Badoertől.





2006-ban Badoer elvarázsolta a téli olimpia nyitóestéjén, a torinói stadionban megjelent közönséget, amikor a Ferrari F1-es versenygépével felvitt néhány deka gumit a hófehér padlóra.


Badoer lelkesedését azonban a hosszú várakozás sem törte meg, szorgalmasan, alázattal rótta az elmúlt évek tesztnapjain a kilométereket, melyekből mára közel 132 ezer km-t gyűjtött össze. Kétszer annyit, mint amennyit Schumacher a versenyek alatt megtett, persze a körülmények aligha összehasonlíthatóak. Ráadásul az olasz az F60-ast még egyszer sem vezette, a korábbi Ferrariknak viszont minden rezdülését ismerte.



Rendkívül visszafogott és csendes pilótának tartják, aki szinte kirí a Forma-1 nyüzsgő világából. De ami ennél érdekesebben cseng néhány fülnek: 15 év elteltével ismét olasz pilóta fog versenyezni az olasz márka színeiben, 1994-ben Nicola Larini esetében volt erről utoljára szó a Ferrarinál, akkor is csak két futam erejéig.



Mivel Marc Genét is sok spanyol szívesen látta volna a Ferrarinál, nézzük meg az maranellóiak másik tesztpilótájának adatait is: a 35 éves katalán 2004-ben versenyzett utoljára (két futam erejéig a BMW-Williams színeiben), összesen 36 futamon indult, 1999-es bemutatkozása óta legjobb helyezése egy olaszországi 5. pozíció volt, akkor is csak beugróként teljesítette a futamot, viszont nem akármilyen eredménnyel zárt.

2004-ben került a Ferrarrihoz tesztpilótaként. Összesen 100 372 km-t tesztelt, körökre lebontva ez 21 958. Aktív évei alatt 1738 kört versenyzett, km-ben ez a szám 8539. Összesen öt pontot gyűjtött. (Egyet a Minardi, négyet a BMW-Williams színeiben.)

Gené azonban jóval aktívabb életet él a Forma-1-en kívüli versenyzésben, mint Badoer. Idén megnyerte csapatával a Le Mans-i 24 órás versenyt, 2008-ban másodikak lettek. Tavaly az 1000 km-es spái hosszútávú viadalon is részt vett, elsőként intették le a kockás zászlóval, 2009-ben a 12.-ként ért célba.

2001-től 2004-ig a BMW Williams tesztpilótája volt. 2006 óta tartja frissen versenyzői tudását a különböző Le Mans-i szériákban.
 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal