Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Hamilton a győzelmet is behúzta a Hungaroringen

Hamilton a győzelmet is behúzta a Hungaroringen

Áron  2013.07.30. 14:05

A pole pozícióból rajtoló Hamilton pályafutása 4. magyar győzelmét aratta a Hungaroringen, különösebb megerőltetés nélkül. A jól taktikázó Räikkönen és a címvédő Vettel állhatott még dobogóra.


A 28. Magyar Nagydíj rajtjakor pokoli volt a hőség a Hungaroringen: a levegő 35, az aszfalt hőmérséklete 51 Celsius-fok volt. Esőre semmi esély nem mutatkozott, így a magyar futamokon megszokott nyári meleg uralkodott ezúttal is.

Pályafutása 30. pole pozíciójából remekül lőtt ki Lewis Hamilton, ezúttal a mellőle induló Sebastian Vettelt is állva hagyta, akinek Romain Grosjeannal kellett inkább foglalkoznia.

Köztük végül nem változott a sorrend, mögöttük viszont a jól rajtoló Felipe Massa és Nico Rosberg összekoccant, és a mercedeses német emiatt jócskán vissza is esett. A negyedik helyre Fernando Alonso jött fel, mögötte az első légterelője bal oldali véglapját a Rosberg elleni csatában elhagyó Massa autózott. Mögöttük Kimi Räikkönen, Mark Webber, Jenson Button és Daniel Ricciardo volt a top10 sorrendje a rajt után.

Innentől kezdve a fenti sorrendben vonatoztak az autók. A két Lotus próbált ezen változtatni, Grosjean Vettelt, Räikkönen a sérült autóval köröző Massát üldözte.

A 9. kör végén Hamilton volt az első, aki kereket cserélt, a 8. helyre állt vissza. Egy körrel később csapattársa, Rosberg, majd a 11. kör végén Vettel is megejtette az első cserét, mindannyian a lágyról közepesre váltottak. Vettel Hamilton és Button mögé állt vissza.

A versenyt ekkor Grosjean vezette csapattársa, Räikkönen előtt, ők későbbre időzítették első cseréjüket. Sokkal tovább azonban ők sem tudtak kint maradni, a 13. kör végén ketten egyszerre hajtottak be a bokszba, a csapat zökkenőmentesen megoldotta a dupla cserét.

Button némileg feltartotta Vettelt, aki előzni nem tudott, és még Grosjean is utolérte. A mérnöke ráadásul a fülére szólt, hogy inkább szakadjon le kicsit, hogy hűtse vissza az autót. Ezt azonban csak részben sikerült végrehajtania, mert Buttonról lemaradt ugyan, de mivel Grosjean folyamatosan támadta, nem igazán tudott kímélő üzemmódban vezetni. Ez annyira lelassította őket, hogy Alonso is megérkezett rájuk.

A versenyt eközben a keményebb gumikon rajtoló Webber vezette, az ausztrál remek tempót futott, öt másodperc volt az előnye Hamiltonnal szemben. Webber a 23. kör végén váltott friss szett közepes gumikra, valószínűleg a verseny végén egy rövid etapra tartogatták a lágyakat.

Adrian Sutil a bokszban fejezte be 100. F1-es futamát, hidraulikus probléma vetett véget versenyének.

A Lotus menet közben taktikát váltott, Grosjean rövidebb, Räikkönen hosszabb második etapot futott. Button nem tudta tovább tartani Vettelt (a német belső íven a Mansell-kanyarban előzött), Grosjeannal összeért (a versenybírák vizsgálták is az esetet), Alonso pedig ezek után már megerőltetés nélkül elment mellette.

Grosjean remek tempót futott, és a Mansellben kívülről szép manőverrel húzott el a jóval kopottabb gumikon autózó Massa mellett. Az élen Hamilton senkitől sem zavartatva autózhatott, a második helyért pedig az eltérő taktikák miatt egyelőre csak virtuálisan Vettel és Grosjean csatázott. Miután a címvédő is letudta második cseréjét, csak Grosjean mögé térhetett vissza. A versenybírák azonban megoldották a helyzetet, Grosjean véleményes módon áthajtásos büntetést kapott, amiért Massa előzése közben elhagyta a pályát.

Räikkönen és Button két kiállással tervezte megtenni a távot, kettejük közül a finn volt az, akinek így jó esélye nyílt arra, hogy Hamilton mögé felérjen a második helyre, hiszen Vettelre, Webberre és Alonsóra várt még egy-egy csere bő 20 körrel a leintés előtt.

Ez be is igazolódott, az utolsó tervezett kerékcserék után Hamilton mögé bő 10 másodperces lemaradással Räikkönen lépett fel a második helyre. A finn azonban nem nyugodhatott meg, az utolsó tíz körre ugyanis megkapta a nyakára Vettelt.

Webber negyedik helye biztonságban volt, a tizedik pozícióból rajtolva az ausztrál elégedett lehetett a versenyével. Mögötte Grosjean körök óta Alonso sarkában autózott, de előzni nem tudott.

A hajrában sok esemény már nem történt a pályán, Rosberg Mercedesének elfüstölése azonban okozott némi riadalmat. A német a 9. helyről esett ki öt körrel a vége előtt.

Vettel a 68. körben megtámadta Räikkönent a 4-es kanyarban, de Räikkönen jól védekezett, és a poros ívre szoruló Vettel kicsit vissza is esett emiatt.

Hamilton hiba nélkül teljesítette a 70. kört is, így megszerezte negyedik hungaroringi győzelmét, ami némiképpen váratlan volt, de a jelek szerint a nagy hőség kedvezett a Mercedesnek, amely így a vártnál jobban bánt a gumikkal.

Räikkönen másodikként futott be, visszaverve Vettel minden próbálkozását. Webber negyedik lett Alonso és Grosjean előtt. Button, Massa, Sergio Perez és Pastor Maldonado szerzett még pontot.

A négy hetes nyári szünet előtti utolsó versennyel Vettel előnye minimális mértékben csökkent, jelenleg Räikkönen a második 36 pontos lemaradással, mögötte egy ponttal Alonso következik a sorban. Az idei első győzelmét begyűjtő Hamilton negyedik összetettben, 48 pontos hátránnyal.

A következő futamot négy hét múlva Belgiumban rendezik majd.

Magyar Nagydíj

Poz.

Versenyző

Csapat

Kör

Idő

1

Lewis Hamilton

Mercedes

70

 

2

Kimi Räikkönen

Lotus-Renault

70

+10.9

3

Sebastian Vettel

Red Bull Racing

70

+12.4

4

Mark Webber

Red Bull Racing-Renault

70

+18.0

5

Fernando Alonso

Ferrari

70

+31.4

6

Romain Grosjean

Lotus-Renault

70

+32.2

7

Jenson Button

McLaren-Mercedes

70

+53.8

8

Felipe Massa

Ferrari

70

+56.4

9

Sergio Perez

McLaren-Mercedes

69

+1 kör

10

Pastor Maldonado

Williams-Renault

69

+1 kör

11

Nico Hulkenberg

Sauber-Ferrari

69

+1 kör

12

Jean-Eric Vergne

STR-Ferrari

69

+1 kör

13

Daniel Ricciardo

STR-Ferrari

69

+1 kör

14

Giedo van der Garde

Caterham-Renault

68

+2 kör

15

Charles Pic

Caterham-Renault

68

+2 kör

16

Jules Bianchi

Marussia-Cosworth

67

+3 kör

17

Max Chilton

Marussia-Cosworth

67

+3 kör

18

Paul di Resta

Force India-Mercedes

66

+4 kör

19

Nico Rosberg

Mercedes

64

+6 kör

Ret

Valtteri Bottas

Williams-Renault

42

+28 kör

Ret

Esteban Gutierrez

Sauber-Ferrari

28

+42 kör

Ret

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

19

+51 kör

 

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza