Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Hivatalos: Szabálytalan a Red Bull versenygépe

Hivatalos: Szabálytalan a Red Bull versenygépe

Áron  2012.06.04. 00:15

Az FIA hivatalos közleményében erősítette meg, hogy a Red Bull Racing versenygépének padlólemeze szabálytalan, azonban a csapatnak nem kell attól félnie, hogy törlik eredményeiket.


A legutóbb megrendezésre került Monacói Nagydíj hétvégéjén kirobbant szabályértelmezési vita, miszerint a Red Bull Renault RB8-as padlólemezén a hátsó kerék előtt lévő nyílások vajon teljes mértékben megfelelnek-e a Forma-1 technikai direktíváinak, mára tisztázódott. Az FIA pénteki egyeztetését követően megszületett a döntés, mely szerint az energiaitalosok támogatását élvező csapat által készített padlólemez szabálytalan.

 

A Mark Webber győzelmével végződött monte-carlói futamot követően özönlötték el azon hírek a világsajtót, amelyek arról számoltak be, hogy néhány csapat, köztük a McLaren és a Ferrari is kétségbe vonta a Red Bull Renault RB8-as padlólemezének legalitását. A kétkedők egészen pontosan az RB8-as hátsó kerekei előtt kialakított nyílásokkal kapcsolatban fejezték ki ellenérzésüket, amelyet jeleztek a Nemzetközi Automobil Szövetség számára is.

A hátsó kerekek előtt lévő, a versenyautó szimmetriatengelyére merőlegesen kialakított nyílások szerepe nem más, mint az oldaldoboz befelé szűkülő keresztmetszete révén a padlólemez felett kialakuló extra légcsatorna által szállított levegő egy része a szóban forgó réseken keresztül beáramoljon a kerék és a diffúzor közé, amelynek sebessége a nyílás keskeny kialakításának köszönhetően felgyorsul. Ezáltal egyrészt a kerék körül kialakuló turbulens légáramlatok negatív hatását lehet csökkenteni, javítva ezzel a versenyautó hátsó egyensúlyát, másrészt pedig növelni lehet a diffúzor alatt elhaladó légáramlatok aerodinamikai hatékonyságát, az autó hátsó részét érintő nagyobb leszorító erő és ezáltal nagyobb aerodinamikai stabilitás reményében.

A monacói történéseket követő egyeztetések során egyértelművé vált az FIA számára, hogy a Red Bull Racing alakulat félreértelmezte a padlólemez kialakítására vonatkozó technikai szabályzat ide vonatkozó cikkelyét. A tárgyaláson Christian Hornerék végül elmondták, hogy az ő olvasatuk alapján nem volt egészen egyértelmű, hogy teljesen körbezárt nyílásokat nem lehet kialakítani a versenyautó azon alkatrészein, amelyek a referencia-, és az úgynevezett lépcsős síkon, valamint az ezek között átvezető részeken találhatóak, valamint a pilótafülke nyílásának hátsó falától mért 450mm-es távolságtól az előzőekben említett felületeken. A csapat tehát ebből a megfontolásból gondolta úgy, hogy az általuk megtervezett nyílások a hátsó kerekek előtt kialakíthatóak.

Az FIA a Red Bull Racing álláspontjának megismerését követően azonban úgy reagált, hogy nem fogadja azt el, vagyis nem engedélyezi az érintett területen a teljesen zárt kialakítású nyílások alkalmazását a jövőben.

A Red Bull Racing alakulat számára tehát adott a feladat, és a soron következő versenyig, a Kanadai Nagydíjig rendelkezésükre álló egyhetes időszakban át kell alakítani az RB8-as padlólemezét immáron az egyértelműsített szabályoknak megfelelően. A Nemzetközi Automobil Szövetség határozatának értelmében a csapatnak vagy egy teljesen új kivitelű padlólemezt kell legyártania, vagy a rivális alakulatok által alkalmazott megoldáshoz hasonló konstrukciót kell kialakítaniuk. De ami talán a legkézenfekvőbb, és egyben a legegyszerűbb megoldás lenne, hogy az RB8-as padlólemezén lévő jelenlegi, zárt éllel rendelkező nyílás és a padlólemez külső éle közötti, nagyjából 50mm-es részt összenyitják (lásd a bejegyzéshez mellékelt fotó jobb oldalán lévő illusztráción), és az így kialakított hasítékkal a Sauber Ferrari C31-es autón lévő megoldást örökítenék át Vettel és Webber négykerekűjére.

A feladat tehát adott a Red Bull Racing mérnökei számára, miközben az FIA döntése értelmében a csapatvezetésnek nem kell aggódnia azért, hogy az alakulat eddigi eredményeit érintően további szankciók következnének.

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza