Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : A Red Bullon az új szabály sem fogott ki, ismét Vettelé a pole

A Red Bullon az új szabály sem fogott ki, ismét Vettelé a pole

Áron  2011.06.26. 00:34

Valenciában az idei nyolcadik időmérő edzésen már idei hetedik pole pozícióját szerezte Sebastian Vettel, ráadásul pályacsúccsal. A címvédő mellől csapattársa, Mark Webber rajtol majd. Mindez azt tükrözi, hogy a motorbeállításokra vonatkozó tiltás nem igazán vetette vissza a Red Bull Racing teljesítményét. A második sorba Lewis Hamilton és Fernando Alonso kvalifikálta magát.


A kvalifikáció ideje alatt is zavartalan napsütés volt Valenciában, a levegő 26 fokosra melegedett, az aszfalt hőmérséklete pedig elérte a 45 fokot is.

 

 

Az időmérő a rajtsorrend mellett ezúttal abban a kérdésben is hivatott dönteni, hogy a motorbeállítások szombatról vasárnapra történő módosítási lehetőségének betiltása milyen hatással lesz az erőviszonyokra. Mint ismert, a valenciai hétvégétől kezdve a csapatok már nem módosíthatnak motorbeállításaikon az időmérő és a futam közt (így mindenki a versenybeállításokkal szerepel már szombaton is), aminek következményeit nehéz volt előre megjósolni, ugyanis nem minden csapat élt ezzel a lehetőséggel.

 

A feltételezések szerint ezzel a döntéssel a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kihúzta a Red Bull Racing egyik méregfogát, bár ettől a vb-címvédő csapatnál nem tartanak. Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting mindenesetre elmondta, legjobb tudomása szerint az időmérőre, illetve a versenyre alkalmazott motorhangolások közt fél másodperc is lehet a különbség, vagyis elvileg a Red Bull ennyivel lesz lassabb innentől kezdve a kvalifikációkon. Whiting azt is elárulta, hogy bizonyos mértékben minden istálló élt ezzel a lehetőséggel, de voltak, akik különösen extrém módon használták motorjaikat az időmérőkön. 

 

Első etap (Q1)

 

Az időmérő első szakasza nem okozott meglepetést, a nagycsapatok pilótái a keményebb gumikon, a közepes keverékeken futották mért köreiket, mivel nekik ez is elég volt a továbbjutáshoz. Azonban a riválisok nagyon gyorsak voltak a lágy gumikon, és többen is megérkeztek az élmezőnybe.

 

Erre a Mercedes azonnal reagált, Nico Rosberg és Michael Schumacher is lágy gumikkal biztosította be Q2-es részvételét. A kiesőzónába sodródó Mark Webber ugyanakkor továbbra is a kemény gumikon próbálkozott, és csak a 16. helyen tudott továbblépni. Az etapot a kiesés szele által szintén megcsapott Felipe Massa nyerte a lágy gumikon, hat tizedmásodpercet vert a keményebb abroncsokkal köröző Vettelre.

 

Az első körben kiesők mezőnye végül nem okozott meglepetést. Jaime Alguersuari 18. lett a Toro Rossóval. A három sereghajtó kiscsapat közül továbbra is a Team Lotus a legjobb, de hátrányuk még mindig jelentős a középmezőny végéhez képest: a 17. helyezett Heikki Kovalainen 1,4 másodperccel volt lassabb Alguersuarinál is.

 

A 107 százalékos szintidő (1:45.301), amit Massa idejéből számoltak, végül senkinek nem okozott problémát.

 

  Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1 Felipe Massa Ferrari 1:38.413 - 8
2 Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:39.116 +0:00.703 7
3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:39.198 +0:00.785 9
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:39.244 +0:00.831 5
5 Nico Rosberg Mercedes GP 1:39.266 +0:00.853 9
6 Adrian Sutil Force India 1:39.329 +0:00.916 8
7 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:39.453 +0:01.040 5
8 Sergio Perez Sauber 1:39.494 +0:01.081 5
9 Rubens Barrichello Williams 1:39.602 +0:01.189 11
10 Sébastien Buemi Toro Rosso 1:39.679 +0:01.266 5
11 Pastor Maldonado Williams 1:39.690 +0:01.277 7
12 Vitalij Petrov Lotus Renault 1:39.690 +0:01.277 10
13 Fernando Alonso Ferrari 1:39.725 +0:01.312 11
14 Paul di Resta Force India 1:39.852 +0:01.439 10
15 Nick Heidfeld Lotus Renault 1:39.877 +0:01.464 10
16 Mark Webber Red Bull Racing 1:39.956 +0:01.543 9
17 Kobajasi Kamui Sauber 1:40.131 +0:01.718 10
  Kiesők
18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:40.232 +0:01.819 5
19 Heikki Kovalainen Team Lotus 1:41.664 +0:03.251 10
20 Jarno Trulli Team Lotus 1:42.234 +0:03.821 9
21 Timo Glock Virgin 1:42.553 +0:04.140 9
22 Vitantonio Liuzzi Hispania Racing 1:43.584 +0:05.171 10
23 Jerome D'Ambrosio Virgin 1:43.735 +0:05.322 6
24 Narain Karthikeyan Hispania Racing 1:44.363 +0:05.950 9
  107%-os határ: 1:45.301

 

Második etap (Q2)

 

Az első etap után egyértelmű volt, hogy a középső, negyedórás szakaszban már a „nagyok” is első nekifutásra a sárga jelzésű lágy gumikkal futnak, hiszen a jelek szerint a közepes keverék lényegesen lassabb.

 

Egy másodperc híján nyolc perc volt vissza az etapból, amikor Pastor Maldonado autója megadta magát, és a venezuelai a pályán állt meg. Mivel váltója is beragadt, nem tudták letolni, ezért meg kellett szakítani az edzést.

 

Ekkor Vettel állt az élen a Red Bullal, ráadásul remek idővel, négy tizedmásodperccel vezetett a két McLaren előtt. Ők már vissza sem mentek a pályára a párperces kényszerszünet után, így is megőrizték helyüket a képzeletbeli dobogón.

 

A leintés utáni másodpercekben is úgy tűnt, hogy a legjobb tízben a várakozásoknak megfelelően a Red Bull, a McLaren, a Ferrari és a Mercedes autói mellett a két Lotus Renault lesz ott, de legutolsó körén Adrian Sutil (Force India) 34 ezredmásodpercet rávert Vitalij Petrovra, így övé lett a 10. hely, ami Q3-as részvételt ért számára.

 

Petrov tehát a 11. helyről rajtolhat vasárnap, mellőle a másik Force Indiával Paul di Resta indul majd. Mögöttük két Williams-Sauber összetételű rajtsor következik, a Q2 leglassabb tagja pedig Sébastien Buemi lett, így ő rajtol a 17. rajtkockából.

 

  Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:37.305 - 3
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:37.727 +0:00.422 3
3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:37.749 +0:00.444 3
4 Fernando Alonso Ferrari 1:37.930 +0:00.625 4
5 Mark Webber Red Bull Racing 1:38.058 +0:00.753 4
6 Michael Schumacher Mercedes GP 1:38.365 +0:01.060 6
7 Nico Rosberg Mercedes GP 1:38.373 +0:01.068 3
8 Felipe Massa Ferrari 1:38.566 +0:01.261 6
9 Nick Heidfeld Lotus Renault 1:38.781 +0:01.476 6
10 Adrian Sutil Force India 1:39.034 +0:01.729 6
  Kiesők
11 Vitalij Petrov Lotus Renault 1:39.068 +0:01.763 4
12 Paul di Resta Force India 1:39.422 +0:02.117 6
13 Rubens Barrichello Williams 1:39.489 +0:02.184 8
14 Kobajasi Kamui Sauber 1:39.525 +0:02.220 7
15 Pastor Maldonado Williams 1:39.645 +0:02.340 3
16 Sergio Perez Sauber 1:39.657 +0:02.352 8
17 Sébastien Buemi Toro Rosso 1:39.711 +0:02.406 3

 

Harmadik etap (Q3)

 

Az utolsó etapban Vettel folytatta remeklését, és azok után, hogy délelőtt megjavította a pályacsúcsot, ismét tovább faragott azon, 1:36.975-tel az élre állt. Lewis Hamilton négy tizedmásodperccel követte a második helyen, Alonso pedig harmadikként várta a hajrát.

 

Az utolsó két-három percre mindenki pályára hajtott, de nem mindenki fejezte be gyorskörét. Webber felugrott a második helyre, és bár Vettel jó szektoridőket futott, ő is egyből a bokszba hajtott, mivel Hamilton és Alonso is feladta a küzdelmet (a spanyol elrontotta az egyik kanyart). A Red Bull tehát kibérelte az első sort, mögülük pedig Hamilton és Alonso várja majd az 57 körös futam rajtját.

 

Felipe Massa ötödik lett, a két héttel ezelőtti montreali győztes, Jenson Button a hatodik rajtkockát szerezte meg. A negyedik rajtsor a Mercedesé lett, ami teljesen megegyezik azzal, amit Schumacher a pénteki nap után is reális célként tűzött ki csapatuk elé.

 

Heidfeld és Sutil a gumispórolást szem előtt tartva mért kör nélkül fejezte be az utolsó etapot, ők osztoznak az ötödik rajtsoron.

 

Az Európa Nagydíj időmérő edzésének eredménye alapján úgy tűnik, a Red Bull szárnyalását a motorbeállításokra vonatkozó új rendelet sem vetette vissza. Az új szabály várhatóan a versenytempójuknak sem árt, így egyértelműen Vettel és Webber a valenciai futam fő esélyese.

 

Az 57 körös valenciai verseny vasárnap 14 órakor rajtol.

 

 

  Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:36.975 - 5
2 Mark Webber Red Bull Racing 1:37.163 +0:00.188 6
3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:37.380 +0:00.405 5
4 Fernando Alonso Ferrari 1:37.454 +0:00.479 5
5 Felipe Massa Ferrari 1:37.535 +0:00.560 6
6 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:37.645 +0:00.670 6
7 Nico Rosberg Mercedes GP 1:38.231 +0:01.256 3
8 Michael Schumacher Mercedes GP 1:38.240 +0:01.265 3
9 Nick Heidfeld Lotus Renault idő nélkül - 1
10 Adrian Sutil Force India idő nélkül - 0

 

 

2011-es Európa Nagydíj,rajtsorrend:

 


1.
 
s
o
r
2.
Mark Webber
Red Bull Racing
1:37.163
1.
Sebastian Vettel
Red Bull Racing
1:36.975

2.
 
s
o
r
4.
Fernando Alonso
Ferrari
1:37.454
3.
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:37.380

3.
 
s
o
r
6.
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:37.645
5.
Felipe Massa
Ferrari
1:37.535

4.
 
s
o
r
8.
Michael Schumacher
Mercedes GP
1:38.240
7.
Nico Rosberg
Mercedes GP
1:38.231

5.
 
s
o
r
10.
Adrian Sutil
Force India
idő nélkül
9.
Nick Heidfeld
Lotus Renault
idő nélkül

6.
 
s
o
r
12.
Paul di Resta
Force India
1:39.422
11.
Vitalij Petrov
Lotus Renault
1:39.068

7.
 
s
o
r
14.
Kobajasi Kamui
Sauber
1:39.525
13.
Rubens Barrichello
Williams
1:39.489

8.
 
s
o
r
16.
Sergio Perez
Sauber
1:39.657
15.
Pastor Maldonado
Williams
1:39.645

9.
 
s
o
r
18.
Jaime Alguersuari
Toro Rosso
1:40.232
17.
Sébastien Buemi
Toro Rosso
1:39.711

10.
 
s
o
r
20.
Jarno Trulli
Team Lotus
1:42.234
19.
Heikki Kovalainen
Team Lotus
1:41.664

11.
 
s
o
r
22.
Vitantonio Liuzzi
Hispania Racing
1:43.584
21.
Timo Glock
Virgin
1:42.553

12.
 
s
o
r
24.
Narain Karthikeyan
Hispania Racing
1:44.363
23.
Jerome D'Ambrosio
Virgin
1:43.735

 

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG