Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Button megtörte Vettelt, és megnyerte a négyórás maratont

Button megtörte Vettelt, és megnyerte a négyórás maratont

Áron  2011.06.13. 11:17

Az utolsó körig vezette a Kanadai Nagydíjat Sebastian Vettel, ám Jenson Button nyomása alatt elkövetett egy apró hibát, amit kihasználva a McLaren pilótája győzött. Buttont a versenyfelügyelők még utólag megbüntethetik, korábban két incidense is erősen kérdéses volt. A futam az óriási eső miatt két órán át szünetelt. Webber harmadik lett, Alonso és Hamilton is kiesett, Schumacher nagyszerű versenyt futott.


Az időjósok előrejelzése bevált, Montrealban a Forma-1-es futam rajtja előtt esett az eső, és a magyar idő szerint 19 órás rajtra vizes aszfalton, biztonsági okok miatt a safety car mögött került sor. A biztonsági autó azonban nem engedte el a mezőnyt, az első négy körben Bernd Mayländer Mercedes mögött haladtak a pilóták.

 

 

A repülőrajt gördülékenyen lezajlott, és bár Fernando Alonso tapadt Sebastian Vettelre, és többször is előzni próbált, a listavezető megőrizte első helyét. Mögöttük Mark Webber és Lewis Hamilton autója összeakadt a kettes kanyarban, a Red Bull ausztrálja megpördült, és visszaesett a 14. helyre, Hamilton kisebb veszteséggel megúszta.

 

Hamilton megkezdte a felzárkózást, de Schumacher kitessékelte a pályáról, így visszaesett csapattársa, Jenson Button mögé, akit hamar utolért, és a célegyenesben megpróbálta megelőzni. Button balra, a betonfal felé húzott, és Hamilton is ott akart elmenni kollégája mellett, viszont nem volt elég hely, és a két McLaren összeért, ráadásul Hamilton autójának bal hátsó felfüggesztése is tönkrement, így neki itt véget ért a verseny (a versenyfelügyelők a futam után hirdetnek ítéletet az ügyben).

 

Mivel a McLaren bajnoka még visszahajtott a pályára (bizonyára nem tudta felmérni, hogy mennyire sérült meg az autója), ezért a safety car újra szerepet kapott a 8. körben. Így ugrott Vettel előnye is, de a 13. körben az új rajt után ezt újra elkezdte felépítgetni.

 

Button a koccanás után a bokszba hajtott, ahol kiderült, hogy autója nem sérült meg jobban, így ő folytathatta. A McLaren versenyzője a biztonsági autó mögött túl gyorsan hajtott, így egy bokszutca-áthajtásos büntetés is várt rá. Ezt letöltötte, majd a helyenként egyre inkább felszáradó pályán az intermediate (köztes esőgumi) gumikkal könnyedén nyert több pozíciót is az esőgumit használó társaival szemben.

 

Kanadában azonban ritkán van sima verseny, és már ekkor egyértelmű volt, hogy az idei sem lesz az. Az eső újra elkezdett szakadni (Button példáját követve ekkor már többen, például Alonso és Schumacher is intermediate-re váltott), olyannyira, hogy a 20. körben be is küldték a biztonsági autót. Ezt kihasználva Vettel, Massa, Webber és Alonso is új szett esőgumit vett fel a bokszban, Kobajasi, Heidfeld, Petrov és di Resta ugyanakkor nem váltott gumit, így az élmezőny alaposan összekuszálódott. A biztonsági autó mögött a 24. körben ez volt a sorrend a top10-ben: Vettel, Kobajasi, Massa, Heidfeld, Petrov, di Resta, Webber, Alonso, De la Rosa és Button.

 

Az eső nem csillapodott, és a pilóták folyamatosan arra panaszkodtak, hogy a pálya egyes pontjain áll a víz, és a látási viszonyok is nagyon rosszak, érett tehát a verseny ideiglenes leállítása, amire a 25. körben sor is került.

 

A 70 körös futam megszakítása azoknak kedvezett, akik nem cseréltek gumit a biztonsági autó mögött (Vettel és Massa persze nem panaszkodhat, hiszen az első és a harmadik helyre álltak vissza), közülük is a második helyen álló Kobajasi volt az eset legnagyobb nyertese.

 

 

Magyar idő szerint 21:50-kor, közel kétórás szünet után a 26. körrel végre folytatódhatott a verseny - már ha a biztonsági autó mögötti körözgetést lehet annak nevezni. Más választás azonban nem volt, hiszen a pilóták így legalább felmérhették a pálya állapotát. Az autók nagy vízfüggönyt húztak maguk mögött, ez nagyon rontja a látási viszonyokat.

 

Kilenc kör megtétele után azonban a biztonsági autó visszaállt a bokszba, és újra elrajtolt a mezőny, ma már harmadszor.

 

A 34. körben, még a biztonsági autó mögül Jerome D’Ambrosio kiállt intermediate gumikért, de mint később kiderült, ez túl korai volt, bokszutca-áthajtásos büntetést kapott.

 

A következő két körben a teljes mezőny intermediate gumikra váltott, kivéve az élen autózó Vettelt. A kerékcserékkel a mezőny ismét összekuszálódott, majd tovább bonyolította a helyzetet, hogy a biztonsági autót a 37. körben ismét a pályára vezényelték (Vettel ekkor cserélt gumit, szerencséje volt az időzítéssel). Történt ugyanis, hogy Alonso és a mai ügyeletes akcióhős, Button összeakadt, és a megpördülő Ferrari a rázókövön fennakadva a pálya mellett maradt. Ezt az esetet szintén a futam után tárgyalják majd a versenyfelügyelők. Button egyébként bal első defektet kapott, így ismét a bokszba kellett mennie.

 

Egy ideig úgy tűnt, jó versenye lesz a Ferrarinak

Egy ideig úgy tűnt, jó versenye lesz a Ferrarinak

 

A 40. körtől ismét Vettel állt az élen - végre nem a biztonsági autó -, és azonnal meg is lógott üldözői elől. Kobajasi nyakára megérkezett Massa, kettejük közt komoly csata kezdett kibontakozni a második helyért. A hátul haladó Massa immáron használhatta az állítható hátsó szárnyat is, mivel az utolsó 24 körre ezt is engedélyezték a mezőnynek (esőben, vizes pályán nem használhatják).

 

Kiváló tempót futott a negyedik helyen autózó Michael Schumacher is, a Mercedes hétszeres világbajnoka remek előzésekkel kapaszkodott egyre feljebb. A rutinos német az egymással csatázó Kobajasit és Massát egyszerre előzte meg és már második volt.

 

Az 51. kör végén elsőként az élmezőnyből Webber slick gumikra váltott, majd Schumacher, újabb egy körrel később pedig Vettel is cserélt. A cserék után Kobajasi az ötödik helyre esett vissza, és ez komoly hatással volt a folytatásra. Az őt támadó Heidfeld a 2-es kanyarban nekikoccant hátulról (a japán egy pillanatra mintha megtorpant volna, ami meglepte Heidfeldet) és letört a Lotus Renault első szárnya, ami az autó alá szorult. Heidfeld kicsúszott, de mivel törmelékek maradtak a pályán, az 57. körben ismét behajtott a biztonsági autó. Az egyik pályabíró a takarítás során elesett a pályán, és Kobajasinak erőteljesen lassítania kellett, hogy ne üsse el - a kanadai káoszhoz ilyen jelenetek is dukálnak. 

 

A 60. kört már ismét Vettel vezette fel, Schumacher megtámadta ugyan, de ő sem tudta megelőzni. Sőt, a Mercedes pilótája innentől kezdve kénytelen volt hátrafelé figyelni: egyrészt mert Vettel eltűnt előle, másrészt hátulról utolérte őt Webber és Button is. Webber meg is próbálkozott az előzéssel, de a célegyenes előtti sikánt nem tudta bevenni, így a büntetést elkerülendő visszaengedte maga elé a Mercedest. Az ausztrál a következő körben is elrontotta a sikánt, ezt kihasználva Button megelőzte, majd a 65. körben Schumacher mellett is könnyedén elment.

 

A mezőny leggyorsabb tagja az utolsó körökben egyértelműen Button volt, és egyre közelebb került Vettelhez is. Button tempója dicséretes, de nem lehet tudni, hogy a versenyfelügyelők szabnak-e ki rá újabb büntetést, ugyebár két ügye is elbírálásra vár.

 

Button nagyszerű versenyt futott (Hamilton és Alonso talán más véleményen van), és megszerezte idei első győzelmét

Button nagyszerű versenyt futott (Hamilton és Alonso talán más véleményen van), és megszerezte idei első győzelmét

 

Vettel az utolsó körben hibázott, leszaladt a pályáról, így Button könnyedén megelőzhette és megszerezte idei első győzelmét. Vettel másodikként ért célba, és csak az apró hiba miatt lehet csalódott, hiszen ezzel a 18 ponttal tovább növelte összetettbeli előnyét. A harmadik helyet a Schumachert végül megelőző Webber szerezte meg.

 

Schumacher így leszorult a dobogóról, de nincs oka szomorkodni, hiszen a körülményeket kihasználva így is a várakozáson felül szerepelt - persze nyilvánvalóan szívesen pezsgőzött volna, visszatérése óta először volt ehhez nagyon közel.

 

Vitalij Petrov értékes pontokat szerzett ötödikként célba érve. A verseny nagy részében sokkal jobban álló Massa és Kobajasi a hatodik és a hetedik helyeken osztozott, Massa egy alkalommal a falnak is nekicsapta Ferrarija orrát.

 

A Toro Rosso is profitált a kaotikus körülményekből, Jaime Alguersuari és Sébastien Buemi is pontot szerzett, közrefogva a williamses Rubens Barrichellót.

 

Az idei nyolcadik futamot, az Európa Nagydíjat két hét múlva Valenciában rendezik.

 

 

A versenyfelügyelők utólag nem bünteték meg Butont, így győzelme véglegesnek tekinthető. 

 

 

A 2011-es Kanadai Nagydíj, végeredménye:

 

  Pilóta Csapat Hátrány Pontok
1 Jenson Button McLaren-Mercedes 4:04:39.537 25
2 Sebastian Vettel Red Bull Racing +0:02.709 18
3 Mark Webber Red Bull Racing +0:13.828 15
4 Michael Schumacher Mercedes GP +0:14.219 12
5 Vitalij Petrov Lotus Renault +0:20.395 10
6 Felipe Massa Ferrari +0:33.225 8
7 Kobajasi Kamui Sauber +0:33.270 6
8 Jaime Alguersuari Toro Rosso +0:35.964 4
9 Rubens Barrichello Williams +0:45.117 2
10 Sébastien Buemi Toro Rosso +0:47.056 1
11 Nico Rosberg Mercedes GP +0:50.454  
12 Pedro de la Rosa Nincs +1:03.607  
13 Vitantonio Liuzzi Hispania Racing + 1 kör  
14 Narain Karthikeyan Hispania Racing + 1 kör  
15 Jerome D'Ambrosio Virgin + 1 kör  
16 Timo Glock Virgin + 1 kör  
17 Jarno Trulli Team Lotus + 1 kör  
18 Paul di Resta Force India + 3 kör  
  Leggyorsabb kör: 1:16.956 (Jenson Button)
  Kiesők
19 Pastor Maldonado Williams 62. kör  
20 Nick Heidfeld Lotus Renault 56. kör  
21 Adrian Sutil Force India 50. kör  
22 Fernando Alonso Ferrari 37. kör  
23 Heikki Kovalainen Team Lotus 29. kör  
24 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 8. kör

 

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG