Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : 2013-ban új független motorszállító érkezik az F1-be

2013-ban új független motorszállító érkezik az F1-be

Áron  2011.05.06. 22:28

A BAR istálló korábbi csapatfőnöke, Craig Pollock a minap bejelentette, hogy 2013-ban egy új nem-gyári motorbeszállító vállalat, a PURE (Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie, azaz: Univerzális Hajtás és Energia visszanyerés) vezéreként visszatér a Forma-1-be. A PURE a gyári motorszállítóknál olcsóbb erőforrásokat biztosít majd a csapatoknak.


Mint ismert, 2013-ban merőben újfajta szabályok lépnek érvénybe a Forma-1-ben a motorokat illetően, és a mostani V8-asok helyett attól az évtől kezdve a tervek szerint 1,6 literes, négyhengeres turbómotorok hajtják majd az F1-es versenyautókat. Az új motorbeszállító, a PURE (ez a név a fentebb említett rövidítés mellett szójátéknak is tekinthető, hiszen a „pure” angol szó jelentése „tiszta, hamisítatlan”) pedig máris ezekre a fajta négyhengeres turbós erőforrások kifejlesztésére specializálódott, hogy 2013-ban egyből a legfelkészültebb motorbeszállítóként csatlakozhasson a Forma-1 mezőnyéhez.

 

A PURE a félig Mecachrome, félig az IFP Energies Nouvelles által birtkolt TEOS Powertrain Engineeringgel együttműködésben fogja kifejleszteni a 2013-as szabályoknak megfelelő motorokat, és noha a vállalat főhadiszállása Svájcban van, a munka javarésze Franciaországban zajlik majd.

 

A projekt vezetője, Craig Pollock az Autosport magazinnak nyilatkozva a következőképpen vázolta a PURE F1-es terveit: „A PURE célja, hogy vezető szerepet töltsön be az új generációs erőforrások kifejlesztésében, amelyeknek már a környezetkímélés fokozott igényeinek is meg kell felelniük. Így aztán a motorokra vonatkozó 2013-as F1-es szabályváltozások megnyitották az utat a PURE előtt a Forma-1-be, ami egy kiváló platformot jelent majd a jövő technikai megoldásainak gyakorlatban való kipróbálására, mielőtt azokat más iparágakban is bevezetnénk.”

 

Pollock ezután azt is elmondta, hogy szerinte jóval költséghatékonyabb motorokat tudnak majd előállítani, mint a gyári motorbeszállítók, és meg is indokolta ezen állítását. „Az az igazság, hogy ha egy motorgyárnak 400-450 alkalmazottja van, mint a Mercedesnek, vagy 300, mint a Renault-nak, akkor ott nagyon sok felesleges többletkiadás jelentkezik. Ellenben mi kicsit kevesebb pénzből is meg tudnánk oldani a feladatot, aminek az az oka, hogy mi jóval iparibb felfogásban hangoljuk össze a különböző munkafázisokat, mint azt a nagy gyárak teszik.”

 

„A Mecachrome fogja összerakni és megépíteni a motorjainkat, amiket a TEOS, az IFP és a D2T fejleszt ki közösen. Szóval a lényeg, hogy a miénk egy nagyon szűk létszámú munkacsoport lesz, aminek az a nagy előnye, hogy kimondhatatlanul kevesebb pénzbefektetéssel tudjuk majd megépíteni a motorokat, mint a gyári beszállítók, és értelemszerűen jóval alacsonyabb áron is tudjuk majd kínálni azokat a Forma-1-es csapatoknak”- mondta el Pollock.

 

A skót üzletember ezután sietve hozzátette, a költséghatékonyság a legkevésbé sem fog a minőség rovására menni, mivel olyan kiváló szakemberek dolgoznak majd a csapatban, mint a Renault korábbi ügyvezető igazgatója, Christian Contzen, vagy épp az a Jean-Pierre Boudy, aki az 1970-es években a Renault első turbómeghajtású versenymotorjait tervezte, majd az 1990-es években a Peugeot F1-es motorjaiért felelt. 

 

„Noha új beszállító leszünk a Forma-1-ben, de minden tapasztalatunk és szakértelmünk megvan a Forma-1-es motorok építéséhez. A tervezőcsoportunk minden tagja dolgozott már korábban az F1-es vagy a Le Mans-i 24 órás szériában, szóval mindannyian ismerik a dörgést. A motor fejlesztési munkálatait pedig az a Boudy vezeti majd, aki a Renault összes eddigi négyhengeres turbómotorját maga tervezte”- árulta el Pollock, aki végül azt is elmondta, a PURE azért is előnyben lehet a 2013-as motorok kifejlesztésében a többi beszállítóhoz képest, mert azok 2012-ig kénytelenek még a V8-as motorjaikat is fejleszteni, míg ők már most csak és kizárólag a négyhengeres erőforrások fejlesztésére koncentrálhatnak.

 

„Valamikor az idei év végén már próbapadon lesznek a 2013-ra kifejlesztett motorjaink, és azt hiszem, bátran állíthatom, hogy már most egy jókora lépéssel a többiek előtt járunk ezen a téren. Ne feledjük, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Renault 2012 végéig még a V8-as projekten is kénytelen dolgozni, míg mi jelenleg csakis egy motorra koncentrálunk, a 2013-as négyhengeres turbómotorra”- avatta be az ígéretes projekt részleteibe a közvéleményt a PURE vezére.

 

A hírek szerint az F1 nagyura, Bernie Ecclestone és az FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség) elnöke, Jean Todt is tárt karokkal fogadja az F1-ben a PURE-t, így elvileg semmi akadálya nem lehet a 2013-as bemutatkozásuknak.

 

„Köszöntjük a PURE-t a Forma-1-ben. A 2013-as szabályok azért kerülnek majd bevezetésre, hogy általuk csökkentsük a költségeket, óvjuk a környezetet és visszaszorítsuk az üzemanyag-fogyasztás mértékét az F1-ben. Őszintén kívánjuk a PURE-nak, hogy sikerüljön ezeknek a szabályoknak megfelelő motorokat gyártania”- kommentálta az új motorbeszállító érkezésének hírét Jean Todt.

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG