| : Vettel hengerelt az időmérő előtt, a Red Bull pokolian erősnek tűnik |
Vettel hengerelt az időmérő előtt, a Red Bull pokolian erősnek tűnik
Áron 2011.03.26. 10:00

A Red Bull Racing harmadik szabadedzésen mutatott tempója bizony elkeserítheti a riválisokat: Sebastian Vettel saját csapattársára, Mark Webberre is bő nyolc tizedmásodpercet vert, a harmadik helyen záró Lewis Hamilton pedig már egy másodpercnél is nagyobb hátrányba került. Az Ausztrál Nagydíj kvalifikációjának egyértelműen a világbajnoki címvédő a legnagyobb favoritja.
Melbourne-ben szombaton is szél fogadta a mezőnyt, de már nem olyan viharos erejű, mint pénteken. A levegő hőmérséklete tovább emelkedett, az ottani idő szerint szombat délutáni utolsó szabadedzésen már 20 fokos meleg volt. Az eső ezúttal nem avatkozott közbe, így az utolsó egy órát a csapatok teljes mértékben az év első kvalifikációjára való felkészülésnek szentelhették.
A harmadik szabadedzés már általában mérvadó szokott lenni, ilyenkor ugyanis mindenki az időmérőre igyekszik minél jobban beállítani autóját. A riválisok azonban csak remélni tudják, hogy még nem érték el teljesítményük csúcsát, mert ha mégis, akkor a Red Bull Racing egy jókora lépéssel a teljes mezőny előtt jár.
A tavalyi világbajnok istálló 2010-ben is uralta az időmérőket, és a jelek szerint idén is folytatni kívánják sorozatukat. Bár az utolsó szabadedzés eredményeire hivatkozva azért még korai lenne odaadni az első rajtsort Sebastian Vettelnek és Mark Webbernek, de azért az a különbség, amivel elverték a többieket - főleg Vettel -, mégiscsak sokat sejtet.
Vettel a hétvége eddigi legjobb idejével, 1:24.507-tel végzett a harmadik edzés élén, eddig egyedül ő tudott 1:25 alá férkőzni Melbourne-ben ezen a hétvégén. A fiatal világbajnok az utolsó percben futotta ezt a körét, de korábban a keményebb gumikkal is mindenkinél gyorsabb volt már. Az autosport.com beszámolója szerint Webber sem kapott volna nyolc tizedmásodpercet csapattársától, ha nem tartják fel, amikor a lágy gumikon gyors kört futott.
A második szabadedzést pénteken megnyerő McLaren-Mercedes duója, Lewis Hamilton és Jenson Button ezúttal a képzeletbeli rajtrács második sorát foglalta el, de így is sokkal jobban szerepelnek eddig, mint azt előzetesen a legtöbben várták tőlük. Kettejük közt mindössze 14 ezredmásodperc volt a különbség.
Míg a McLaren feltámadt, a Ferrari némileg gyengélkedik a jelek szerint, Fernando Alonso hatodik (a fentieken kívül Vitalij Petrov is megelőzte a Lotus Renault-val), Felipe Massa pedig csak 12. lett. Az időmérőn kiderül, mire képes a Ferrari.
Alonso mögött a legjobb tízben zárt még Kobajasi Kamui a Sauberrel, valamint a Nick Heidfeldet (Lotus Renault) közrefogó két Mercedes. A Toro Rosso folytatta jó szereplését, a Force India (Paul di Resta ezúttal is legyőzte Adrian Sutilt) és a Williams viszont meglepő módon a mezőny második felében tűnt el. A Williams valójában ennél jobb teljesítményre képes, ám ezúttal az újonc Pastor Maldonado 5 kör után a kavicságyban kötött ki, Rubens Barrichello pedig egy olajszivárgás miatt csak 7 kört tehetett meg, vagyis nem igazán tudták megmutatni valós erejüket.
A tavalyi évhez hasonlóan az eddigi edzések alapján idén is a mezőny végén szerénykedik majd a Team Lotus, Virgin és Hispania alkotta trió. Közülük kétségkívül a Team Lotus a leggyorsabb, őket pedig a Virgin követi. Utóbbi csapatnak már legalább egyik pilótája, Timo Glock révén sikerült elérnie, hogy megfeleljen a 107 százalékos szabálynak - még ha csak egy szabadedzésen is (csak az időmérőn lép érvénybe a 107 százalékos szabály: az első etapban mindenkinek a legjobb eredmény 107 százalékát teljesítenie kell, aki fel akar sorakozni a futam rajtrácsára). Ez csapattársának és a már említett Maldonadónak nem sikerült.
A Hispania Racing azok után, hogy pénteken egyetlen kört tett meg, normális szombati napot tervezett, de aligha így képzelték ezt. Vitantonio Liuzzi ezúttal is csak egy körre tudott kihajtani (azt sem tudta befejezni, le kellett állítania autóját), időeredménye továbbra sincs az ausztrál hétvégéről. Csapattársa, Narain Karthikeyan öt körig jutott, de legjobb eredménye 17 másodperccel gyengébb, mint Vettelé. Ezek után óriási meglepetés lenne, ha a vasárnapi rajtrácson csak az egyik Hispania is ott lehetne. A spanyol kiscsapaton valószínűleg a versenyirányítás sem könyörül meg, hiszen éppen a lassú autók mezőnyből való kiszűrése miatt hozták vissza a 107 százalékos szabályt, ami egyelőre megoldhatatlan feladat elé állítja Liuzziéekat (is).
Az Ausztrál Nagydíj időmérő edzése magyar idő szerint reggel hét órakor kezdődik.
2011-es Ausztrál Nagydíj, 3. szabadedzés:
|
|
Pilóta |
Csapat |
Legjobb köridő |
Hátrány |
Kör |
|
1 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:24.507 |
- |
15 |
|
2 |
M. Webber |
Red Bull |
1:25.364 |
+0:00.857 |
14 |
|
3 |
L. Hamilton |
McLaren |
1:25.553 |
+0:01.046 |
15 |
|
4 |
J. Button |
McLaren |
1:25.567 |
+0:01.060 |
16 |
|
5 |
V. Petrov |
Renault |
1:25.906 |
+0:01.399 |
18 |
|
6 |
F. Alonso |
Ferrari |
1:26.121 |
+0:01.614 |
16 |
|
7 |
K. Kobajasi |
Sauber |
1:26.417 |
+0:01.910 |
17 |
|
8 |
N. Rosberg |
Mercedes |
1:26.520 |
+0:02.013 |
17 |
|
9 |
N. Heidfeld |
Renault |
1:26.746 |
+0:02.239 |
17 |
|
10 |
M. Schumacher |
Mercedes |
1:26.856 |
+0:02.349 |
15 |
|
11 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
1:27.008 |
+0:02.501 |
17 |
|
12 |
F. Massa |
Ferrari |
1:27.011 |
+0:02.504 |
15 |
|
13 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
1:27.066 |
+0:02.559 |
14 |
|
14 |
P. di Resta |
Force India |
1:27.087 |
+0:02.580 |
15 |
|
15 |
A. Sutil |
Force India |
1:27.180 |
+0:02.673 |
15 |
|
16 |
R. Barrichello |
Williams |
1:28.068 |
+0:03.561 |
7 |
|
17 |
S. Perez |
Sauber |
1:28.077 |
+0:03.570 |
9 |
|
18 |
H. Kovalainen |
Lotus |
1:29.772 |
+0:05.265 |
17 |
|
19 |
J. Trulli |
Lotus |
1:30.003 |
+0:05.496 |
18 |
|
20 |
T. Glock |
Virgin |
1:30.261 |
+0:05.754 |
15 |
|
21 |
P. Maldonado |
Williams |
1:30.496 |
+0:05.989 |
5 |
|
22 |
J. D'Ambrosio |
Virgin |
1:30.704 |
+0:06.197 |
18 |
|
23 |
N. Karthikeyan |
HRT |
1:41.554 |
+0:17.047 |
5 |
|
24 |
V. Liuzzi |
HRT |
idő nélkül |
- |
1 |
|