Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Nico Rosberg megszerezte élete első F1-es győzelmét

Nico Rosberg megszerezte élete első F1-es győzelmét

Áron  2012.04.15. 11:56

Nico Rosberg magabiztos versenyzéssel, F1-es pályafutása első futamgyőzelmének örülhetett a rendkívül változatos gumistratégiákkal színesített Kínai Nagydíjon. A német versenyző mellé Jenson Button és Lewis Hamilton állhatott fel a dobogóra, Hamilton eddigi három harmadik helyezésével átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben.


Kissé szokatlan eredmények születtek a szombati időmérőn, hiszen a három nagy csapat hátrébb szorult a rajtrácson, és a két Mercedes mögött a második sorból egy Sauber és egy Lotus rajtolhatott. A verseny legnagyobb kérdése az volt, hogy a Pirelli gumikat ki tudja legjobban kihasználni versenykörülmények között. Ez végül beigazolódott, ugyanis rendkívül eltérő gumistratégiákat láthattunk, még csapaton belül is.
A mezőnyből négyen, Felipe Massa, Bruno Senna, Daniel Ricciardo és a bokszutcából induló Jean-Eric Vergne rajtoltak közepes keverékeken, a többiek a lágy gumikon vágtak neki az 56 körös versenytávnak.

A két Mercedes viszonylag könnyedén elrajtolt, elsősorban a pole-ból induló Nico Rosberg, a harmadik helytől azonban már alaposan átrendeződött a mezőny. A harmadik rajtkockából induló Kobajasi Kamui bukott a legtöbbet, a japán egészen a hetedik helyig csúszott vissza, csapattársa, Sergio Pérez mögé.
A két McLaren két-két pozíciót nyert, Jenson Button a két Mercedes mögött, a harmadik helyen folytatta útját, míg Lewis Hamilton a negyedik helyen autózó Kimi Räikkönen mögé érkezett meg a rajt után. Hamilton a két Sauber, illetve Fernando Alonso, Mark Webber és Felipe Massa követte pontszerző helyeken.
A regnáló bajnoknak, Sebastian Vettelnek sem jött ki jól a lépés, és a 14. helyre esett vissza, majd sokáig nem tudta áthámozni magát az előtte álló Force Indián.
Vettel csapattársa, mark Webber is beragadt a nyolcadik helyen autózó Alonso mögé, így viszonylag korán, már a 7. körben meglátogatta szerelőit, amivel sokat nyert, hiszen a boxkiállások első turnusát követően már a spanyol előtt volt.

Az élen Rosberg a 10. körre már majdnem öt másodperces előnyt autózott ki csapattársához képest, akire viszont megérkezett Button. A mclarenesnek azonban figyelnie kellett a mögötte lévő trióra, elsősorban Räikkönenre. A finn végül nem tudott komoly támadás indítani, és a 11. körben Hamiltonnal együtt hajtott ki kerékcserére. Hamilton a boxutcában megelőzte Kimit, sőt a Lotus elé Webber is beférkőzött

Az élen álló Mercedeskből Schumacher jött ki elsőnek a 13. körben, de elrontott kerékcseréje után mindkét McLaren megelőzte, de pillanatokon belül kiderült, hogy ez volt a legkisebb probléma. A boxban ugyanis a szerelők nem tudták rendesen rögzíteni a jobb első kereket, így a hétszeres bajnok kénytelen volt félreállni a pályán, és ígéretesnek tűnő versenye véget ért.

A Mercedes már csak Rosbergben bízhatott, akinek a 20 körnél 4,7 másodperces előnye volt az őt üldöző Buttonnal szemben, illetve a 2009-es bajnok is több mint két másodperccel elhúzott csapattársa, Hamilton elől. A változatos gumistratégiáknak köszönhetően azonban a kiállások között folyamatosan változott a pontszerzők sorrendje, már csak azért is, mert többen is eggyel kevesebb kerékcserével taktikáztak. Többek között Nico Rosberg, Felipe Massa, Sebastian Vettel, a Lotusok, a Williamsek, és ami kevésbé meglepő, Sergio Pérez is.

A kerékcserék második turnusa után Button átvette a vezetést, majd a Rosberg, Hamilton duót a két Ferrari követte Alonso és Massa sorrendben, majd Räikkönen, Kobajasi, Vettel, Grosjean és Senna volt az első tíz sorrendje. Közülük egyedül Massa volt az, aki mindaddig csak egy kiállást teljesített. A brazil csak a 41. körben látogatta meg szerelőit, de az a stratégia végül nem lett kifizetődő, és végül a ferraris csak a 13. helyen ért célba.

Az utolsó, harmadik boxkiállásnál a McLarennél is problémák adódtak, ami Rosbergnek kedvezett, hiszen Button nagyon sokat veszített. A német visszaállt az élre, mögötte azonban rendkívül izgalmas helyezkedés következett a változatos taktikáknak köszönhetően.

A két kerékcserés taktika legnagyobb áldozata Kimi Räikkönen lett, aki sokáig a második helyen állt a szintén két kiállást teljesítő Sebastian Vettel előtt, de a kopott gumikon a 49. körben villámgyorsan lecsúszott még a pontszerző helyről is.
Vettel sem tudta megtartani pozícióját, és az utolsó körökben Button, Hamilton, sőt saját csapattársa, Webber is áthámozta magát a Red Bull német versenyzőjén, aki így csak az ötödik helyet tudta megszerezni.
Vettelt Grosjean, Senna és Maldonado követte, akik szintén megspóroltak egy kiállást, az utolsó két pontszerző helynek pedig Alonso és Kobajasi örülhetett.

A verseny leggyorsabb körét (1:39.960) Kobajasi Kamui futotta meg.

 

Kínai Nagydíj

A verseny végeredménye

Hely Versenyző Csapat Kör Hátrány Rajt
1 Nico Rosberg Mercedes 56 Győztes 1
2 Jenson Button McLaren-Mercedes 56 +20.6 5
3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 56 +26.0 7
4 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 56 +27.9 6
5 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 56 +30.4 11
6 Romain Grosjean Lotus-Renault 56 +31.4 10
7 Bruno Senna Williams-Renault 56 +34.5 14
8 Pastor Maldonado Williams-Renault 56 +35.6 13
9 Fernando Alonso Ferrari 56 +37.2 9
10 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 56 +38.7 3
11 Sergio Perez Sauber-Ferrari 56 +41.0 8
12 Paul di Resta Force India-Mercedes 56 +42.2 15
13 Felipe Massa Ferrari 56 +42.7 12
14 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 56 +50.5 4
15 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 56 +51.2 16
16 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 56 +51.7 24
17 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 56 +63.1 17
18 Vitaly Petrov Caterham-Renault 55 +1 Kör 19
19 Timo Glock Marussia-Cosworth 55 +1 Kör 20
20 Charles Pic Marussia-Cosworth 55 +1 Kör 21
21 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 55 +1 Kör 22
22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 54 +2 Kör 23
23 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 53 +3 Kör 18
Ret Michael Schumacher Mercedes 12 +44 Kör 2

 

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

"TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!