Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Ez már nyomasztó fölény: Vettel Kínában is a pole-ból rajtol

Ez már nyomasztó fölény: Vettel Kínában is a pole-ból rajtol

Áron  2011.04.16. 10:33

Sebastian Vettel továbbra is százszázalékos idén: az eddigi két pole pozíciója és futamgyőzelme mellé a Kínai Nagydíj első rajtkockáját is megszerezte. A Red Bull Racing világbajnoka könnyedén lett első, a riválisok, a McLarenekkel az élen meg sem tudták szorongatni. A Ferrarikat Nico Rosberg is megelőzte a Mercedesszel.


Sanghajban szombaton az időmérő edzés ideje alatt az előrejelzéseknek megfelelően meglehetősen alacsony volt a levegő hőmérséklete, mindössze 15 fokig emelkedett a hőmérő higanyszála. Az aszfalt 23-25 fokig melegedett.

 

A pole pozíció legfőbb várományosa egyértelműen Sebastian Vettel volt, akit a riválisok az első két fordulóban sem tudtak legyőzni. A Red Bull Racing németje az első három szabadedzésen Kínában sem talált legyőzőre, tehát jó előjelekkel várhatta a kvalifikációt.

 

Első etap (Q1)

 

Az első húsz perc Sanghajban óriási meglepetéssel szolgált, a hat fix kieső mellett ugyanis Mark Webber búcsúzott. Az ausztrál nem egy baleset vagy kicsúszás miatt nem tudott jobb időt futni a Red Bull Racing versenyautójával, hanem egyszerűen ennyire volt képes, valószínűleg az RB7-es műszaki állapota miatt. A mezőny többsége az utolsó percekben már a lágyabb gumikkal futotta gyorsköreit, a Red Bull azonban a kemény abroncsokon küldte vissza Webbert (csapattársa, Sebastian Vettel a kemény gumikkal is könnyedén továbbjutott), aki talán emiatt sem tudott elkerülni a kiesőzónából. Mint ismert, Webber a harmadik szabadedzésen csak öt kört tudott megtenni, komoly problémák voltak a KERS-ével.

 

Webber idei éve nem kezdődött túl jól, és a jelek szerint nem Kínában lesz a fordulópont számára

 

Az egyébként az élmezőnybe várt ausztrál csak a 18. helyről rajtolhat, mögüle a Team Lotus, a Virgin és a Hispania pilótái indulhatnak majd.

 

A Q1 legjobb idejét Nico Rosberg futotta a Mercedesszel, így az ő idejéből számították ki a 107 százalékos határt is (1:41.941), ami nem jelentett problémát senkinek, így vasárnap Kínában is teljes lesz a mezőny. A Hispania ugyan az időmérőn nem tudta megverni jelenlegi legfőbb ellenfelét, a Virgint, de az utolsó helyről rajtoló Narain Karthikeyan is másfél másodperccel jobb volt, mint a 107 százalékos határ.

 

  Pilóta Csapat Legjobb köridő Hátrány Kör
1 N. Rosberg Mercedes 1:35.272 - 8
2 V. Petrov Lotus Renault 1:35.370 0:00.098 8
3 F. Alonso Ferrari 1:35.389 0:00.117 8
4 F. Massa Ferrari 1:35.478 0:00.206 8
5 M. Schumacher Mercedes 1:35.508 0:00.236 8
6 S. Vettel Red Bull 1:35.674 0:00.402 5
7 P. di Resta Force India 1:35.702 0:00.430 8
8 N. Heidfeld Lotus Renault 1:35.910 0:00.638 7
9 R. Barrichello Williams 1:35.911 0:00.639 8
10 J. Button McLaren 1:35.924 0:00.652 5
11 S. Perez Sauber 1:36.046 0:00.774 9
12 L. Hamilton McLaren 1:36.091 0:00.819 5
13 A. Sutil Force India 1:36.092 0:00.820 8
14 S. Buemi Toro Rosso 1:36.110 0:00.838 7
15 P. Maldonado Williams 1:36.121 0:00.849 10
16 J. Alguersuari Toro Rosso 1:36.133 0:00.861 7
17 K. Kobajasi Sauber 1:36.147 0:00.875 4
18 M. Webber Red Bull 1:36.468 0:01.196 8
19 H. Kovalainen Team Lotus 1:37.894 0:02.622 7
20 J. Trulli Team Lotus 1:38.318 0:03.046 10
21 J. D’Ambrosio Virgin 1:39.119 0:03.847 8
22 T. Glock Virgin 1:39.708 0:04.436 8
23 V. Liuzzi HRT 1:40.212 0:04.940 9
24 N. Karthikeyan HRT 1:40.445 0:05.173 9

A 107 százalékos idő: 1:41.941

 

Második etap (Q2)

 

A középső etapban Sebastian Vettel rögtön a lágy gumival futotta meg legjobb idejét, amit a két McLaren még túlszárnyalt. Ők ezek után már nem is hajtottak vissza a pályára, az ő továbbjutásuk nem forgott veszélyben, és már spórolhattak a lágy gumikkal az utolsó etapra, ami nagy előny a hajrában, amikor a pole pozícióról kell majd dönteniük.

 

A Lotus Renault veszélyes játékot űzött, ugyanis csak a hajrában küldte pályára versenyzőit, egy gyorskörre, ami egy hiba esetén végezetes is lehetett volna. Petrov megfutotta a továbbjutást érő kört, de levezető körén autója lelassult, és félre kellett állnia. Mivel azonban veszélyes helyen állt meg, és sebességváltója is beragadt, így letolni sem tudták, ezért a versenyirányítás piros zászlóval megszakította az edzést. A hátralévő idő ekkor 2 perc 2 másodperc volt, ami még éppen elég arra, hogy egy felvezető kör után egy gyorskört fusson az, aki ezt még fontosnak tartja.

 

Petrov központi figura volt a Q2-ben - de nem úgy, ahogy ő is szerette volna

 

Petrov nagy dobásra készült

„A második vagy a harmadik kanyarban éreztem, hogy valami nincs rendben az autóval, tövig nyomtam a gázt, de semmi hatása nem volt és sebességet sem tudtam váltani. Utána kell járnunk, hogy mi történt. Nagyon-nagyon csalódott vagyok, mert nagyot léptünk előre a beállítások terén, a pénteki naphoz képest is fejlődtünk, jó volt vezetni az autót. Érdekes lett volna látni, hogy mire lettünk volna képesek a Q3-ban”- értékelt röviden a BBC munkatársának Petrov az időmérő után.

Ahogyan az várható volt, óriási forgalom alakult ki a pályán, amikor percekkel később ismét zöldre váltott a bokszutca végén a lámpa (a kínai pályabírók nem kapkodtak az autó kiemelésével).

 

Az első három helyezett (Vettel és a két McLaren), a kieső Petrov és a két Toro Rosso kivételével mindenki javítani akart még. Bár nem sokon múlott, de mind a tizenegy pilóta időben teljesíteni tudta felvezető körét, így mindenki számára megadatott a javítás lehetősége. A nagy forgalom miatt azonban néhányan be sem fejezték körüket és rögtön a bokszba hajtottak, látva, hogy úgysem lenne jobb az idejük.

 

Michael Schumacher egy hiba miatt csak a 14. helyről rajtolhat majd. A Petrov leállása előtt köridő nélkül álló Nick Heidfeld sem járt szerencsével, ő sem tudott olyan kört futni, amivel bekerülhetett volna a top10-be, sőt, csak a 16. rajtkocka lett az övé. Szintén elbúcsúzott a Q2-ben a két Williams, a két Sauber, és legjobb kiesőként, vagyis tizenegyedikként Adrian Sutil is a Force Indiával.

 

  Pilóta Csapat Legjobb köridő Hátrány Kör
1 L. Hamilton McLaren 1:34.486 - 3
2 J. Button McLaren 1:34.662 +0:00.176 3
3 S. Vettel Red Bull 1:34.776 +0:00.290 4
4 V. Petrov Lotus Renault 1:35.149 +0:00.663 3
5 F. Alonso Ferrari 1:35.165 +0:00.679 7
6 F. Massa Ferrari 1:35.437 +0:00.951 7
7 S. Buemi Toro Rosso 1:35.500 +0:01.014 6
8 J. Alguersuari Toro Rosso 1:35.563 +0:01.077 6
9 N. Rosberg Mercedes 1:35.850 +0:01.364 8
10 P. di Resta Force India 1:35.858 +0:01.372 6
11 A. Sutil Force India 1:35.874 +0:01.388 6
12 S. Perez Sauber 1:36.053 +0:01.567 7
13 K. Kobajasi Sauber 1:36.236 +0:01.750 7
14 M. Schumacher Mercedes 1:36.457 +0:01.971 8
15 R. Barrichello Williams 1:36.465 +0:01.979 7
16 N. Heidfeld Lotus Renault 1:36.611 +0:02.125 4
17 P. Maldonado Williams 1:36.956 +0:02.470 7

 

Harmadik etap (Q3)

 

A legjobb rajthelyekért tehát Vettel (Red Bull), a két McLaren, a két Ferrari, a két Toro Rosso, valamint Rosberg (Mercedes) és a 25. születésnapját ma ünneplő Paul di Resta küzdhetett meg. Az újonc skót egyébként biztosan legjobb F1-es rajthelyével ünnepelhet, hiszen eddig mindkét versenyén a 14. helyről rajtolt. Petrov hiába került be a Q3-ba, ott már nem hajthatott pályára.

 

A Q3-ban Button kezdett a legjobban, de a mögötte érkező Vettel azonnal hét tizedmásodpercet vert mclarenes riválisára. Rajtuk kívül a két Toro Rosso futott gyorskört az első percekben, Hamilton és a többiek a bokszból figyelték az első felvonást.

 

Az utolsó három percben azonban mind a kilenc pilóta pályára hajtott (Petrov ugyebár bármennyire szerette volna, ezt nem tehette meg). Hamilton azonban nem tudta megverni csapattársát, Buttont sem, a Ferrarikat pedig a Mercedesszel Nico Rosberg is megelőzte. Így Vettelnek már utolsó körét sem kellett befejeznie, könnyedén megnyerte az idei harmadik időmérő edzést is.

 

A hetediktől a kilencedik helyekig a két Toro Rosso közrefogta Di Restát, Petrov pedig a tizedik helyről rajtolhat majd.

 

Vettel előnye bő hét tizedmásodperc lett a végén Buttonnal szemben, és látva a hétvégi eddigi részében, valamint az első két fordulóban mutatott teljesítményét, a vasárnapi futamnak is ő a legnagyobb esélyese. Az 56 körös Kínai Nagydíj vasárnap magyar idő szerint reggel 9 órakor rajtol.

 

 

  Pilóta Csapat Legjobb köridő Hátrány Kör
1 S. Vettel Red Bull 1:33.706 - 5
2 J. Button McLaren 1:34.421 +0:00.715 5
3 L. Hamilton McLaren 1:34.463 +0:00.757 3
4 N. Rosberg Mercedes 1:34.670 +0:00.964 3
5 F. Alonso Ferrari 1:35.119 +0:01.413 3
6 F. Massa Ferrari 1:35.145 +0:01.439 3
7 J. Alguersuari Toro Rosso 1:36.158 +0:02.452 3
8 P. di Resta Force India 1:36.190 +0:02.484 3
9 S. Buemi Toro Rosso 1:36.203 +0:02.497 3
10 V. Petrov Lotus Renault idő nélkül - 0

 

 

A 2011-es Kínai Nagydíj rajtfelállása:

 

  Pilóta Csapat Legjobb köridő
1 S. Vettel Red Bull 1:33.706
2 J. Button McLaren 1:34.421
3 L. Hamilton McLaren 1:34.463
4 N. Rosberg Mercedes 1:34.670
5 F. Alonso Ferrari 1:35.119
6 F. Massa Ferrari 1:35.145
7 J. Alguersuari Toro Rosso 1:36.158
8 P. di Resta Force India 1:36.190
9 S. Buemi Toro Rosso 1:36.203
10 V. Petrov Renault idő nélkül
11 A. Sutil Force India 1:35.874
12 S. Perez Sauber 1:36.053
13 K. Kobajasi Sauber 1:36.236
14 M. Schumacher Mercedes 1:36.457
15 R. Barrichello Williams 1:36.465
16 N. Heidfeld Renault 1:36.611
17 P. Maldonado Williams 1:36.956
18 M. Webber Red Bull 1:36.468
19 H. Kovalainen Team Lotus 1:37.894
20 J. Trulli Team Lotus 1:38.318
21 J. D'Ambrosio Virgin 1:39.119
22 T. Glock Virgin 1:39.708
23 V. Liuzzi HRT 1:40.212
24 N. Karthikeyan HRT 1:40.445

 

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG