Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. Október
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Räikkönen nyert Abu Dhabiban Alonso és Vettel előtt

Räikkönen nyert Abu Dhabiban Alonso és Vettel előtt

Áron  2012.11.06. 00:07

A Lotus világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen diadalmaskodott a Forma-1-es Abu Dhabi Nagydíj vasárnapi futamán. A finn mögött Alonso, valamint a bokszutcából rajtoló Vettel zárt.


Abu Dhabiban az időmérő leintése és a verseny rajtja közt is annyi minden történt, hogy az máskor egy teljes versenyhétvégére elegendő. Természetesen Sebastian Vettel büntetése volt az események középpontjában.

A harmadik rajthelyet elbukó Red Bull-pilóta a bokszutcából indult, de így sem mondott le a jó eredményről. A bajnoki címért folyó küzdelemben legfőbb riválisa, Fernando Alonso közben úgy nyilatkozott, hidegen hagyja a büntetés, és ez egyáltalán nem befolyásolja a versenyüket. Az viszont kétségtelen, hogy a hatodik helyről indulva jó esélye volt arra, hogy újra szorossá tegye a pontversenyt, melyben Vettelnek a rajt előtt 13 pont volt az előnye.

A rajtnál Lewis Hamilton megtartotta első helyét, mellette azonban Mark Webber beragadt, így őt Kimi Räikkönen és Pastor Maldonado is megelőzte. Az ausztrált nem sokkal később Fernando Alonso is lehagyta, így ő sokat bukott a rajtnál.

Hamilton a hideg gumikon a második körben kicsit megcsúszott, Räikkönen egyből ott is termet mögötte, de előzni nem tudott. A rajt a középmezőnyben nem volt annyira sima, mint az élen, Nico Hülkenberg versenye véget is ért az első kanyarban (őt Bruno Senna lökte ki, ezt az esetet vizsgálták is a versenyfelügyelők, de nem lett következménye), de Nico Rosberg, Romain Grosjean és Paul di Resta is kénytelen volt a bokszba hajtani kerék- és/vagy első szárnycserére.

Vettel a 14. helyig könnyedén felzárkózott az első két körben, utána viszont megtorpant a felzárkózásban. Ehhez talán köze volt annak is, hogy első légterelőjének jobb oldallemeze leszakadt egy koccanás után. Lecserélni ugyan nem kellett az elemet, de nyilvánvalóan rontott valamelyest az autó aerodinamikai hatékonyságán.

A 9. körben pályára küldték a biztonsági autót, mert Rosberg és Narain Karthikeyan csúnya balesetet hozott össze. A Mercedes pilótája el akart menni a HRT mellett, de az valami oknál fogva hirtelen nagyon lelassított. Rosberg autója a levegőbe emelkedett, miután lebontotta a Hispania jobb oldalát. Szerencsére egyikük sem sérült meg.

A safety car körökön keresztül a pályán volt, mert sok törmelék szóródott a pályára a baleset miatt. Vettel a 12. helyen körözött, de kihajtott a bokszba, ahol lágy gumikat és új első orrkúpot is kapott. Azért volt szükség erre a szervizelésre, mert Vettel lebontotta a pálya mellett elhelyezett hungarocell DRS-táblát, miután a gumikat melegen tartani igyekvő Daniel Ricciardo hirtelen lefékezett előtte. A címvédő a 21. helyről folytathatta a versenyt.

A 15. körben már újra Hamilton állt az élen, és nem a biztonsági autó. Az új rajtnál Webber megpróbálta visszaelőzni a negyedik helyezett Alonsót, de nem járt sikerrel. Csapattársa, Vettel közben kétszer is megelőzte Grosjeant. Azért kellett ismételnie, mert első nekifutásra csak úgy tudott elmenni a Lotus mellett, hogy a pálya nyomvonalát elhagyva gyorsított ki, ezért a büntetést elkerülendő azonnal vissza is engedte mega elé a franciát. Másodszorra már teljesen szabályosan utasította maga mögé Grosjeant.

Az élen Hamilton kényelmes előnyt autózott ki Räikkönennel szemben. A Lotus mögött a Maldonado, Alonso, Webber hármas összerázódott, és Jenson Button is megérkezett mögéjük.

A 20. körben újabb fordulat következett be, Hamilton műszaki hiba miatt kiesett az élről. Az első helyet így Räikkönen örökölte, és mögé Alonso lépett fel a második helyre, miután megelőzte Maldonadót.

A Williams venezuelai pilótájának eseménydús percei voltak. Előbb Webber próbálta megelőzni, de az ausztrál nem hagyott neki elég helyet, és a két autó kerekei összeértek. Maldonado simán mehetett tovább, Webber pedig megpördült, de a bukótérből ő is visszaállhatott hetedik helyre. Később Button érte utol, és ő már nem tétovázott, könnyedén kifékezte Maldonadót.

Webber nem volt formában, Massát is ugyanúgy próbálta megelőzni, mint Maldonadót, és ezúttal is összekoccant a két autó. Itt most Massa pördült meg, de mindketten folytathatták. A versenyfelügyelők egyébként mindkét esetet versenybalesetnek minősítették.

A 29. körben az élbolyból elsőként Alonso hajtott ki a bokszba kerékcserére, a következő körben Button is érkezett. Az éllovas Räikkönen a 32. körben cserélt kereket.

A 30. körben Vettel utolérte csapattársát, Mark Webbert, akinek rögtön szóltak is, hogy ne nagyon erőltesse a védekezést Vettellel szemben, de rögtön utána kihívták a bokszba, talán azért, hogy elejét vegyék a házon belüli kakaskodásnak.

A tervezett kerékcserék első - és a többség számára utolsó - fordulója után Räikkönen, Vettel, Alonso, Button volt a sorrend az élen. Vettel esetében ekkor egy kerékcsere még valószínűsíthető volt, de már mindkét keverék volt az autóján, tehát már nem volt kötelező cserélnie.

Räikkönen egyértelműen a mezőny leggyorsabb tagja volt ekkor, így folyamatosan növelte előnyét Vettellel szemben. Alonso mögött Button autózott lőtávolon belül, de nem tudott felérni a spanyolra.

A 38. körben a Vettellel kapcsolatos találgatások is értelmüket vesztették, mert a németet behívták a bokszba kerékcserére. Egészen elképesztő módon a negyedik helyre állhatott vissza így is.

A 39. körben ismét pályára küldték a biztonsági autót. Vettel mögött a di Resta, Perez, Grosjean, Webber négyes torlódott fel. Perez és Grosjean összekoccant, és a megtorpanó Grosjean autójába Webber szállt bele hátulról. Webber és Grosjean autója is a helyszínhez közel állt meg, ezért volt szükség a biztonsági autóra. Perez később 10 másodperces stop&go büntetést kapott.

Három kör után újra elrajtolhatott a mezőny. Räikkönen remekül reagált, és azonnal ellépett üldözőitől, majd a leggyorsabb köröket futva újra megnyugtató előnyt autózott ki magának. Alonso is fellélegezhetett, mert Button ahelyett, hogy őt támadta volna, Vettelre volt kénytelen figyelni. A hajrában Alonso is rákapcsolt, és elkezdett faragni hátrányából, és 5 körrel a leintés előtt 2 másodpercesre csökkentette lemaradását.

Az 52. körben Vettel megelőzte Buttont (ott, ahol ma a legtöbb koccanás történt), és ezzel megszerezte a harmadik helyet. Az utolsó körre Räikkönen előnyéből csak bő egy másodperc maradt, de ez éppen elegendő volt ahhoz, hogy Alonso ne használhassa az állítható hátsó szárnyat. Räikkönen végül 0,8 másodperces előnnyel ért célba Alonso előtt, és a finn ezzel megszerezte visszatérése óta első futamgyőzelmét (utoljára 2009-ben Belgiumban nyert). A harmadik helyen az összesen 21 helyet előrelépő, vagyis parádés versenyt futó Vettelt intették le.

Buttonnak be kellett érnie a negyedik hellyel. A harmadik helyről induló Maldonado ötödik lett a Williamsszel, amely csapat remek versenyt zárt, hiszen a másik autójukkal Bruno Senna a 8. helyen futott be.

A két Williams közt a kilenc helyet előrelépő Kamui Kobayashi (Sauber), és a ferraris Felipe Massa ért célba. Az utolsó két pontszerző hely Paul di Restáé és Daniel Ricciardóé lett. Michael Schumacher mindössze 6 tizedmásodperccel maradt le a pontszerzésről.

Az Abu Dhabi Nagydíj végeredménye azt jelenti, hogy a hátralévő két futamot Vettel tízpontos előnnyel várja Alonso előtt, a többieknek azonban már matematikai esélyük sincs az idei bajnoki címre.

A bajnokság két hét múlva Amerikában, Austinban egy vadonatúj pályán folytatódik.

Abu Dhabi Nagydíj - Futam:  
1. Raikkonen Lotus-Renault 1h45:58.667
2. Alonso Ferrari + 0.852
3. Vettel Red Bull-Renault + 4.163
4. Button McLaren-Mercedes + 7.787
5. Maldonado Williams-Renault + 13.007
6. Kobayashi Sauber-Ferrari + 20.076
7. Massa Ferrari + 22.896
8. Senna Williams-Renault + 23.542
9. Di Resta Force India-Mercedes + 24.160
10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 27.400
11. Schumacher Mercedes + 28.000
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 34.900
13. Kovalainen Caterham-Renault + 47.700
14. Glock Marussia-Cosworth + 56.400
15. Perez Sauber-Ferrari + 56.700
16. Petrov Caterham-Renault + 1:04.500
17. De la Rosa HRT-Cosworth + 1:11.5
 
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:43.964
 
Kiesők:
Pic Marussia-Cosworth 42
Grosjean Lotus-Renault 38
Webber Red Bull-Renault 38
Hamilton McLaren-Mercedes 20
Karthikeyan HRT-Cosworth 8
Rosberg Mercedes 8
Hulkenberg Force India-Mercedes 1

 

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2025. Október
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza