| : Alonso rajt-cél győzelmet aratott a Német Nagydíjon |
Alonso rajt-cél győzelmet aratott a Német Nagydíjon
Áron 2012.07.23. 17:18

Fernando Alonso hasonló versenyt futott, mint két hete Silverstone-ban - hiszen most is szinte végig az élen állt -, azzal a lényeges különbséggel, hogy Hockenheimben az utolsó körben is ő vezetett, így idei harmadik győzelmét zsebelhette be a Ferrari pilótája. Sebastian Vettel az utolsó előtti körben vette el a második helyet Jenson Buttontól. Lewis Hamilton kiesett, a vb-pontverseny második helyezettje, Mark Webber nyolcadik lett a Német Nagydíjon.
A javarészt esős pénteket és szombatot az előrejelzéseknek megfelelően száraz vasárnap követte Hockenheimben. A Német Nagydíj rajtján 21 fok volt a levegő, és 34 fok az aszfalt hőmérséklete. A kevés száraz futás miatt a mezőnynek fel kellett készülnie arra, hogy a gumik viselkedése adott esetben meglepetést is okozhat számukra.
A pilóták többsége a lágyabb gumikkal rajtolt, az első tizenegy helyezett egyöntetűen a sárga jelzésű Pirellik mellett döntött. A mezőny második felében néhányan a közepes keveréket tetették fel.
A rajt az élbolyban sima volt, Fernando Alonso könnyedén megtartotta a szombaton kiharcolt első helyét, Sebastian Vettelnek pedig Michael Schumacher támadásait kellett visszavernie az első körben.
Mögöttük Mark Webber megelőzte a kissé beragadó Hamiltont, aki mellett Kimi Räikkönen is elment. Jenson Button is előzött, ő Pastor Maldonadót utasította maga mögé.
A bokszban is nagy volt a forgalom az első kör végén, mivel a középmezőnyben történtek koccanások. Felipe Massa és Romain Grosjean orrkúpcserére érkezett szerelőihez, Bruno Senna pedig bal első defekttel állt meg a Williams garázsa elé.
Hamilton a 2. körben kapott bal hátsó defektet, a kerékcsere után a mezőny végére állhatott vissza, vagyis a jó eredményre való esélye hamar elszállt. Csapattársa, Jenson Button ugyanakkor szépen lépegetett előre - a német közönség legnagyobb bánatára, hiszen előbb Nico Hülkenberget, majd Michael Schumachert is megelőzte.
A 10. kör környékén a többség letudta első kerékcseréjét, de az éllovas Alonso, az őt lőtávolban követő Vettel, valamint a harmadik helyre megérkező Button jóval későbbre időzítette első cseréjét. A 18. kör végén Alonso, egy körrel később Button is szervizelt, Vettel pedig újabb egy körrel később állt ki. Mindennek nem volt jelentősége, ugyanabban a sorrendben folytatták, mint a cserék előtt.
Button példáját követve Räikkönen is áthámozta magát a Hülkenberg-Schumacher duón, és miután Kamui Kobayashi kiállt előle kerékcserére, a Lotus pilótája fellépett a negyedik helyre. Miután megelőzte a Mercedest pillanatok alatt faképnél is hagyta Schumachert, a finn remek ritmusban autózott ekkor, de a dobogósoktól még jó hat másodpercre volt, és ez a különbség a folytatásban tovább nőtt.
Vettel a 30. körben megérkezett Alonso nyakára, és ezzel egyidejűleg Button is nagy tempóban csökkentette velük szembeni hátrányát. Ebbe a bolyba csöppent bele második kerékcseréje után Lewis Hamilton, aki ugyan körhátrányban volt, de frissebb gumijaival megelőzte Vettelt, majd Alonsót vette üldözőbe. Ezzel egyértelműen Button malmára hajtotta a vizet, hiszen csapattársa tovább lophatta a távolságot a harmadik helyen.
Az élbolyból elsőként Button cserélt kereket a 40. kör végén, egy körrel később Alonso és Vettel egyszerre állt ki. Egyik csapat sem hibázott, viszont Buttonék húzása bejött, ő ugyanis megelőzte Vettelt az egy körrel korábbi kerékcserének köszönhetően.
Vettel kissé leszakadva követte az Alonsót üldöző, de megtámadni nem igazán tudó Buttont, miközben Schumacher harmadszor is a bokszba hajtott, majd a lágy gumikon rögtön meg is futotta a verseny leggyorsabb körét. Az újabb cserét a többiek már nem vállalták be az élbolyból, így köztük az döntött, hogy melyik autón hogyan bírják a Pirelli közepes keverékei.
A hajrára annyiban módosult a csata az élen, hogy Alonso fellélegezhetett, és Vettel Buttont kezdte el támadni a második helyért. Az utolsó előtti körben a hazai pályán versenyző Vettel a DRS-zóna végén, a hajtűkanyarban külső íven, az aszfaltozott bukótérben kigyorsítva elment a McLaren mellett (erről a manőverről még valószínűleg sokat fogunk hallani...). Alonsóra végül már ő sem jelentett veszélyt, és a Ferrari kétszeres világbajnoka megnyerte a német futamot. Ezzel a spanyol lett az első, aki idén három futamot is meg tudott nyerni. Alonso összetettbeli első helyét is tovább erősítette.
Vettelnek és Buttonnak is jól jönnek a dobogós helyezésekért járó értékes pontok. A vb-csata szempontjából a nap legnagyobb vesztese a hajrában a bokszba kiálló Hamilton mellett Mark Webber lett, aki továbbra is második helyen áll Alonso mögött, de mai nyolcadik helyével 34-re nőtt a lemaradása.
Kimi Räikkönen negyedik lett a Lotusszal, a lágy gumikkal hajrázó Schumacher pedig már nem tudta megelőzni a Sauber duóját, így Kobayashi és Perez mögött hetedikként zárt. Webber mögött két német, Hülkenberg és Rosberg lett még pontszerző.
Érdekesség, hogy a top10-be az öt rajthoz álló német pilóta közül négy is bekerült, egyedül Timo Glock nem szerzett pontot, de huszonkettedikként ő is célba ért. A 67 körös futamot Hamilton kivételével egyébként mindenki befejezte.
A Forma-1-es világbajnokság 2012-es kiírása jövő hétvégén a Hungaroringen a Magyar Nagydíjjal folytatódik.
Német Nagydíj - időmérő ededzés:
1. Alonso Ferrari 1h31:05.862
2. Vettel Red Bull-Renault + 3.732
3. Button McLaren-Mercedes + 6.949
4. Raikkonen Lotus-Renault + 16.409
5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 21.925
6. Perez Sauber-Ferrari + 27.896
7. Schumacher Mercedes + 28.960
8. Webber Red Bull-Renault + 46.900
9. Hulkenberg Force India-Mercedes + 48.100
10. Rosberg Mercedes + 48.800
11. Di Resta Force India-Mercedes + 59.200
12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:11.400
13. Massa Ferrari + 1:16.800
14. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:16.900
15. Maldonado Williams-Renault + 1 kör
16. Petrov Caterham-Renault + 1 kör
17. Senna Williams-Renault + 1 kör
18. Grosjean Lotus-Renault + 1 kör
19. Kovalainen Caterham-Renault + 2 kör
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 kör
21. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 kör
22. Glock Marussia-Cosworth + 3 kör
23. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 kör
Leggyorsabb kör: Schumacher, 1:18.275
Kiesők: Hamilton McLaren-Mercedes 58
|