| : Hamiltonnak sikerült a bravúr: megverte Vettelt Kínában |
Hamiltonnak sikerült a bravúr: megverte Vettelt Kínában
Áron 2011.04.17. 20:17

Megtört Sebastian Vettel hibátlan sorozata, a világbajnoki címvédőt Lewis Hamilton megverte a Kínai Nagydíjon. A McLaren versenyzője jobb gumitaktikájának köszönhetően tudta megelőzni a Red Bull kiválóságát. A harmadik helyen a 18. pozícióból rajtoló Mark Webbert intették le.
Napos, száraz időben rajtolt el az idény harmadik futama, a Kínai Nagydíj. A levegő 22, az aszfalt 30 fokos volt, vagyis a körülmények sokkal inkább emlékeztettek a szezonnyitó ausztrál futamra, mintsem az egy héttel ezelőtti maláj versenyre. Ennek a gumik szempontjából van nagy jelentősége.
Lewis Hamilton már a rajt előtt ráncolhatta homlokát, szerelői ugyanis csak az utolsó pillanatban engedték ki a bokszutcából, és amikor felért a rajtrácsra, még mindig szerelték McLarenjét.
A rajt ezúttal a McLaren pilótáinak elképzelése szerint alakult, az első kanyarban már Jenson Button és Lewis Hamilton is a pole pozícióból induló Sebastian Vettel előtt fordult el, sőt, a Red Bull Racing világbajnokát néhány kanyaron át Nico Rosberg is sanyargatta a Mercedesszel. Ezzel Vettel idén először került olyan helyzetbe, hogy nem őt üldözi a mezőny, hanem neki kell üldöznie valakit.

Vettel (jobbra) a rajtnál visszaesett két helyet, és még Rosberg is megszorongatta
A Ferrari pilótái egymás közt cseréltek helyet, Felipe Massa ezúttal is lerajtolta Fernando Alonsót. Mögéjük a két Force India zárkózott fel. A két Toro Rosso igen hamar kiszorult a top10-ből.
A szombati napját a hideg gumik miatt elszúró Mark Webber kemény gumikon kezdte meg a futamot, hosszabb első etapot tervezve. Így azonban csak lassan tudott felzárkózni, a 8. körben a tizennyolcadikról csak három helyet tudott feljebb lépni.
A 9. kör végén Jaime Alguersuari állt ki a bokszba elsőként, a Toro Rosso kerékcseréje azonban nem sikerült túl jól, a spanyol ugyanis a kivezető körén elhagyta jobb hátsó kerekét, ami szerencsére az egyik gumifal tetején landolt. Alguersuari egy ideig három keréken közlekedett a pályán, de a bokszig már nem hajtott el, a későbbi komoly büntetést elkerülendő (veszélyhelyzet okozásáért) inkább félreállt.
A 10. végén Webber is kerékcserére szánta el magát, lágyra váltva folytatta a küzdelmet, a 18. helyre esett vissza ezzel, tehát az, hogy a kemény gumikon rajtolt, látszólag nem vált be.
A 14. kör végén Button, és a Hamiltont másodpercekkel korábban megelőző Vettel egyszerre állt ki a bokszba szerelőihez. A McLaren élen álló pilótája azonban véletlenül a Red Bull szerelői közé állt be, és ezzel a bakival lényegében maga elé engedte Vettelt, aki így máris visszanyerte a rajtnál elfoglalt helyezését - legalábbis a McLarenekhez képest. Rosberg ugyanis két körrel korábban ejtette meg kerékcseréjét, ez pedig elég volt ahhoz, hogy a teljes éllovas bolyt megelőzze, vagyis a Mercedes német pilótája átvette a vezetést.
A kerékcserék alaposan felforgatták az élmezőnyt, Massa a negyedik helyre lépett előre, Hamilton és Michael Schumacher elé, Alonso visszaesett a hetedik helyre. A kerékcserék első köre egyértelműen a Mercedesnek kedvezett.
Az élen Rosberg könnyedén tartotta ötmásodperces előnyét, meglepő módon Vettel sem tudott felzárkózni rá. A mezőnyben Schumacher és Alonso talált egymásra, a spanyol körökön keresztül támadni próbálta a hétszeres világbajnokot, egyik próbálkozását a DRS-zóna végén a 26. körben siker koronázta.
24. köre végén Button újra a szerelőihez látogatott (ezúttal azonnal jó helyre állt be), újabb szett lágy gumit kapott, és a 8. helyre állt vissza. A brit korai cseréjére reagálva a következő körben Rosberg és Hamilton is kiállt. Így Vettel, Massa, Alonso sorrend alakult ki az élen.
A 31. kör végén az egyre kopottam gumikon folyamatosan lassuló Vettel is megejtette második kerékcseréjét, kemény gumikkal tért vissza a pályára, vagyis valószínűsíthető volt, hogy a címvédő két kerékcserét tervezett a kínai futamra. Hasonló taktikán volt az egy körrel később szervizelő Alonso és a vezetést körökig átvevő Massa is, aki a 33. kör végén váltott kemény gumira. Így ismét Rosberg vette át a vezetést, de a Mercedes pilótájára várt még egy csere, ahogyan a mögötte autózó két McLarenre is. A győzelemre tehát a kerékcserék második fordulója után a 4. és 5. helyeken autózó Vettel és Massa volt a legesélyesebb, ők ugyanis már elvileg nem terveztek kerékcserét.
Közben látványos csaták zajlottak a pályán, Webber Petrovval, a két McLaren egymással, majd Webber Schumacher ellen harcolt.
A 37. kör végén Button, egy körrel később Hamilton is kereket cserélt, a két McLaren eközben felcserélte pozícióját is. A 39. kör végén Rosberg cserélt, éppen Hamilton elé állt vissza, aki a meleg gumikon támadta, de az első körben nem tudta megelőzni Rosberget. Vettel, Massa, Rosberg, Hamilton, Button, Alonso volt az első hat helyen ekkor, ami már a valós sorrendnek tűnt.
Az élen autózó Vettel és Massa gumijai azonban elkaptak, így ők fokozatosan lassultak, míg a mögötte érkezők sokkal jobb köröket futhattak frissebb abroncsaikon.
A 40. kör végén Webber harmadszor is a bokszban járt, a hetedik helyre állt vissza, de innen folyamatosan elkezdett felzárkózni. Hamilton megelőzte Rosberget, majd Massát is, és üldözőbe vehette az előtte alig 5 másodperces távolságban a versenyt vezető Vettelt, ekkor 12 kör volt még hátra. Öt körrel a leintés előtt Hamilton többszöri próbálkozás után sikeresen megelőzte Vettelt, és ezzel átvette a vezetést. Vettel mögé pedig megérkezett Button, akit már a Rosberget átlépő Webber üldözött. Két körrel a leintés előtt a versenyt a 18. helyről kezdő Webber Buttont is megelőzte, és így már a harmadik volt - bár nem ő nyerte a futamot, de egyértelműen ő volt a nap embere.
A leintésig Hamilton már megőrizte első helyét, így Vettel után ő a második pilóta, aki idén futamot tudott nyerni. Vettel második helyen ért célba, ezek után a címvédő továbbra sem panaszkodhat, előnye 21 pont összetettben. A már említett Webber a pocsék szombati nap után igazán elégedett lehet, harmadik helye után idén először állhatott dobogóra.
A másik McLarent Button negyedikként vitte célba, Rosberg és a két Ferrari előtt. Az olasz csapatnál érdemes megemlíteni, hogy Massa ismét Alonso előtt ért célba. Schumacher nyolcadik lett Mercedesével, a maradék két pontszerző helyen pedig Vitalij Petrov és Kobajasi Kamui osztozott.
A versenytávot Alguersuari kivételével mindenki teljesítette, vagyis huszonhárom pilóta haladt át a célvonalon.
A következő két hétvégén nem rendeznek futamot a Forma-1-ben, a csapatok visszatérnek európai bázisukra, és a május 8-i Török Nagydíjjal kezdetét veszi az európai versenyidény.
2011-es Kínai Nagydíj, végeredmény:
|
|
Pilóta |
Csapat |
Hátrány |
|
1 |
L. Hamilton |
McLaren |
1:36:58.226 |
|
2 |
S. Vettel |
Red Bull |
+0:05.198 |
|
3 |
M. Webber |
Red Bull |
+0:07.555 |
|
4 |
J. Button |
McLaren |
+0:10.000 |
|
5 |
N. Rosberg |
Mercedes |
+0:13.448 |
|
6 |
F. Massa |
Ferrari |
+0:15.840 |
|
7 |
F. Alonso |
Ferrari |
+0:30.622 |
|
8 |
M. Schumacher |
Mercedes |
+0:31.026 |
|
9 |
V. Petrov |
Lotus Renault |
+0:57.404 |
|
10 |
K. Kobajasi |
Sauber |
+1:03.273 |
|
11 |
P. di Resta |
Force India |
+1:08.757 |
|
12 |
N. Heidfeld |
Lotus Renault |
+1:12.739 |
|
13 |
R. Barrichello |
Williams |
+1:30.189 |
|
14 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
+1:30.671 |
|
15 |
A. Sutil |
Force India |
+1 Rnd. |
|
16 |
H. Kovalainen |
Team Lotus |
+1 Rnd. |
|
17 |
S. Perez |
Sauber |
+1 Rnd. |
|
18 |
P. Maldonado |
Williams |
+1 Rnd. |
|
19 |
J. Trulli |
Team Lotus |
+1 Rnd. |
|
20 |
J. D'Ambrosio |
Virgin |
+2 Rnd. |
|
21 |
T. Glock |
Virgin |
+2 Rnd. |
|
22 |
N. Karthikeyan |
HRT |
+2 Rnd. |
|
23 |
V. Liuzzi |
HRT |
+2 Rnd. |
|
Kieső |
|
|
Kör |
|
|
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
9 |
A futam leggyorsabb köre: Mark Webber - 1:38.993 (42. kör)
|