| : Kínában már az első edzésen is Vettel volt a legjobb |
Kínában már az első edzésen is Vettel volt a legjobb
Áron 2011.04.16. 00:11

Az idei első két futamot a pole pozícióból rajtolva megnyerő Sebastian Vettel a harmadik futam, a Kínai Nagydíj első szabadedzésén máris egyértelművé tette, továbbra is jó formában van: bő hat tizedmásodpercet vert csapattársára, Mark Weberre, a harmadik helyen végző mclarenes Lewis Hamiltont pedig már 2,1 másodperccel előzte meg.
A vártnál magasabb, 27 Celsius-fok volt a csúcshőmérséklet az első szabadedzés alatt Sanghajban, az aszfalt 30 fok fölé melegedett. A levegő páratartalma 60 százalék felett volt, az időjárási körülmények tehát nagyon hasonlítottak az alig egy héttel ezelőtti Maláj Nagydíjéhoz.
Az első edzésen szokás szerint lassan melegedett be a mezőny, az első jó 20 percben a többségnek csak installációs köre volt. A hátralévő bő egy órában azonban természetesen mindenki igyekezett lehetőségeihez mérten minél több kört megtenni a szmogos pályán.
Sebastian Vettel folytatta idei remeke szereplését, és bár csak egy szabadedzésről van szó, de ezúttal is az élen végzett (1:38.739 volt a legjobb körideje). A Red Bull Racing világbajnokának előnye ráadásul óriási volt, saját csapattársa, a másodikként rangsorolt Mark Webber is hat tizedmásodperccel volt lassabb nála.
A tavalyi konstruktőri bajnokhoz az első két futamhoz hasonlóan ezúttal is a McLaren-Mercedes volt legközelebb, bár ez a jelző ebben az esetben talán nem a legmegfelelőbb, mert nagyon sokkal elmaradtak: a 3. helyezett Lewis Hamilton, 2,1, a negyedik Jenson Button 2,2 másodperccel kapott ki Vetteltől. Buttonnak problémái adódtak a KERS-szel, a kinetikus energia-visszanyerő rendszer túlmelegedett McLarenjében.
Nick Heidfeld kínai hétvégje felemásan kezdődött, ugyanis öt kör megtétele után összetörte Lotus Renault-ját (a baleset után a hátralévő jó fél órában már vissza sem mehetett a pályára), de így is az ötödik legjobb időt autózta, ami biztató lehet számukra. A Ferrarik eredményeiből péntekenként általában nem lehet sok mindenre következtetni, Felipe Massa ezúttal hatodik, Fernando Alonso 12. lett. Az olasz csapat aerodinamikai teszteket végzett, az eredmények ezúttal tényleg mellékesek voltak számukra.
A másfélórás edzésen több kicsúszás és megpördülés is történt. Heidfelden kívül a Team Lotusnál lehetőséget kapó tesztpilóta, Luiz Razia is összetörte autóját (a maláj istálló végül korábbi terveivel ellentétben nem mindkét autóját tesztpilótával küldte pályára, Razia mellett Heikki Kovalainen vezetett). A Force Indiával Paul di Resta pördült meg, de ő sértetlenül folytathatta az edzést. Pastor Maldonado már nem volt ennyire szerencsés, ő kénytelen volt kiszállni autójából rontása után, igaz, legalább külsőre nem sérült meg a Williams.
Néhány perccel a leintés előtt Vitantonio Liuzzi szabta el az utolsó kanyart, majd nem sokkal később félre is állt, a Hispaniát már nem tudta eljuttatni a bokszba. Timo Glock sem beszélhet igazán jó kezdésről: műszaki probléma miatt az edzés nagy részében a bokszban várakozott, és csak az utolsó percekben hajthatott pályára a Virgin négykerekűjével.
A Kínai Nagydíj második szabadedzését péntek reggel 8 órától rendezik.
2011-es Kínai Nagydíj, 1. szabadedzés:
|
|
Pilóta |
Csapat |
Legjobb köridő |
Hátrány |
Kör |
|
1 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:38.739 |
- |
23 |
|
2 |
M. Webber |
Red Bull |
1:39.354 |
+0:00.615 |
27 |
|
3 |
L. Hamilton |
McLaren |
1:40.845 |
+0:02.106 |
21 |
|
4 |
J. Button |
McLaren |
1:40.940 |
+0:02.201 |
22 |
|
5 |
N. Heidfeld |
Lotus Renault |
1:40.987 |
+0:02.248 |
5 |
|
6 |
F. Massa |
Ferrari |
1:41.046 |
+0:02.307 |
25 |
|
7 |
S. Perez |
Sauber |
1:41.189 |
+0:02.450 |
20 |
|
8 |
P. Maldonado |
Williams |
1:41.222 |
+0:02.483 |
20 |
|
9 |
V. Petrov |
Lotus Renault |
1:41.231 |
+0:02.492 |
16 |
|
10 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
1:41.328 |
+0:02.589 |
21 |
|
11 |
N. Rosberg |
Mercedes |
1:41.361 |
+0:02.622 |
23 |
|
12 |
F. Alonso |
Ferrari |
1:41.434 |
+0:02.695 |
15 |
|
13 |
N. Hülkenberg |
Force India |
1:41.494 |
+0:02.755 |
20 |
|
14 |
H. Kovalainen |
Team Lotus |
1:41.579 |
+0:02.840 |
13 |
|
15 |
P. di Resta |
Force India |
1:41.610 |
+0:02.871 |
18 |
|
16 |
D. Ricciardo |
Toro Rosso |
1:41.752 |
+0:03.013 |
20 |
|
17 |
R. Barrichello |
Williams |
1:41.939 |
+0:03.200 |
25 |
|
18 |
M. Schumacher |
Mercedes |
1:42.301 |
+0:03.562 |
23 |
|
19 |
K. Kobajasi |
Sauber |
1:43.792 |
+0:05.053 |
20 |
|
20 |
J. D'Ambrosio |
Virgin |
1:44.089 |
+0:05.350 |
20 |
|
21 |
V. Liuzzi |
HRT |
1:44.359 |
+0:05.620 |
18 |
|
22 |
T. Glock |
Virgin |
1:44.438 |
+0:05.699 |
11 |
|
23 |
L. Razia |
Team Lotus |
1:44.542 |
+0:05.803 |
9 |
|
24 |
N. Karthikeyan |
HRT |
1:45.019 |
+0:06.280 |
23 |
|