Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2026. Március
HKSCPSV
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Schumacher visszatérhet a ringbe - F1 Ausztrál Nagydíj-előzetes

Schumacher visszatérhet a ringbe - F1 Ausztrál Nagydíj-előzetes

Áron  2011.03.23. 22:24

Pénteken az ausztrál futammal kezdődik a 2011-es Forma-1-es világbajnokság. Aligha lesz sima futam: a pilótáknak és a csapatoknak új szabályokkal, jobban kopó gumikkal kell a legjobbat nyújtaniuk. Eső is lehet.


Az idei Forma-1-es versenynaptár már a szezon kezdete előtt felborult. A bahreini idénynyitó az országban kitört zavargások miatt elmaradt, még mindig nem dőlt el, tudják-e pótolni az év folyamán. A Japánban pusztító fölrengés és szökőár után az ottani nagydíj sorsa is bizonytalanná vált - egyelőre úgy tűnik, megrendezhetik az októberi futamot -, de a múlt heti hírek és reakciók után az Ausztrál Nagydíj jövője biztosítottnak tűnik.

Szabályváltozások és újoncok sora

Megkavarhatják az erőviszonyokat az idei szabályváltozások. Betiltják az F-csatornát, de visszatér a KERS, amely egyenesekben segíti a gyorsítást. Az előzések érdekében mozgatható lesz a hátsó szárny (így megnőhet egyenesekben a végsebesség), ám a szárny használatának pontos szabályairól még most is egyeztetnek. A jelenlegi állás szerint az edzéseken bárhol, a futamon csak előre meghatározott helyen lehet használni a rendszert, de csak abban az esetben, ha a megelőzni kívánt versenyző egy másodpercen belüli előnyben van. Várhatóan több lesz a kerékcsere az új abroncsbeszállító jobban kopó gumijai miatt. Idén sem lehet futam közben tankolni, és visszatér a 107 százalékos szabály is: aki a pole pozíciós időnél több mint hét százalékkal lassabb, nem indulhat a futamon.

Forrás: REUTERS/Mick Tsikas
Az idei hosztesszek kinézetével sem lesz gond

Négy újonc mutatkozik be, ebből hárman a GP2-es sorozatból érkeztek. A venezuelai Pastor Maldonado 2010-ben megnyerte a GP2-t - a Williams ritka tehetségnek tartja -, a mexikói Sergio Pérez tavaly Maldonado mögött a második lett a GP2-ben, ő már az előszezoni tesztek alatt is bizonyította a Saubernek, hogy érdemes volt leigazolni. A belga Jerome d'Ambrosio (Virgin) kevésbé volt sikeres, de az új autójában sem számíthat kiugró eredményre.

A legnagyobb név a Német Túraautó-bajnokságból (DTM) érkezett: a skót Paul Di Resta a Mercedes egyik támogatottja, 2010-ben megnyerte a DTM-bajnokságot, idén a Force Indiánál bizonyíthatja tehetségét.

 


szólj hozzá: F1 pályabejáró - Melbourne

Webber pályabemutatója a Red Bull szimulátora segítségével

Lesz egy nagy hiányzó is: februárban, Robert Kubica egy ralifutamon súlyos balesetet szenvedett, a karját, a lábát és a kézfejét többször meg kellett operálni. A legutolsó hírek szerint a vártnál gyorsabban gyógyul, de az orvosok szerint még mindig kérdéses, hogy vezethet-e valaha újra F1-es autót, és ha igen, mikorra várható a teljes felépülése. A Lotus Renault csapat Kubica helyére a tapasztalt Nick Heidfeldet szerződtette, aki máris nagyszerű formát mutatott.

Forrás: AFP/Torsten Blackwood
Tavaly a Red Bull és a Ferrari dominált Melbourne-ben. Valószínű iden is ők fognak

Red Bull, Ferrari, Mercedes: jók az esélyeik

Rengeteg jó teljesítményt láthattunk az előszezoni teszteken, bár a várható erőviszonyok csak az utolsó, barcelonai edzésen rajzolódtak ki. Ezek alapján idén újra beszállhat a ringbe Michael Schumacher: a Mercedes GP versenyautója az utolsó napokra megkapta a legfrissebb fejlesztési csomagot, amitől megtáltosodott: nem csak az egykörös szimulációkban volt nagyon gyors, hanem a hosszú etapokon is. Ennek ellenére a Red Bull tűnik a legerősebbnek, mögötte a Ferrari és Mercedes harcolhat még a dobogós helyekért. Az olaszok egyébként messze a legtöbb kilométert teljesítették, az ő autójuk megbízhatóságban is jelesre vizsgázott, de a Red Bullokra sem lehetett sok panasz.

Forrás: AFP/Greg Wood
Az utcai pályán kevés a bukótér, nem lehet hibázni

A McLaren új autója első látásra forradalmi, rengeteg korszakalkotó megoldással, valójában a tempójuk gyanúsan lassú, az autó pedig egyelőre megbízhatatlan. Még a verseny előtt pár nappal is radikálisan változtatnak az autón, ami rizikós döntés. 2011-ben akár nehéz helyzetbe is kerülhet a McLaren világbajnok párosa (Button és Hamilton), hiszen a középmezőny nagyon megerősödött.

Kiváló edzéseredményeket produkált a Lotus Renault, a Toro Rosso a Sauber (Pérez tesztnapot is nyert), és a KERS-problémák ellenére is gyors Williams is. Jelenleg úgy tűnik, felzárkózhat a középmezőnyhöz a Team Lotus, nem túl jó a Force India, míg az új Virgin számára már az is nagy eredmény lehet, ha bejut a futamokra. A Hispania autója nem készült el időre, így egyetlen tesztkilométert sem tettek meg vele. Vitantonio Liuzzit ugyan az utolsó pillanatban leigazolták, de a hírek szerint nagy - elsősorban anyagi - gondok vannak a csapat háza táján, a csőd szélén állnak.

Gumikérdés

A versenyzők részéről rengeteg panasz érkezett az idei kizárólagos gumiszállító, a Pirelli abroncsaira. Bár a gyártó azzal védekezett, hogy szándékosan, a csapatok igényei szerint készítették nagyon gyorsan kopóra az abroncsokat, valójában a köridők ingadozása mégis aggasztó volt. Az olasz gumigyártó csak azzal védekezhetett jogosan, hogy a teszteken jóval az elvárható értékek alatt maradt a hőmérséklet, márpedig ezeket a gumikat alapvetően melegre tervezték. Ez látszott is a barcelonai teszten: amint meleg lett, a gumik teljesítőképessége is javult. A helyzet várhatóan futamról futamra javulni fog, a Pirelli ennek érdekében már Melbourne-ben is egy plusz garnitúra kemény keverékű abroncsot szolgáltat a csapatok számára az első edzésnapon.

Forrás: AFP
Nagy kérdés, hogy hány kerékcserére lesz szükség a Pirellivel

Idén egyébként könnyebb lesz felismerni a taktikát: a Pirelli mindegyik keveréknek más színű feliratot választott, így hamar el lehet dönteni, hogy a versenyzők éppen milyen keveréken köröznek.

Egyelőre azt is nehéz megmondani, hogy az új szabályoknak megfelelő autók mennyivel lesznek gyorsabbak, vagy lassabbak az előző évinél, de inkább az a valószínű, hogy eleinte kicsit lassabbak lesznek. Javulhat a helyzet az előzések terén, hiszen a KERS és az állítható hátsó szárny mind az előzést könnyíti, de a stratégiának is sokkal nagyobb szerepe lesz, hiszen a jobban kopó abroncsok miatt ez is kiemelt fontosságot kap. Várhatóan két-három kerékcserére lehet számítani a futamokon, de az is előfordulhat bizonyos pályákon, hogy valaki megkockáztat egy negyedik kerékcserét is.

Eshet Melbourne-ben

Tavaly Red Bull fölényt láthattunk az Ausztrál Nagydíj időmérőjén, de Alonso is nagyon jó tempót autózott. A verseny azonban mindenkit megtréfált: délelőtt esett az eső, emiatt nedves pályán rajtolt a mezőny. Button már a hatodik körben száraz pályára való gumikra váltott, ami első látásra hibás döntésnek tűnt, de később ezzel biztosította első helyét. A száradó pálya alaposan felborította az erőviszonyokat, végül Vettel és Massa ért fel még a dobogóra.

Forrás: FIA
A kanyaroknál a számok a G-erőt, a sebességet (mérföld/óra és km/óra) és a sebességfokozatot jelölik

A 2011-es futamon sem lehetetlen hasonló forgatókönyv, az időjósok idén is esőt várnak a hétvégére, tehát akár a futamon is eshet, ami alaposan megbonyolítaná a csapatok helyzetét, bár a Pirelli esőgumijait már tesztelhették. A futam viszont szárazon is érdekes lesz. Kiderül például, mennyire segítik az idei szabályok az előzéséket, hiszen a melbourne-i pálya tele van kiváló előzési helyekkel. Nagyon sok a gyors egyenes és a padlógázas, enyhén kanyargós rész, ami után mindig kemény féktáv jön: ezek kiváló alkalmat nyújtanak az előzésre. A gyors kanyarokat egy-két gonosz sikán töri meg, összességében elég összetett feladat beállítani az autót, a csapatok mégsem az itteni sorrend alapján mérik fel az erőviszonyokat. Ez ugyanis egy városi pálya, ami mindig kicsit összekuszálja a helyzetet. Egy biztos: a jól sikerült autók azért itt is jól fognak menni.

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2026. Március
HKSCPSV
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA///PREKAMBRIUM.GPORTAL.HU /// PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO.GPORTAL.HU ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT