| : Webber volt a leggyorsabb az esős silverstone-i első edzésen |
Webber volt a leggyorsabb az esős silverstone-i első edzésen
Áron 2011.07.10. 01:59

Végig vizes aszfalton zajlott a Forma-1-es Brit Nagydíj első szabadedzése Silverstone-ban, így a köridők messze elmaradtak a tavaly futott legjobbaktól. A legjobb eredményt a Red Bull Racing versenyzője, Mark Webber futotta, aki bő hat tizedmásodpercet vert a második helyen záró Michael Schumacherre. A címvédő és listavezető Sebastian Vettel 13. lett.
Péntek délelőtt az első szabadedzésen tipikus angol időjárás fogadta a Forma-1-es mezőnyt Silverstone-ban. A magyar idő szerint 10 órakor kezdődött tréningen a levegő hőmérséklete 15 Celsius-fok körül mozgott, és mivel a rajt előtt még esett az eső, a vizes aszfalt hőmérséklete sem haladta meg ezt az értéket.
A nedves aszfalton a mezőny tagja megtettek egy-egy bemelegítő kört, de az első fél órában nem volt túl nagy az aktivitás. A hivatalos pályacsúcstól (1:30.874 - Fernando Alonso, Ferrari, 2010.) az első mért körök nagyjából fél perccel maradtak el, de aztán fokozatosan javultak az eredmények, ahogy a pályán az ideális ív elkezdett némileg száradni.
Bő háromnegyed óra elteltével Lewis Hamilton kipróbálta a száraz pályás gumikat (slick), de ezeken csak nagyon lassan tudott haladni és McLarenje az egyenesekben is megcsúszott. Ezzel a bátor vállalkozással mindenki számára egyértelművé vált, hogy továbbra is a köztes esőgumik, vagyis az intermediate-ek voltak a megfelelőek, és mivel az edzés második felében időnként újra szemerkélt az eső, ez a leintésig így is maradt.
Fél órával az edzés vége előtt Fernando Alonso állt az élen 1:48.161-gyel, a Ferrari versenyzőjén kívül ekkor még hatan futottak 1:48-as köridőt.
Bő negyed óra volt hátra az edzésből, amikor megtörtént az első komolyabb kicsúszás, szerencsére súlyosabb következmény nélkül. Kobajasi Kamui a célegyenes előtti jobbos kanyarból kigyorsítva lesodródott az ideális ívről, de a műfüvön sem vette el a gázt (valószínűleg be akarta fejezni mért körét), azonban már nem tudta visszaterelni a pályára a Saubert, ami megpördült és menetiránynak háttal csúszva nagy sebességgel a gumifalnak csapódott. Az autó jobb oldala csúnyán összetört. A japán pilótának szerencséje volt, mert nem sok hiányzott hozzá, hogy autója a füvön csúszva a tetejére forduljon.
Az utolsó tíz percben igen nagy volt a forgalom a pályán, a legtöbben igyekeztek kihasználni a még rendelkezésükre álló időt. Mint azt jól tudjuk, a szabadedzéseken nem feltétlenül a minél jobb köridők hajszolása a cél, Mark Webber utolsó körei azonban így is kifejezetten jól sikerültek, és a Red Bull pilótája 1:46.603-mal átvette a vezetést. Sőt, mivel az utolsó percekben már nem tudták megelőzni, csak megközelíteni, 66 századmásodperces előnnyel meg is nyerte a silverstone-i első edzést.
A második helyen Michael Schumacher végzett a Mercedesszel. A német klasszis hosszú percekig a táblázat élén is állt, de a hajrában többen megelőzték, végül utolsó körével ugrott fel Webber mögé. Schumacher mögött a Williams és a Sauber egy-egy pilótája, Rubens Barrichello és Sergio Perez végzett, nem véletlenül mondják, hogy az eső a kiscsapatoknak kedvez.
Az élcsapatok, a Red Bull, a McLaren, a Ferrari és a Mercedes pilótái közül csak Sebastian Vettel és Jenson Button nem került be a top10-be. Kétségbeesni nyilvánvalóan egyikük sem fog, hiszen az első szabadedzés egyébként is becsapós eredményeit ezúttal az eső is tetézte.
Így azonban egyelőre arra is várnunk kell, hogy kiderüljön, vajon a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kipufogógáz-használatra vonatkozó tiltása milyen hatással van az egyes autók teljesítményére. Ezt száraz pályán lehetne igazán felmérni, amikor minden pilóta közel a legjobbját tudja nyújtani. Kérdés, hogy erre mikor lesz lehetőség, mivel az előrejelzések szerint szombatra is várható csapadék.
Ricciardo számára nagy nap a mai, először ülhetett versenyzőként F1-es autóban
A mezőnyben szokás szerint ott volt Daniel Ricciardo is, de a fiatal ausztrál ezúttal már nem a Toro Rosso tesztpilótájaként, hanem a Hispania Racing hivatalos versenyzőjeként körözött a pályán. A Red Bull pártfogoltja 1,2 másodperccel volt lassabb, mint csapattársa, Vitantonio Liuzzi. Ez kezdésnek egyáltalán nem rossz teljesítmény, hiszen Ricciardo most vezette először a HRT autóját, és időnként elődje, Narain Karthikeyan is kikapott ennyivel Liuzzitól. Az újonc egyébként kívül rekedt a 107 százalékos határon, aminek persze a tréningeken még nincs jelentősége, csupán viszonyítási alapot jelent.
A mezőnyben két tesztpilóta is szerepet kapott: Nico Hülkenberg a Force Indiát vezette, és gyorsabb is volt, mint Paul di Resta, míg a Team Lotus Karun Chandhokot ültette autóba, aki ezúttal szerencsésebb volt, mint korábbi bevetései során, és most nem törte össze a rá bízott autót.
A második szabadedzést magyar idő szerint 14 órától rendezik Silverstone-ban.
2011-es Brit Nagydíj, 1. szabadedzés:
|
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
|
1 |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:46.603 |
- |
19 |
|
2 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:47.263 |
+0:00.660 |
20 |
|
3 |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:47.347 |
+0:00.744 |
23 |
|
4 |
Sergio Perez |
Sauber |
1:47.422 |
+0:00.819 |
22 |
|
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:47.562 |
+0:00.959 |
13 |
|
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:47.758 |
+0:01.155 |
23 |
|
7 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:48.161 |
+0:01.558 |
16 |
|
8 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:48.549 |
+0:01.946 |
21 |
|
9 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:48.598 |
+0:01.995 |
19 |
|
10 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:48.678 |
+0:02.075 |
22 |
|
11 |
Paul di Resta |
Force India |
1:48.730 |
+0:02.127 |
18 |
|
12 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:48.778 |
+0:02.175 |
18 |
|
13 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:48.794 |
+0:02.191 |
21 |
|
14 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:48.809 |
+0:02.206 |
17 |
|
15 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:48.841 |
+0:02.238 |
23 |
|
16 |
Nick Heidfeld |
Lotus Renault |
1:48.941 |
+0:02.338 |
20 |
|
17 |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
1:49.603 |
+0:03.000 |
15 |
|
18 |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
1:50.133 |
+0:03.530 |
17 |
|
19 |
Jarno Trulli |
Team Lotus |
1:50.222 |
+0:03.619 |
14 |
|
20 |
Karun Chandhok |
Team Lotus |
1:51.119 |
+0:04.516 |
17 |
|
21 |
Timo Glock |
Virgin |
1:52.470 |
+0:05.867 |
17 |
|
22 |
Vitantonio Liuzzi |
Hispania Racing |
1:53.143 |
+0:06.540 |
20 |
|
23 |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
1:53.469 |
+0:06.866 |
26 |
|
24 |
Daniel Ricciardo |
Hispania Racing |
1:54.334 |
+0:07.731 |
24 |
|