Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2026. Február
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Hamiltonnak sikerült a bravúr: megverte Vettelt Kínában

Hamiltonnak sikerült a bravúr: megverte Vettelt Kínában

Áron  2011.04.17. 20:17

Megtört Sebastian Vettel hibátlan sorozata, a világbajnoki címvédőt Lewis Hamilton megverte a Kínai Nagydíjon. A McLaren versenyzője jobb gumitaktikájának köszönhetően tudta megelőzni a Red Bull kiválóságát. A harmadik helyen a 18. pozícióból rajtoló Mark Webbert intették le.


Napos, száraz időben rajtolt el az idény harmadik futama, a Kínai Nagydíj. A levegő 22, az aszfalt 30 fokos volt, vagyis a körülmények sokkal inkább emlékeztettek a szezonnyitó ausztrál futamra, mintsem az egy héttel ezelőtti maláj versenyre. Ennek a gumik szempontjából van nagy jelentősége.

 

Lewis Hamilton már a rajt előtt ráncolhatta homlokát, szerelői ugyanis csak az utolsó pillanatban engedték ki a bokszutcából, és amikor felért a rajtrácsra, még mindig szerelték McLarenjét.

 

A rajt ezúttal a McLaren pilótáinak elképzelése szerint alakult, az első kanyarban már Jenson Button és Lewis Hamilton is a pole pozícióból induló Sebastian Vettel előtt fordult el, sőt, a Red Bull Racing világbajnokát néhány kanyaron át Nico Rosberg is sanyargatta a Mercedesszel. Ezzel Vettel idén először került olyan helyzetbe, hogy nem őt üldözi a mezőny, hanem neki kell üldöznie valakit.

 

Vettel (jobbra) a rajtnál visszaesett két helyet, és még Rosberg is megszorongatta

 

A Ferrari pilótái egymás közt cseréltek helyet, Felipe Massa ezúttal is lerajtolta Fernando Alonsót. Mögéjük a két Force India zárkózott fel. A két Toro Rosso igen hamar kiszorult a top10-ből.

 

A szombati napját a hideg gumik miatt elszúró Mark Webber kemény gumikon kezdte meg a futamot, hosszabb első etapot tervezve. Így azonban csak lassan tudott felzárkózni, a 8. körben a tizennyolcadikról csak három helyet tudott feljebb lépni.

 

A 9. kör végén Jaime Alguersuari állt ki a bokszba elsőként, a Toro Rosso kerékcseréje azonban nem sikerült túl jól, a spanyol ugyanis a kivezető körén elhagyta jobb hátsó kerekét, ami szerencsére az egyik gumifal tetején landolt. Alguersuari egy ideig három keréken közlekedett a pályán, de a bokszig már nem hajtott el, a későbbi komoly büntetést elkerülendő (veszélyhelyzet okozásáért) inkább félreállt.

 

A 10. végén Webber is kerékcserére szánta el magát, lágyra váltva folytatta a küzdelmet, a 18. helyre esett vissza ezzel, tehát az, hogy a kemény gumikon rajtolt, látszólag nem vált be.

 

A 14. kör végén Button, és a Hamiltont másodpercekkel korábban megelőző Vettel egyszerre állt ki a bokszba szerelőihez. A McLaren élen álló pilótája azonban véletlenül a Red Bull szerelői közé állt be, és ezzel a bakival lényegében maga elé engedte Vettelt, aki így máris visszanyerte a rajtnál elfoglalt helyezését - legalábbis a McLarenekhez képest. Rosberg ugyanis két körrel korábban ejtette meg kerékcseréjét, ez pedig elég volt ahhoz, hogy a teljes éllovas bolyt megelőzze, vagyis a Mercedes német pilótája átvette a vezetést.

 

A kerékcserék alaposan felforgatták az élmezőnyt, Massa a negyedik helyre lépett előre, Hamilton és Michael Schumacher elé, Alonso visszaesett a hetedik helyre. A kerékcserék első köre egyértelműen a Mercedesnek kedvezett.

 

Az élen Rosberg könnyedén tartotta ötmásodperces előnyét, meglepő módon Vettel sem tudott felzárkózni rá. A mezőnyben Schumacher és Alonso talált egymásra, a spanyol körökön keresztül támadni próbálta a hétszeres világbajnokot, egyik próbálkozását a DRS-zóna végén a 26. körben siker koronázta.

 

24. köre végén Button újra a szerelőihez látogatott (ezúttal azonnal jó helyre állt be), újabb szett lágy gumit kapott, és a 8. helyre állt vissza. A brit korai cseréjére reagálva a következő körben Rosberg és Hamilton is kiállt. Így Vettel, Massa, Alonso sorrend alakult ki az élen.

 

A 31. kör végén az egyre kopottam gumikon folyamatosan lassuló Vettel is megejtette második kerékcseréjét, kemény gumikkal tért vissza a pályára, vagyis valószínűsíthető volt, hogy a címvédő két kerékcserét tervezett a kínai futamra. Hasonló taktikán volt az egy körrel később szervizelő Alonso és a vezetést körökig átvevő Massa is, aki a 33. kör végén váltott kemény gumira. Így ismét Rosberg vette át a vezetést, de a Mercedes pilótájára várt még egy csere, ahogyan a mögötte autózó két McLarenre is. A győzelemre tehát a kerékcserék második fordulója után a 4. és 5. helyeken autózó Vettel és Massa volt a legesélyesebb, ők ugyanis már elvileg nem terveztek kerékcserét.

 

Közben látványos csaták zajlottak a pályán, Webber Petrovval, a két McLaren egymással, majd Webber Schumacher ellen harcolt.

 

A 37. kör végén Button, egy körrel később Hamilton is kereket cserélt, a két McLaren eközben felcserélte pozícióját is. A 39. kör végén Rosberg cserélt, éppen Hamilton elé állt vissza, aki a meleg gumikon támadta, de az első körben nem tudta megelőzni Rosberget. Vettel, Massa, Rosberg, Hamilton, Button, Alonso volt az első hat helyen ekkor, ami már a valós sorrendnek tűnt.

 

Az élen autózó Vettel és Massa gumijai azonban elkaptak, így ők fokozatosan lassultak, míg a mögötte érkezők sokkal jobb köröket futhattak frissebb abroncsaikon.

 

A 40. kör végén Webber harmadszor is a bokszban járt, a hetedik helyre állt vissza, de innen folyamatosan elkezdett felzárkózni. Hamilton megelőzte Rosberget, majd Massát is, és üldözőbe vehette az előtte alig 5 másodperces távolságban a versenyt vezető Vettelt, ekkor 12 kör volt még hátra. Öt körrel a leintés előtt Hamilton többszöri próbálkozás után sikeresen megelőzte Vettelt, és ezzel átvette a vezetést. Vettel mögé pedig megérkezett Button, akit már a Rosberget átlépő Webber üldözött. Két körrel a leintés előtt a versenyt a 18. helyről kezdő Webber Buttont is megelőzte, és így már a harmadik volt - bár nem ő nyerte a futamot, de egyértelműen ő volt a nap embere.

 

A leintésig Hamilton már megőrizte első helyét, így Vettel után ő a második pilóta, aki idén futamot tudott nyerni. Vettel második helyen ért célba, ezek után a címvédő továbbra sem panaszkodhat, előnye 21 pont összetettben. A már említett Webber a pocsék szombati nap után igazán elégedett lehet, harmadik helye után idén először állhatott dobogóra.

 

A másik McLarent Button negyedikként vitte célba, Rosberg és a két Ferrari előtt. Az olasz csapatnál érdemes megemlíteni, hogy Massa ismét Alonso előtt ért célba. Schumacher nyolcadik lett Mercedesével, a maradék két pontszerző helyen pedig Vitalij Petrov és Kobajasi Kamui osztozott.

 

A versenytávot Alguersuari kivételével mindenki teljesítette, vagyis huszonhárom pilóta haladt át a célvonalon.

 

A következő két hétvégén nem rendeznek futamot a Forma-1-ben, a csapatok visszatérnek európai bázisukra, és a május 8-i Török Nagydíjjal kezdetét veszi az európai versenyidény.

 

2011-es Kínai Nagydíj, végeredmény:

 

  Pilóta Csapat Hátrány
1 L. Hamilton McLaren 1:36:58.226
2 S. Vettel Red Bull +0:05.198
3 M. Webber Red Bull +0:07.555
4 J. Button McLaren +0:10.000
5 N. Rosberg Mercedes +0:13.448
6 F. Massa Ferrari +0:15.840
7 F. Alonso Ferrari +0:30.622
8 M. Schumacher Mercedes +0:31.026
9 V. Petrov Lotus Renault +0:57.404
10 K. Kobajasi Sauber +1:03.273
11 P. di Resta Force India +1:08.757
12 N. Heidfeld Lotus Renault +1:12.739
13 R. Barrichello Williams +1:30.189
14 S. Buemi Toro Rosso +1:30.671
15 A. Sutil Force India +1 Rnd.
16 H. Kovalainen Team Lotus +1 Rnd.
17 S. Perez Sauber +1 Rnd.
18 P. Maldonado Williams +1 Rnd.
19 J. Trulli Team Lotus +1 Rnd.
20 J. D'Ambrosio Virgin +2 Rnd.
21 T. Glock Virgin +2 Rnd.
22 N. Karthikeyan HRT +2 Rnd.
23 V. Liuzzi HRT +2 Rnd.
Kieső     Kör
  J. Alguersuari Toro Rosso 9

 

A futam leggyorsabb köre: Mark Webber - 1:38.993 (42. kör)

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2026. Február
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG