Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2026. Január
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Rosberg rajt-cél győzelmet aratott Monacóban

Rosberg rajt-cél győzelmet aratott Monacóban

Áron  2013.05.26. 23:20

Nico Rosberg megszerezte a Mercedes idei első futamgyőzelmét, miután megnyerte a Monacói Nagydíjat, amit két biztonsági autós periódus és egy piros zászlós időszak szakított meg. A két Red Bull a dobogón.


A Pirelli és a Mercedes titokban tartott barcelonai tesztje nagy indulatokat váltott ki a Monacói Nagydíj előtt, de amikor a rajtrácson a felvezető kör előtt felbőgtek a motorok, ez a viszály egy rövid dőre háttérbe szorult.

A rajt meglepő módon sima volt, persze néhány koccanás történt, de ez a szűk monacói pályán már-már természetesnek számít. Az élbolyban mindenki megtartotta rajthelyét, Sebastian Vettel ugyan bebújt Nico Rosberg mellé, de jobbról nem volt elég helye, így visszaállt a két Mercedes mögé harmadiknak. Mögöttük Mark Webber, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso is megtartotta rajthelyét.

Az első kör végén Pastor Maldonado és Giedo van der Garde is kénytelen a bokszba hajtani, autójuk ugyanis megsérült a rajt utáni tülekedésben. A két McLaren ismét egymással viaskodott, Sergio Perez többször is levágta a sikánt, úgy tudta megelőzni, illetve úgy tudott Jenson Button előtt maradni. A büntetést elkerülendő, végül a mexikói maga elé engedte csapattársát.

Vettel az első körökben támadta ugyan Lewis Hamiltont, de utána szemmel láthatóan visszavett a tempóból. Az, hogy mennyire óvatosan bántak a gumikkal az élmezőny tagja, jól mutatta, hogy a mezőny végén felzárkózni igyekvő, egy bokszkiálláson már túl lévő Maldonado és Van der Garde voltak ekkor a leggyorsabbak a pályán.

A 9. körben a bokszutca bejáratában Charles Pic ugrott ki fekete füstöt eregető autójából (valószínűleg a sebességváltó füstölt el a Caterhamben), így ő lett az első kieső.

A következő körök eseménytelenül teltek, az élen álló ötös meglógott, a hatodik Alonso már több másodpercre leszakadt Räikkönenről.

A 23. körben megkezdődtek a tervezett kerékcserék, elsőként Daniel Ricciardo váltott szuperlágy gumikra a keményebb abroncsokról. Az ellen, hogy teljes unalomba fulladjon a gumik megóvásáról szóló taktikai csata, Paul di Resta sokat tett, ugyanis a célegyenes végén megelőzte Felipe Massát, fellépve a 14. helyre ezzel.

Ismét Massa került középpontba a 30. körben, amikor egy az egyben lemásolta a harmadik szabadedzésen látott balesetét, a Saint Devote kanyarban ismét csúnyán összetörte a Ferrarit (előbb a bal oldali szalagkorlátnak csapódott neki blokkoló kerekekkel, majd a szemközti biztonsági gumibálában állt meg). A brazil ismét megütötte magát, és az orvosok azonnal nyakmerevítőt tettek fel neki. Már a futam alatt megerősítette a Ferrari, hogy a pilóta rendben van, csak rutinvizsgálatokra vitték a közeli kórházba.

A versenyirányítás beküldte a pályára a biztonsági autót, amíg a törmelékeket eltakarították a pályáról. A 38. kör végén hagyta el a pályát a safety car, de akkor a sorrend már más volt, mint amikor pályára küldték. A kerékcserék alatt ugyanis Hamilton visszaesett a két Red Bull mögé. Az új rajt után továbbra is Rosberg volt az első (meg is lógott kicsit), Vettel, Webber és Hamilton előtt. Räikkönen mögött ekkor is Alonso és a két McLaren haladt.

Hamilton keményen támadta Webbert, Alonso pedig Räikkönen nyakán autózott. Az alagútból kifelé Perez esett be Button mellé, és meg is előzte csapattársát. Néhány körrel később Alonsót is megtámadta ugyanitt, de ezúttal nem járt sikerrel, sőt, a spanyol csak a rázókövön átvágva tudta elkerülni az ütközést.

Pastor Maldonado és Max Chilton azonban már nem tudta kivédeni a koccanást, ami a verseny megszakításához vezetett. Maldonado bevágott a Marussia mellé, Chitlon pedig a szalagkorlát felé terelte riválisát, a két autó összeért, és a Williams első szárnya leszakadt, az autó a levegőbe emelkedett, és a műanyag ütközőfalnak csapódott, amit betolt a pályára. Egyértelmű volt, hogy meg kell szakítani a versenyt, hiszen a biztonsági falat vissza kellett építeni a helyére. A pilóták felsorakoztak a rajtrácson, majd kiszálltak autóikból. Ekkor 32 kör volt még vissza.

Mintegy 25 perces kényszerszünet után folytatódott a küzdelem, a mezőny a biztonsági autó mögül rajtolt el. Már a felvezető körben helycsere történt, Alonsónak ugyanis el kellett engednie Perezt, miután a versenybírák szabálytalannak minősítették (szerintük előnyt szerzett ezzel a spanyol) a korábbi előzési manőver utáni sikánlevágását.

Rosberg ismét jól lőtt ki az új rajtnál, és mögötte is változatlan maradt a sorrend. Hamilton azonban gyorsabb volt mint Webber, és mindent meg is tett annak érdekében, hogy megelőzze a Red Bullt, de nem igazán talált rajta fogást. Perez harcias kedvét sem tompította a szünet, Räikkönen mellett is bepróbálkozott az alagút végi féktávon, de ő sem tudott elfordulni, mindketten átvágták a sikánt, és így változatlan sorrendben folytatták.

A mezőny összerázódott, így több párharc is kialakult. Sutil például kettőt is előzött a pálya leglassabb pontján a Grand Hotelnél, előbb Button, majd néhány körrel később Alonso mellett is elment belső íven.

Innentől kezdve nem túl izgalmas vonatozás vette kezdetét, amit egy biztonsági autós szakasz szakított meg. Romain Grosjean az alagútból kiérve hátulról eltalálta Daniel Ricciardót. A hátsó szárnyától megfosztott Toro Rosso a bukótér végében állt meg, Grosjean pedig új orrkúpért be tudott hajtani a bokszba. A francia azonban egy körrel később újra a bokszba hajtott, ő is feladta a küzdelmet. Az esetet a versenybírák vizsgálták.

Miután a törmelékeket feltakarították, a safety car ismét magára hagyta a mezőnyt. Az új rajt ezúttal is zökkenőmentes volt, nem sokkal később azonban Perez ismét magára irányította a figyelmet. A McLaren táltos pilótája kedvenc előzési pontján ezúttal meggondolatlan volt, Räikkönen már elfordulni készült, mikor beszúrt mellé. Az autók összeértek, Perez első szárnya sérült meg, a finn pedig bal hátsó defektet kapott. A Lotus pilótája így kénytelen volt kereket cserélni, és a 16. helyre állt vissza. A sors némileg igazságot szolgáltatott, Perez két körrel később feladta a versenyt.

Rosberg magabiztos előnyt épített ki magának immáron negyedszer is, és meggyőzően száguldott a győzelem felé. Miután az utolsó köröket is hiba nélkül teljesítette a német pilóta, ránézésre könnyedén szerezte meg pályafutása második futamgyőzelmét. A négy pole pozíció után a Mercedes így már futamgyőzelemmel is büszkélkedhet idén. További érdekesség, hogy édesapja, Keke Rosberg 30 évvel ezelőtti sikerét tudta most megismételni Nico.

A Mercedes mögött a két Red Bullt intették le, Vettel, Webber sorrendben. A futamnak így a címvédő a legnagyobb nyertese, hiszen Räikkönen és Alonso is messze mögötte élt célba, és 21 pontosra növelte előnyét.

Hamilton végül negyedik lett. Adrian Sutil Perez és Räikkönen ki-, illetve hátraeséséből profitálva ötödik lett. Button Alonso és Jean-Eric Vergne előtt ért célba hatodikként. Paul di Resta kilencedik lett, és nem kis bravúrt végrehajtva Räikkönen szerezte meg az utolsó pontocskát, életben tartva ezzel a 2011 óta tartó folyamatos pontszerzési sorozatát.

A következő futamot két hét múlva Kanadában rendezik.

Monacói Nagydíj

Futam

        Verseny                 Csapat
 1.  Nico Rosberg         Mercedes               78 kör
 2.  Sebastian Vettel     Red Bull-Renault       +  3,8 mp
 3.  Mark Webber          Red Bull-Renault       +  6,3 mp
 4.  Lewis Hamilton       Mercedes               + 13,8 mp
 5.  Adiran Sutil         Force India-Mercedes   + 21,4 mp
 6.  Jenson Button        McLaren-Mercedes       + 23,1 mp
 7.  Fernando Alonso      Ferrari                + 26,7 mp
 8.  Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Ferrari     + 27,2 mp 
 9.  Paul di Resta        Force India-Mercedes   + 27,6 mp
10.  Kimi Räikkönen       Lotus-Renault          + 36,5 mp
11.  Nico Hülkenberg      Sauber-Ferrari         + 42,5 mp
12.  Vatteri Bottas       Williams-Renault       + 42,6 mp
13.  Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari         + 43,2 mp
14.  Max Chilton          Marussia-Cosworth      + 49,8 mp
15.  Giedo van der Garde  Caterham-Renault       + 62,5 mp
16. Sergio Perez          McLaren-Mercedes       +  6 kör
17. Romain Grosjean       Lotus-Renault          + 15 kör
18. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari     + 17 kör 
19. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth      + 20 kör
20. Pastor Maldonado      Williams-Renault       + 34 kör
21. Felipe Massa          Ferrari                + 50 kör
22. Charles Pic           Caterham-Renault       + 71 kör  

Leggyorsabb kör: Vettel 1:16,577 mp (77. kör)

Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2026. Január
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza