| : Száraz pályán továbbra is a Red Bull az úr, Vettel az élen |
Száraz pályán továbbra is a Red Bull az úr, Vettel az élen
Áron 2011.07.10. 02:10

A harmadik szabadedzésen a hétvége során első alkalommal körözhettek teljesen száraz pályán a Forma-1-es mezőny tagjai Silverstone-ban. A Brit Nagydíj időmérő edzése előtti utolsó felkészülési lehetőség során Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, megelőzve Fernando Alonsót, és saját csapattársát, Mark Webbert.
Hőmérséklet tekintetében szinte semmi sem változott péntek óta Silverstone-ban (a levegő és az aszfalt is 18 fokig melegedett fel), de jelentős különbség volt az első naphoz képest, hogy a harmadik szabadedzést már többnyire száraz aszfalton rendezték. Egy enyhe zápor volt az edzés közepén, de ez még nem zavarta meg a gyakorlást, az utolsó percben viszont ismét szemerkélni kezdett, és emiatt többen nem fejezték be utolsó gyorskörüket.
A pénteki esős edzések után a Forma-1-es mezőny a hétvége során először próbálhatta ki a slick gumikat - eltekintve persze attól a néhány bátor vállalkozótól, akik már a vizes aszfalton is kipróbálták a száraz pályára való abroncsokat, de azzal jó indulattal is csak totyogni tudtak.
Szombat délelőtt viszont már érdemi munkát lehetett végezni a slick gumikkal, és a csapatok végre értékelhették új fejlesztéseiket is, amire pénteken nem volt lehetőségük. Az egyórás edzésen ugyanakkor már az időmérőre is fel kellett készülniük, így nem csoda, hogy a tréning nagy részében nagy volt a forgalom a pályán.
A köridők látványosan javultak egész edzés alatt, és hogy az aszfalt még közel sem érte el ideális állapotát, jól mutatja, hogy nyolc perccel a leintés előtt még Pastor Maldonado állt az élen, de a Williams versenyzőjének idejét Fernando Alonso rögtön egy másodperccel szárnyalta túl, és az élbolyban is igen nagy volt a szórás. Persze ezen sem kell csodálkozni, hiszen pénteken csak vizes pályán köröztek a pilóták, a slick gumikkal csak most kezdték el kiismerni a pályát. Egész edzés alatt borongós idő volt, és nem kizárt, hogy a nap során később - akár az időmérő alatt is - még esni fog, így a most felgumizott ívek újra teljesen „szüzek” lesznek majd.
Alonso 1:31.464-es eredménye a mezőny nagy részének megközelíthetetlen volt, de az utolsó percekben - szokás szerint - érkezett Sebastian Vettel, és ha csak néhány ezreddel is, de megjavította ferraris riválisa idejét. A Red Bull Racing világbajnoka 1:31.401-gyel végzett az élen. A tavalyi bajnokcsapat számára jól sikerült az utolsó edzés, mivel Mark Webber a másik autóval harmadik lett, bő négy tizedmásodperces hátránnyal.
Amíg a Red Bull versenyzői a pályán igyekeztek felkészülni az időmérőre és a vasárnapi versenyre, addig a csapatfőnök, Christian Horner és az istálló főtervezője, Adrian Newey a motorszállító partner Renault képviselőivel együtt az FIA illetékeseivel tárgyalt, ugyanis nem akarják elfogadni, hogy a szövetség visszavonta tőlük a kipufogógáz használatára vonatkozó különengedélyt. Mint ismert, a mostani hétvégétől kezdve a motor passzív üzemmódjában legfeljebb 10 százalékon pöröghet az erőforrás, az FIA ezzel akadályozza meg a kipufogógáz aerodinamikai célokra történő felhasználását. A Renault a magbízhatóságra hivatkozva 50 százalékos határértéket kért partnereik - köztük a Red Bullnak is -, amit először megadott az FIA, majd a többi motorgyártó felzúdulása után mégis visszavonta azt.
A harmadik szabadedzésre visszatérve, hiába száradt fel a pálya, az erőviszonyokról továbbra is keveset tudni. Az edzésen a legjobb tízben zárt a williamses Maldonado, a két Sauber, és Paul di Resta a Force Indiával, míg a „nagyok” közül az éllovas trió mellett csak Felipe Massa (Ferrari), Jenson Button (McLaren) és Nico Rosberg (Mercedes) fért be a top10-be. Az edzés második felében az élen is álló Michael Schumacher 11. lett a Mercedesszel, a mclarenes Lewis Hamilton pedig csak 13. lett.
Az alsóházban ismét történt egy érdekesség, a Hispania újonca, Daniel Ricciardo ugyanis újra gyorsabb volt, mint csapattársa, Vitantonio Liuzzi, közel három tizedmásodperc volt köztük a különbség. Ez még akkor is jó teljesítményre vall, ha tudjuk, az edzéseken eltérő beállításokkal és alkatrészekkel futhatnak a csapattársak, ami most a pénteki esőszünet miatt különösen valószínű.
A Brit Nagydíj időmérő edzése 14 órakor rajtol.
2011-es Brit Nagydíj, 3. szabadedzés:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m31.401s 17
2. Fernando Alonso Ferrari 1m31.464s + 0.063s 20
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m31.829s + 0.428s 12
4. Felipe Massa Ferrari 1m32.169s + 0.768s 20
5. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m32.496s + 1.095s 20
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m32.956s + 1.555s 18
7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m33.014s + 1.613s 20
8. Nico Rosberg Mercedes 1m33.044s + 1.643s 23
9. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m33.264s + 1.863s 21
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m33.423s + 2.022s 22
11. Michael Schumacher Mercedes 1m33.551s + 2.150s 11
12. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m33.660s + 2.259s 22
13. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m33.842s + 2.441s 16
14. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m33.905s + 2.504s 21
15. Vitaly Petrov Renault 1m34.042s + 2.641s 22
16. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m34.329s + 2.928s 20
17. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m34.799s + 3.398s 20
18. Nick Heidfeld Renault 1m34.822s + 3.421s 21
19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m35.225s + 3.824s 21
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m36.905s + 5.504s 21
21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m37.614s + 6.213s 18
22. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m38.068s + 6.667s 20
23. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1m38.289s + 6.888s 19
24. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m38.568s + 7.167s 17
|