Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Forma-1 Klub (© 2006-2015) <--- Áron honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szavazás

Jelenleg nincs szavazás!

 
Számláló
Indulás: 2005-01-08
 
Chat / Üzenőfal

Forma-1 Klub Chat (ÚJ!):

Belépés a Chatre! (www.forma1klub.atw.hu)

Üzenőfal:

 

 
SMS-hirdetőfal
 
Holdfázis

Holdfázis
 
Világóra
 
Alkalomszámláló
 
A Legjobb Scriptek Szállítója
 
Más cuccok
 
Lezárt szavazások
 
Cikkek,Irományok stb...
 
 
Csapatok 2011
 
Tabella

...::: VB-állás :::...

 
Naptár / ajánló
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
A Forma-1 világbajnokai (1950-2011) [HAMAROSAN!]
 
Látogató figyelő

free counters

 

 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Vettel lehűtötte a riválisok lelkesedését, ismét övé a pole

Vettel lehűtötte a riválisok lelkesedését, ismét övé a pole

Áron  2011.06.12. 11:25

Mi is úgy harangoztuk be a Kanadai Nagydíjat, hogy ha valahol, akkor itt mindenképpen verhető a Red Bull Racing és világbajnoka, Sebastian Vettel. A szabadedzések eredményei még ezt támasztották alá, de az időmérőn Vettel ismét megszerezte a pole pozíciót (idén már hatodszor), a második helyen végző Fernando Alonso még megszorongatni sem tudta. Felipe Massa a másik Ferrarival harmadik lett, Vettel csapattársa, Mark Webber rajtolhat a negyedik helyről.


Az időmérő edzés rajtjáig az aszfalt hőmérséklete tovább hűlt, végig 25 fok körül mozgott, elsősorban a felhős, szeles időjárás miatt. A levegő sem melegedett fel jobban 22 foknál. Az eső közelített Montrealhoz, de a mezőny szárazon megúszta a kvalifikációt.

 

 

Első etap (Q1)

 

A nagycsapatok pilótái már az első etapban összecsaptak egymással. Az utolsó szabadedzést megnyerő Sebastian Vettel a keményebbnek számító lágy gumin futott három gyors kört egymás után, amelyek mindegyike az addigi legjobbnak számított. Ezek után a címvédő vissza is hajtott a bokszba, továbbjutása nem forgott veszélyben, az pedig csak apró szépséghiba volt számára, hogy Fernando Alonso megelőzte őt a Ferrarival.

 

Ahogyan az lenni szokott, az igazi izgalmak az első húsz percben az alsóházban zajlottak. A Forma-1-ben tavaly debütáló csapatok közül továbbra is egyértelműen a Team Lotus a legjobb, de Jarno Trulli (aki idén először verte meg csapattársát időmérőn) és Heikki Kovalainen még mindig messze van attól, hogy elkapják például a Toro Rossót, melynek egyik versenyzője, Jaime Alguersuari most csak a 18. lett, és ezzel már az első etapban kiesett.

 

A Hispania mintha újabb lépést tett volna előre, Vitantonio Liuzzi bár utolsó körén megpördült, de így is megelőzte mindkét Virgint - igaz, Jerome D’Ambrosiót nem volt nehéz, mivel ő (egyedüliként a mezőnyből) a 107 százalékos szintidőtől is elmaradt. A belga az utolsó két szabadedzésen is elmaradt ettől a szinttől, és ezúttal sem műszaki hiba miatt nem volt gyorsabb, így valószínűleg ő kihagyja a holnapi versenyt - máskülönben nincs értelme a 107 százalékos szabálynak.

 

A második szabadedzés előtt 10 perccel Sergio Perez helyére beülő Pedro de la Rosa továbbra is szenved a Sauber autójával, ezúttal is érintőre vette a falat, de azon kívül, hogy a felnik látványosan szikráztak, nem történt semmi probléma. Az azonban már igazi meglepetés lenne, ha a Q2-ből tovább jutna, főleg, hogy erre az eddig látottak alapján ezúttal Kobajasi Kamuinak sem volt sok esélye.
 

  Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1 Fernando Alonso Ferrari 1:13.822 - 7
2 Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:14.011 +0:00.189 6
3 Felipe Massa Ferrari 1:14.026 +0:00.204 7
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:14.114 +0:00.292 7
5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:14.374 +0:00.552 7
6 Mark Webber Red Bull Racing 1:14.375 +0:00.553 10
7 Vitalij Petrov Lotus Renault 1:14.699 +0:00.877 13
8 Paul di Resta Force India 1:14.874 +0:01.052 10
9 Nico Rosberg Mercedes GP 1:14.920 +0:01.098 5
10 Adrian Sutil Force India 1:14.931 +0:01.109 11
11 Michael Schumacher Mercedes GP 1:14.970 +0:01.148 5
12 Nick Heidfeld Lotus Renault 1:15.096 +0:01.274 11
13 Rubens Barrichello Williams 1:15.331 +0:01.509 11
14 Pastor Maldonado Williams 1:15.585 +0:01.763 10
15 Kobajasi Kamui Sauber 1:15.694 +0:01.872 11
16 Sébastien Buemi Toro Rosso 1:15.901 +0:02.079 10
17 Pedro de la Rosa Nincs 1:16.229 +0:02.407 11
  Kiesők
18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:16.249 +0:02.427 10
19 Jarno Trulli Team Lotus 1:16.745 +0:02.923 10
20 Heikki Kovalainen Team Lotus 1:16.786 +0:02.964 12
21 Vitantonio Liuzzi Hispania Racing 1:18.424 +0:04.602 10
22 Timo Glock Virgin 1:18.537 +0:04.715 12
23 Narain Karthikeyan Hispania Racing 1:18.574 +0:04.752 11
  107%-os határ: 1:18.989
24 Jerome D'Ambrosio Virgin 1:19.414 +0:05.592 13

 

 

Második etap (Q2)

 

A középső etapban a nagycsapatok is a szuperlágy gumikon küldték pályára versenyzőiekt, talán elsősorban azért, mert igencsak lógott az eső lába, így nem kockáztathatták meg, hogy nem futnak már az első percekben biztos továbbjutást érő köridőket.

 

A lágyabb keverékkel Felipe Massa volt a leggyorsabb, a Ferrari mögött a két Red Bull, majd csapattársa, Alonso következett. Az 5-8. helyeken a McLaren és a Mercedes pilótanégyese osztozott. A top10-ben a két Lotus Renault biztosította még a helyét, igazából Vitalij Petrov és Nick Heidfeld továbbjutása sem fogott veszélyben.

 

A kiesők közül Paul di Resta volt a legjobb, de ő is közel három tizedmásodpercre elmaradt Heidfeldtől. A skót újonc mellől a Williams elsőéves pilótája, Pastor Maldonado rajtol majd. Mindkettejük részéről elismerésre méltó teljesítmény, hogy megverték sokkal rutinosabb csapattársaikat.

 

A Sauber beugrója, a rutinos De la Rosa végül a 17. helyről rajtol majd, de csak 3 tizedmásodperccel kapott ki Kobajasitól, ami a körülményeket figyelembe véve egyáltalán nem rossz teljesítmény.

 

  Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1 Felipe Massa Ferrari 1:13.431 - 5
2 Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:13.486 +0:00.055 5
3 Mark Webber Red Bull Racing 1:13.654 +0:00.223 4
4 Fernando Alonso Ferrari 1:13.672 +0:00.241 4
5 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:13.926 +0:00.495 4
6 Nico Rosberg Mercedes GP 1:13.950 +0:00.519 4
7 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:13.955 +0:00.524 5
8 Michael Schumacher Mercedes GP 1:14.242 +0:00.811 5
9 Vitalij Petrov Lotus Renault 1:14.354 +0:00.923 5
10 Nick Heidfeld Lotus Renault 1:14.467 +0:01.036 9
  Kiesők
11 Paul di Resta Force India 1:14.752 +0:01.321 9
12 Pastor Maldonado Williams 1:15.043 +0:01.612 10
13 Kobajasi Kamui Sauber 1:15.285 +0:01.854 10
14 Adrian Sutil Force India 1:15.287 +0:01.856 10
15 Sébastien Buemi Toro Rosso 1:15.334 +0:01.903 8
16 Rubens Barrichello Williams 1:15.361 +0:01.930 9
17 Pedro de la Rosa Nincs 1:15.587 +0:02.156 10


Harmadik etap (Q3)

 

Nem is volt kérdés, hogy a legjobb tízbe bekerülő pilóták rögtön a szuperlágy gumikkal próbálkoznak - az eső ugyanis egyre közelebb került a pálya térségéhez.

 

Az első körök után Sebastian Vettel volt a leggyorsabb Massa, Alonso és Webber előtt. A leintésig a sorrend már nem sokat változott, Alonso megelőzte csapattársát, de Vettelre nem volt veszélyes, közel két tizedmásodperccel kikapott az idei időmérőket uraló némettől.

 

Alonso utolsó köre után Massa a harmadik helyre csúszott, de biztosan nem fog bánkódni emiatt, mivel ez idei legjobb rajthelyezése, és innen akár még a győzelemre is jó esélye lesz. Ugyanez igaz a délelőtti szabadedzést a KERS meghibásodása miatt teljesen kihagyó Mark Webberre is, igaz, őt biztosan nem vidítja fel a tény, hogy ismét kikapott csapattársától, ezúttal négy tizedmásodperccel.

 

Az elmúlt hetekben a Red Bull egyik legnagyobb kihívójává előlépő McLaren Kanadában nem villogott, Jenson Button még a mercedeses Nico Rosbergtől is kikapott. Az ötödik rajtsoron a két Lotus Renault osztozik, Heidfeld 23 ezredmásodperccel megverte Petrovot.

 

Az azonban mindenképpen jó versenyt ígér, hogy az első és a tizedik helyezett között alig egy másodperc a különbség, az élmezőny tehát egymás nyakán autózhat majd, a dupla előzési zóna pedig látványos csatákat hozhat.

 

Egy-egy apró hiba is elég ahhoz, hogy valaki összetörje az autóját (a szabadedzéseken szép számmal láttunk pédát erre), és ekkor a versenyen a biztonsági autó máris pályára hajt, ami újabb fordulatot adhat az eseményeknek. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb pilóta esőre számít, ami szintén tovább bonyolíthatja a 70 körös futamot, ami magyar idő szerint vasárnap este 19 órakor kezdődik. Egy biztos, érdemes lesz megnézni az idei szezon hetedik nagydíját, mert az különösen izgalmasnak ígérkezik.

 

  Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:13.014 - 6
2 Fernando Alonso Ferrari 1:13.199 +0:00.185 8
3 Felipe Massa Ferrari 1:13.217 +0:00.203 8
4 Mark Webber Red Bull Racing 1:13.429 +0:00.415 8
5 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:13.565 +0:00.551 7
6 Nico Rosberg Mercedes GP 1:13.814 +0:00.800 5
7 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:13.838 +0:00.824 8
8 Michael Schumacher Mercedes GP 1:13.864 +0:00.850 4
9 Nick Heidfeld Lotus Renault 1:14.062 +0:01.048 7
10 Vitalij Petrov Lotus Renault 1:14.085 +0:01.071 7

 

2011-es Kanadai Nagydíj, rajtsorrend:

 


1.
 
s
o
r
2.
Fernando Alonso
Ferrari
1:13.199
1.
Sebastian Vettel
Red Bull Racing
1:13.014

2.
 
s
o
r
4.
Mark Webber
Red Bull Racing
1:13.429
3.
Felipe Massa
Ferrari
1:13.217

3.
 
s
o
r
6.
Nico Rosberg
Mercedes GP
1:13.814
5.
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:13.565

4.
 
s
o
r
8.
Michael Schumacher
Mercedes GP
1:13.864
7.
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:13.838

5.
 
s
o
r
10.
Vitalij Petrov
Lotus Renault
1:14.085
9.
Nick Heidfeld
Lotus Renault
1:14.062

6.
 
s
o
r
12.
Pastor Maldonado
Williams
1:15.043
11.
Paul di Resta
Force India
1:14.752

7.
 
s
o
r
14.
Adrian Sutil
Force India
1:15.287
13.
Kobajasi Kamui
Sauber
1:15.285

8.
 
s
o
r
16.
Rubens Barrichello
Williams
1:15.361
15.
Sébastien Buemi
Toro Rosso
1:15.334

9.
 
s
o
r
18.
Jaime Alguersuari
Toro Rosso
1:16.249
17.
Pedro de la Rosa
Nincs
1:15.587

10.
 
s
o
r
20.
Heikki Kovalainen
Team Lotus
1:16.786
19.
Jarno Trulli
Team Lotus
1:16.745

11.
 
s
o
r
22.
Timo Glock
Virgin
1:18.537
21.
Vitantonio Liuzzi
Hispania Racing
1:18.424

12.
 
s
o
r
24.
Jerome D'Ambrosio
Virgin
1:19.414
23.
Narain Karthikeyan
Hispania Racing
1:18.574

 

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 
Óra
 
Naptár
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Fórum

Forma-1 Klub Fórum (ÚJ!):

Belépés a Fórumra! (www.forma1klubforum.atw.hu)

 

 

 
 

Top Linkgyűjteméy
 

Kattints ide!

 

Reklámozza Ingyen Weboldalát ! Banner TOP 2004 - http://bannertop.reklam-csere.hu

 
 
 
Hun-Web Katalógus és Kereső
 
 
Digital Óra
 
Linkajánló
 
F1 videók
 
Zenelejátszó
 
Free Guestbook
My Guestbook
 
Pilóták 2011
 
forráskódot elrejteni oldal tartalma
 
Letöltések
 

Kuruc.info

 
Oldal nyelve/The language of a side
 
Támogatóink

Nindzsamester

Horváth Gabriella

 
Visuland

 
Lájkolj minket Facebookon! :)
 
A Forma-1 világbajnokságainak végeredménye(1950-2011) [HAMAROSAN!]
 

HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG