| : A Force India is lerántotta a leplet 2011-es modelljéről |
A Force India is lerántotta a leplet 2011-es modelljéről
Áron 2011.02.08. 20:04

Kedd délután a Force Indiai is bemutatta idei versenygépét, a VJM04-est, így most már csupán a Hispania Racing adós vadonatúj konstrukciójának leleplezésével, noha néhány digitális fotót már a spanyol kiscsapat is közzétett az interneten a majdnem kész autóról. A Force India csütörtökön már a most bemutatott VJM04-essel hajt pályára Jerezben.
Csalódnia kellett azoknak a szurkolóknak, akik kedd délután élőben szerették volna figyelemmel kísérni az interneten keresztül, ahogy a Force India két pilótája, a rutinos Adrian Sutil és az újonc évére készülő Paul di Resta, valamint a tartalékpilóta, Nico Hülkenberg lerántják a leplet az indiai istálló 2011-es versenygépéről, a VJM04-es kódjelű modellről.
Az új autó bemutatkozása ugyanis nem sikerült épp a legtökéletesebben, hiszen hiába járt le a visszaszámlálás délután három órakor, a csapat hivatalos oldalán ekkor még teljes sötétség uralkodott, és egy technikai malőr végül meghiúsította az új autó internetes bemutatását, amit így egyelőre csak néhány állókép alapján ismerhetett meg a publikum.
A kissé nehézkes kezdés után az indiai csapat most nyilván abban bízik, hogy ezzel minden technikai problémát le is tudtak előre a 2011-es évet illetően. Mindenesetre első benyomás alapján nem sikerült 2011-ben igazi profi csapatként bemutatkozniuk a szurkolók és a szakemberek előtt.
 |
A tavaly a konstruktőri pontverseny 7. helyén záró, silverstone-i bázisú csapat 2011-ben a rendszeres pontszerzést célozza majd meg az új autóval, amely - a két istálló nemrég 2012 végéig meghosszabbított műszaki együttműködése értelmében - továbbra is a McLaren-Mercedes hajtásláncával fut majd a versenyeken. Emellett a csapat nyilván nagyon szeretne jól szerepelni két hazai futamán, Silverstone-ban és az idén először megrendezésre kerülő Indiai Nagydíjon is.
A VJM04-es festése szinte teljesen megegyezik a Force India tavalyi autóján megszokott mintázattal, az autón továbbra is a narancssárga, a zöld és a fehér színek dominálnak. A Force India több apró újítás mellett egy a Team Lotuséhoz hasonló bukócső-kialakítással rukkolt elő az idei évre, a pilóta feje feletti légbeömlő nyílást ugyanis két részre osztja a bukócső. Továbbá feltűnő még, hogy az autó oldalszekrényén alulról bevágások találhatóak és az első légterelő kialakítása is szemmel láthatóan bonyolultabb lett az előző évihez képest.
"Nagyon izgatott vagyok a 2011-es szezont illetően"- idézi az autosport.com Adrian Sutilt, aki négy éve szolgálja megszakítás nélkül a Force Indiát. "A csapat nagyon komoly fejlődést ért el az elmúlt két év során, és mindaz alapján, amit az előző hetekben a gyárban és a szélcsatornában láttam, kimerem jelenteni, hogy ez a tendencia idén is folytatódni fog"- fogalmazta meg a Force India további előrelépésébe vetett reményét a német.
Sutil mellett idén egy újonc pilóta, a Német Túraautó-bajnokság (DTM) tavalyi bajnoka, Paul di Resta kap bizonyítási lehetőséget az indiai csapattól, és a fiatal skót minden erejével azon lesz, hogy teljesítményével meghálálja a belé vetett bizalmat.
"Az idei évre magas célokat tűztünk ki magunk elé, mivel szeretnénk minél előrébb végezni a konstruktőri pontversenyben, és tudom, hogy ehhez nekem is hozzá kell tennem a magamét a csapat teljesítményéhez. Szeretnék már az első évemben kiegyensúlyozott és jó teljesítménnyel a csapatom hasznára lenni"- fogalmazta meg saját magával szembeni elvárásait a skót újonc.
|