| : Látványos lesz a Hispania Racing új versenyautója |
Látványos lesz a Hispania Racing új versenyautója
Áron 2011.02.08. 20:00

A tavalyi szezon sereghajtója, a Hispania Racing kedden bemutatott néhány digitális fotót új autójáról, az F111-es kódjelű modellről, melynek dizájnja igazán látványosra sikeredett, ami nem véletlen, hiszen a hollywoodi látványtervező, Daniel Simon álmodta meg. Az első modell hamarosan a valóságban is elkészül.
A Forma-1-ben tavaly debütáló spanyol kiscsapat 2010-ben későn készült el első autójával, és teszt nélkül vágtak neki a szezonnak, amely során végig a leglassabb istállóként szerénykedtek. Idén ez terveik szerint másként lesz, és bizakodásra ad okot az, hogy új autójuk egy hónnappal az idényrajt előtt már szinte teljesen elkészült, még egy utolsó hivatalos törésteszt van hátra, és máris készülhetnek első tesztjükre. Az azonban még valószínű, hogy csütörtöktől Jerezben nem lesz ott az új autó, erről a csapat még nem adott pontos tájékoztatást.
A tavalyi autót még egy külső partner, a Dallara segítségével építette az istálló, ám az olasz cég nem erőltette meg magát, ami szintén nem növelte a Hispania versenyképességét. Az istálló szakított a Dallarával, és az F111-est már önerőből építették, Geoff Willis technikai igazgató, és a főtervező, Paul White vezetésével. Formáját tekintve ez az autó már sokkal inkább hasonlít egy vérbeli F1-es autóra, mint a 2010-es modell.
"Az F111-es egyértelmű előrelépést jelent a Hispania Racing számára. Óriási fejlődésen mentünk keresztül második szezonunk előtt, és az új autó is bizonyítja, hogy a csapat elkötelezett a Forma-1 iránt"- mondta a Hispania közleményében Colin Kolles csapatfőnök, aki azt is megerősítette, hogy a mérnökök az állítható hátsó szárnyat is felszerelték az autóra.
"Az autó formavilága és a festése tökéletesen kiegészítik egymást, és nagyszerűen megtestesítik ambícióinkat"- tért át az autó külsejének jellemzésére Kolles, és valóban egyetérthetünk vele, hiszen az új Hispania remekül fest.
 |
Az új autó sokkal vidámabb színeket kapott a tavalyi egyhangú szürkénél, piros-fehérben pompázik, és a kockás zászló motívuma is feltűnik rajta. Szponzor-feliratként egyelőre csak a Narain Karthikeyant támogató indiai Tata logója került fel a karosszériára, a többi helyet még árulja a kiscsapat.
Az új modell orra leginkább a tavalyi Virgin Racingére hasonlít, és nem került olyan magasra, mint az idei trendet követő riválisoké. A motorborítás a Red Bull Racing 2011-es autóján látotthoz hasonlít leginkább, hiszen közelít az elmúlt években használt cápauszony-szerű megoldáshoz, nem pedig lejtősen ível lefelé, ahogy a legtöbb riválisé.
|