| : Itt az MP4-26 - felfedte egyedi megoldásait a McLaren |
Itt az MP4-26 - felfedte egyedi megoldásait a McLaren
Áron 2011.02.04. 22:22

A Forma-1-es élcsapatok közül utolsóként a McLaren-Mercedes is bemutatta 2011-es versenyautóját. A riválisok többsége már az elmúlt napokban is új autójával tesztelt, az MP4-26-os McLaren azonban majd csak jövő héten debütál Jerezben. Az új autón van néhány látványos egyedi megoldás.
A McLaren-Mercedes vezetőségének sokat kellett magyarázkodnia a későre időzített bemutató miatt (a többség már napokkal korábban leleplezte 2011-es autóját), de elmondásuk szerint már hónapokkal korábban eldöntötték, hogy az első tesztet még a 2011-es autóval teljesítik, mert megítélésük szerint a mindenki számára új Pirelli abroncsokat sokkal jobban kiismerhetik a már jól bevált MP4-25-össel.
Ennek megfelelően a McLaren az idei első háromnapos tesztet a 2010-es autóval teljesítette, pénteken azonban már ők is leleplezték a 2011-es modellt. A bemutatót Berlinben, a csapat névadó főszponzorának, a Vodafone-nak a székháza előtt, az utcán tartották.
A különös helyszínhez különös menetrend párosult, az új autót - gumik, motorborítás, oldalszekrények és első légterelő nélkül - négy szerelő tolta be a kordonokkal körbezárt térre, ahová szép apránként a hiányzó alkatrészek is megérkeztek, és percek alatt összeállt az MP4-26-os.
 |
Az ötletes bemutatót csak fokozta a fentebb leírt eseményeket megelőzően bejátszott kisfilm, melyen a versenyautó egyes alkatrészeit az emberek a metrón vagy éppen saját autójukkal vitték a helyszínre - még szerencse, hogy mindenki időben befutott a rábízott elemmel. A pilótafülke oldalfalát már Lewis Hamilton, a kormányt pedig csapattársa, Jenson Button tette a helyére, majd izgatottan járták körbe új munkaeszközüket.
Első ránézésre a motorborítás volt az egyik legszembetűnőbb, a pilóták feje felett lévő légbeömlő nyílás mögött egy másik nyílás is tátongott, ami nyilvánvalóan a motor hűtését hivatott javítani, de sokkal valószínűbb, hogy a 2010-ben az F-csatornával robbantó csapat ezúttal is egy aerodinamikai megoldás részeként alkalmazza a plusz légbeömlőt.
Szintén látványos újdonság a McLaren autóján az oldalszekrények kialakítása: szemből két szembefordított L-betű formáját veszi fel (a csapat U-alakúnak nevezi) a pilótafülkét körülölelő két fő légbeömlő nyílás, egy-egy vályút képezve így az oldalszekrények külső éle és motorborítás között, ami az utó hátuljáig fut végig.
 |
| A különleges oldalszekrény-kialakítás a csapat grafikáján |
A csapat hagyományos ezüstös színében pompázó MP4-26-os első légterelője is összetettebbnek tűnik, mint néhány riválisé, így valóban elmondhatjuk, hogy sokat fognak még beszélni erről a modellről - mint ahogyan azt hetekkel előtt Martin Whitmarsh csapatfőnök már beharangozta. Az autó orra az idei trendet követve magasabbra került a tavalyinál.
Az új autót az istálló tesztpilótája, Gary Paffett avatja fel jövő hét kedden, amikor a spanyolországi Idiada pályán felkészíti a jerezi kollektív tesztre.
|